rafalgrzegorz Opublikowano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2023 O widzę że piszecie o oporniku. Syn wymieniał i ori był z DELPHI i taki sam założył - chyba trochę był droższy. Trochę kiepski dostęp ale u mnie na podjeździe wymieniał i dał radę. Tylko z tego co mówił to bardzo ciężko schodziła wtyczka i trochę pokaleczył paluchy. Stary miał przerwę i dodatkowo bardzo zaśniedziałe piny tak że dodatkowo czyścił piny we wtyczce.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96951-meriva-a-14-problem-z-wentylatorem-ch%C5%82odnicyklimatyzacji/page/3/#findComment-796179 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navia Opublikowano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2023 2 godziny temu, waldek2020 napisał: zamów dwa jak masz smarta a potem jeden oddasz. A czyli jednak potrzebujesz Wypięłam swój bez odpinania wtyczki. Wygląda masakrycznie . Druty są na wierzchu i się odrywają . Trzeba zamówić to co pokazałam . Jest tańszy i ma dobre opinie . Fotka mojego :   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96951-meriva-a-14-problem-z-wentylatorem-ch%C5%82odnicyklimatyzacji/page/3/#findComment-796180 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menelki Opublikowano 9 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2023 (edytowane) Aktualizuje temat. Wymieniony rezystor na nowy ale po wymianie jest dalej tak samo. Pomierzylem rezystory (nowy i stary) i wartości rezystancji mają identyczne czyli to nie rezystor. Wyciągnąłem przekaźnik k30a i wpiąłem kabelek na krótko pomierzyć piny 30 i 87. Wentylator ruszył ale chyba od razu na 3 biegu albo nawet na 4 bo chodził bardzo szybko. Że schematu wynika że przy załączonym przekaźniku K06 to załączony jest 2 bieg. Więc ewidentnie coś jest nie tak. Co mnie jeszcze zastanawia..... Kiedy włącza się każdy z biegów Wentylatora? Od czego jest to zależne? Temperatura? Ciśnienie w układzie? Jak sprawdzić kiedy ECU powinien włączyć 1,2 lub 3 bieg? Co więcej; który bieg jest z pominięciem rezystora: 3 czy 4? Edytowane 9 Czerwca 2023 przez menelki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96951-meriva-a-14-problem-z-wentylatorem-ch%C5%82odnicyklimatyzacji/page/3/#findComment-796182 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navia Opublikowano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2023 39 minut temu, menelki napisał: Wentylator ruszył ale chyba od razu na 3 biegu albo nawet na 4 bo chodził bardzo szybko. Panie 4 bieg jest w dmuchawie w wewnątrz auta a nie wentylatorze CHŁODNICY Albo się określasz o czym piszesz albo NIE PIJ WIĘCEJ   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96951-meriva-a-14-problem-z-wentylatorem-ch%C5%82odnicyklimatyzacji/page/3/#findComment-796184 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menelki Opublikowano 9 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2023 8 minut temu, Navia napisał: Panie 4 bieg jest w dmuchawie w wewnątrz auta a nie wentylatorze CHŁODNICY Albo się określasz o czym piszesz albo NIE PIJ WIĘCEJ Z tego schematu wynika że są 4 biegi wysterowania: Dlatego zastanawiam się ile ich rzeczywiście jest bo nie wiem. Dlatego też napisałem że nie zgadza mi się ta logika działania. To jak to jest w mery w końcu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96951-meriva-a-14-problem-z-wentylatorem-ch%C5%82odnicyklimatyzacji/page/3/#findComment-796185 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navia Opublikowano 10 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2023 W op-com można sprawdzić tylko 3 więc chyba przy tym należy pozostać. Zamówię ten tańszy z czymś do Smart i dam znać co i jak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96951-meriva-a-14-problem-z-wentylatorem-ch%C5%82odnicyklimatyzacji/page/3/#findComment-796192 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 10 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2023 (edytowane) Schemat wyraźnie pokazuje że są 4 biegi : - 3 przez rezystor i tymi się steruje - 4 bieg pomija rezystor (jak widać na schemacie jest połączony od razu na wyjściu na wentylator więc w ogóle on jest odporny na działanie rezystora) więc ten bieg działa bez wpiętego rezystora. Więc skoro 3 biegi można programowo wysterować i któryś działa to wiadomo że 4 musi też działać a jak on nie działa to nie wina rezystora. @menelki Może pomierz kostke którą wpinasz w rezystor czy po wymuszeniu załączania przekaźników dochodzi do niej napięcie? Jak nie to szukać w kablach bo zakładam że przekaźniki masz potestowane ewentualnie podmienione między sobą? Załącza się od ciśnienia w klimatyzacji a żeby go zbić to trzeba chłodnice schłodzić więc jakby od temperatury zależne ale de defacto jak nie będzie ciśnienia zrobionego to się nie załączy. Więc pewnie są stopnie w ECU opla ustawione kiedy się ma włączyć który poziom, ogólnie pierwszy na postoju szybko wskaskuje - wiadomo jeszcze temperatura otoczenia robi swoje. 11 godzin temu, menelki napisał: Wyciągnąłem przekaźnik k30a i wpiąłem kabelek na krótko pomierzyć piny 30 i 87. Wentylator ruszył ale chyba od razu na 3 biegu albo nawet na 4 bo chodził bardzo szybko. Wg schematu puszczasz na 1 bieg czyli najwolniejszy bo przez wszystkie rezystory przechodzi prąd. Edytowane 10 Czerwca 2023 przez waldek2020   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96951-meriva-a-14-problem-z-wentylatorem-ch%C5%82odnicyklimatyzacji/page/3/#findComment-796194 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navia Opublikowano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2023 Rezystor już jedzie. Jutro będzie. Może znajdę czas aby go zamontować i przeprowadzić testy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96951-meriva-a-14-problem-z-wentylatorem-ch%C5%82odnicyklimatyzacji/page/3/#findComment-796265 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menelki Opublikowano 13 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2023 W dniu 10.06.2023 o 08:19, waldek2020 napisał: Schemat wyraźnie pokazuje że są 4 biegi : - 3 przez rezystor i tymi się steruje - 4 bieg pomija rezystor (jak widać na schemacie jest połączony od razu na wyjściu na wentylator więc w ogóle on jest odporny na działanie rezystora) więc ten bieg działa bez wpiętego rezystora. Więc skoro 3 biegi można programowo wysterować i któryś działa to wiadomo że 4 musi też działać a jak on nie działa to nie wina rezystora. @menelki Może pomierz kostke którą wpinasz w rezystor czy po wymuszeniu załączania przekaźników dochodzi do niej napięcie? Jak nie to szukać w kablach bo zakładam że przekaźniki masz potestowane ewentualnie podmienione między sobą? Załącza się od ciśnienia w klimatyzacji a żeby go zbić to trzeba chłodnice schłodzić więc jakby od temperatury zależne ale de defacto jak nie będzie ciśnienia zrobionego to się nie załączy. Więc pewnie są stopnie w ECU opla ustawione kiedy się ma włączyć który poziom, ogólnie pierwszy na postoju szybko wskaskuje - wiadomo jeszcze temperatura otoczenia robi swoje. Wg schematu puszczasz na 1 bieg czyli najwolniejszy bo przez wszystkie rezystory przechodzi prąd. Tak masz rację, źle odczytałem schemat, bo na różnych kopracowaniach te przekaźniki mają różne nazwy. KA30A oraz K30B znajdują się w podszybiu, K30D znajduje się przy akumulatorze i to ten przekaźnik mostkowałem. On faktycznie puszcza zasilanie na wentylator z pominięciem rezystora, więc bieg najwyższy. Muszę dobrać się do skrzynki przekaźników na podszybiu jeszcze raz i sprawdzę te połączenia elektryczne. Bo skoro przekaźniki są dobre to albo nie ma sterowania albo wiązka jest uszkodzona.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96951-meriva-a-14-problem-z-wentylatorem-ch%C5%82odnicyklimatyzacji/page/3/#findComment-796281 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navia Opublikowano 13 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2023 Przyszło. Pogoda nie dopisała ale wymienione . Nowy : Myślałam że chociaż pudełko będzie do tej opornicy a oni wrzucili ją luzem do reszty zamówienia. Akurat zamówiłam ściereczki z mikrofibry więc pomyśleli że to będzie super zabezpieczenie . Ze zdemontowaniem starego nie było łatwo bo wtyczka nie chciała zejść, Trzymało ją mocno zabezpieczenie . Trzeba było użyć płaskiego śrubokręta aby to rozpiąć . Udało się ale zabezpieczenie pękło. Na szczęście wtyczka dość mocno siedzi w nowej opornicy . Nic nie było zaśniedziałe I po złożeniu wszystkiego test. Wentylator działa na pierwszym biegu (wcześniej nie działał) Na drugim biegu według testu nie działa Działa na trzecim na najwyższych obrotach. Jest zupełnie jak u Mery 11 . Po testach zajrzałam do skrzynki przekaźników. Wykręciłam tylko ścianę grodziową ( mam tylko na dwa wkręty po bokach. Te przy podszybiu nie mam wkręconych. To samo z wiekiem skrzynki przekaźników. Mam tylko dwa pierwsze wkręcone wkręty . Trzeci nie jest wkręcony. Wówczas nie trzeba wyjmować podszybia. Dostęp jest w miarę . U mnie są tylko dwa przekaźniki zupełnie jak w opisie z innego wątku który wówczas zapodał Adam. Ale w końcu po załączeniu klimatyzacji jest ciszej. Wentylator się uruchamia na pierwszym biegu. Myślę że u innych też tak jest . Nie ma co się doszukiwać 2 biegu przynajmniej może w mojej wersji silnikowej. Opornicę zostawię sobie. Jestem ciekawa czy gdyby dolutować przewodu do tych dwóch przerwanych będzie działać. Może jak pogoda będzie lepsza spróbuje. Tylko czym to zaizolować ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96951-meriva-a-14-problem-z-wentylatorem-ch%C5%82odnicyklimatyzacji/page/3/#findComment-796287 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.