Skocz do zawartości

Kontrolka ładowania akumulatora


Gość KłopotOpelkowy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość KłopotOpelkowy

Witajcie bardzo serdecznie bardzo proszę was o pomoc !!!
 

POMOCY!!!
 

Opel Meriva 1.6 Benzyna z gazem.

 

Problem z kontrolka ładowania akumulatora. 

 

Samochód jeździ od mechanika do mechanika od elektronika do elektronika.

Wydałem już na niego z 1000 zł i nadal problem nie jest rozwiązany.

Pierwsza diagnoza to alternator, który rzekomo ma nie ładować akumulatora mechanik na samym początku nie sprawdził, czy jest ładowanie w samochodzie wymienił chyba wszelkie elementy w alternatorze i stwierdził, że trzeba się udać z tym do elektronika.

 

Kolejna wizyta u elektronika elektronik porobił pomiary okazało się, że mimo że Kontrolka się świeci ładowanie jest poprawne,  zalecił wymianę cewek w samochodzie a jak już cewki to od razu świec,  tak też uczyniłem znowu wydałem pieniądze na marne.

 

Poniżej wypisuje wszystkie objawy, które męczą mojego Opla A mnie jeszcze bardziej.

 

  1. Po nagrzaniu samochodu włącza się kontrolka ładowania

  2.  od czasu do czasu pojawia się kontrolka kluczyk z samochodzikiem na żółto czyli tryb awaryjny.

  3. Jak już włączy się kontrolka braku ładowania pojawia się problem z licznikiem wszystkie wskazówki idą w dół Później w górę i sobie tak falują jak chcą chodzi dokładnie obroty oraz prędkość.

  4. Czasami występują problemy z odpaleniem samochodu. 

  5. Elektronika w samochodzie ogólnie działa światła się świecą wentylator chodzi nie ma z tym żadnych problemów.

  6.  Jedynie wydaje mi się, że radio zaczęło włączać się kiedy chcę.

 

Mam już dosyć tych ludzi, którzy chcą wydoić ze mnie kasę, której nie mam (:) Ja obstawiam teraz, że jest to uszkodzony komputer Opla. Bardzo proszę was o opinie i o radę.

 

Błędy, które pokazuje wypisuje poniżej

 

  1.  zapalarka prądu generator terminal 61 obwód otwarty

  2.  usterka żarówki sygnału skrętu lub sprzężenia zwrotnego wysokie napięcie

  3.  czujnik przyspieszeń dysfunkcja

  4.  niezidentyfikowany kod usterki

  5.  magistrala canbus brak komunikacji z ecm moduł kontroli silnika

  6.  przekaźnik wentylatora 3 sygnał niski obwód otwarty

  7.  brak komunikacji CAN bus z modułem kontroli nadwozia

  8.  niezidentyfikowany kod usterki

  9.  Usterka CAN bus




 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ja37 napisał. Zdemontuj licznik i sprawdź jego wtyczke. Jeśli licznik traci kontakt z autem to takie cuda wyskakują. No chyba, że regulator w alternatorze jednak zausterkował? Może dioda się spaliła i zwarcie robi? Niby regulator pisałeś, że nowy dany, ale kto wie czy sie nie uszkodził lub wadliwy był. Może tym tropem trzeba pójść?A może kabel od wzbudzenia alternatora gdzieś ma słaby styk? Trzeba poszperać tam. U mnie jak regulator umarł, to podobne objawy były. Nic nie działało tylko światła zewnętrzne. 

Edytowane przez peplunio

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź ten alternator i regulator raz jeszcze, ewentualnie kable do niego. Oraz ten licznik. Jak to ok, to być może sterownik zaczyna umierać. W jego przypadku, albo regeneracja, albo podmiana na taki sam, tylko wylogowany musi być bo go nie zalogujesz u siebie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, KłopotOpelkowy napisał:

Błędy, które pokazuje wypisuje poniżej

 

  1.  zapalarka prądu generator terminal 61 obwód otwarty

  2.  usterka żarówki sygnału skrętu lub sprzężenia zwrotnego wysokie napięcie

  3.  czujnik przyspieszeń dysfunkcja

  4.  niezidentyfikowany kod usterki

  5.  magistrala canbus brak komunikacji z ecm moduł kontroli silnika

  6.  przekaźnik wentylatora 3 sygnał niski obwód otwarty

  7.  brak komunikacji CAN bus z modułem kontroli nadwozia

  8.  niezidentyfikowany kod usterki

  9.  Usterka CAN bus

 

Na tym forum nie ma błędów opisowych.

proszę podać kody błędów

Do tego proszę podać jaki kod silnika ( moc) i rocznik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KłopotOpelkowy

OPEL Meriva 1,6 benzyna z gazem. Kody błędów w załączniku 

Sprawdzona płytka licznika niby wszystko ok, ale kupiłem inny część jest tania więc mogłem sobie na to pozwolić.

Komputer po regeneracji, ale nie dali gwarancji , kolejny zakład, który nie wie co robi.

Styki prawidłowo, bezpieczniki ok.

 

Może szukać przy rozruszniku ukruszonego kabla?

Może alternanator mimo wszystko źle zrobiony?

 

Kończą mi się pomysły , może zatoczyłem błędne koło.

IMG_20220314_122803663.jpg

IMG_20220314_122749350.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A alternator i połączenia przy nim sprawdzone ponownie tak jak było pisane? Bo może faktycznie coś zchrzanione przy nim? Kontrolka ładowania dalej się świeci podczas pracy silnika? Może ten sterownik faktycznie do regeneracji jest? Daj go  do innej firmy, takiej co ma o tym pojęcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności