Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

O widzę że piszecie o oporniku.

Syn wymieniał i ori był z DELPHI i taki sam założył - chyba trochę był droższy.

Trochę kiepski dostęp ale u mnie na podjeździe wymieniał i dał radę.

Tylko z tego co mówił to bardzo ciężko schodziła wtyczka i trochę pokaleczył paluchy.

Stary miał przerwę i dodatkowo bardzo zaśniedziałe piny tak że dodatkowo czyścił piny we wtyczce.

 

2 godziny temu, waldek2020 napisał:

zamów dwa jak masz smarta a potem jeden oddasz.

A czyli jednak potrzebujesz :)

 

Wypięłam swój bez odpinania wtyczki. Wygląda masakrycznie . Druty są na wierzchu i się odrywają .

 

Trzeba zamówić to co pokazałam  . Jest tańszy i ma dobre opinie .

 

Fotka mojego :

 

 

1686336596816.thumb.jpg.537a9df2a49d18f1a626579e1947e422.jpg

 

 

 

Aktualizuje temat.

Wymieniony rezystor na nowy ale po wymianie jest dalej tak samo.

Pomierzylem rezystory (nowy i stary) i wartości rezystancji mają identyczne czyli to nie rezystor.

Wyciągnąłem przekaźnik k30a i wpiąłem kabelek na krótko pomierzyć piny 30 i 87. Wentylator ruszył ale chyba od razu na 3 biegu albo nawet na 4 bo chodził bardzo szybko.

Że schematu wynika że przy załączonym przekaźniku K06 to załączony jest 2 bieg.

Więc ewidentnie coś jest nie tak.

Co mnie jeszcze zastanawia.....

Kiedy włącza się każdy z biegów Wentylatora?

Od czego jest to zależne? Temperatura? Ciśnienie w układzie?

Jak sprawdzić kiedy ECU powinien włączyć 1,2 lub 3 bieg?

 

Co więcej; który bieg jest z pominięciem rezystora: 3 czy 4?

 

 

Edytowane przez menelki

 

39 minut temu, menelki napisał:

Wentylator ruszył ale chyba od razu na 3 biegu albo nawet na 4 bo chodził bardzo szybko.

Panie 4 bieg jest w dmuchawie w wewnątrz auta a nie wentylatorze CHŁODNICY !!!

 

Albo się określasz o czym piszesz albo NIE PIJ WIĘCEJ ;)

 

8 minut temu, Navia napisał:

Panie 4 bieg jest w dmuchawie w wewnątrz auta a nie wentylatorze CHŁODNICY !!!

 

Albo się określasz o czym piszesz albo NIE PIJ WIĘCEJ ;)

 

Z tego schematu wynika że są 4 biegi wysterowania:

image.png.f109b19b8280e782cda2561fdace3a1f.png

Dlatego zastanawiam się ile ich rzeczywiście jest bo nie wiem.

 

Dlatego też napisałem że nie zgadza mi się ta logika działania.

To jak to jest w mery w końcu?

 

 

W op-com można sprawdzić tylko 3 więc chyba przy tym należy pozostać. 

Zamówię ten tańszy z czymś do Smart i dam znać co i jak. 

 

Schemat wyraźnie pokazuje że są 4 biegi :

- 3 przez rezystor i tymi się steruje

- 4 bieg pomija rezystor (jak widać na  schemacie jest połączony od razu na wyjściu na wentylator więc w ogóle on jest odporny na działanie rezystora) więc ten bieg działa bez wpiętego rezystora. Więc skoro 3 biegi można programowo wysterować i któryś działa to wiadomo że 4 musi też działać a jak on nie działa to nie wina rezystora.

 

@menelki

Może pomierz kostke którą wpinasz w rezystor czy po wymuszeniu załączania przekaźników dochodzi do niej napięcie? Jak nie to szukać w kablach bo zakładam że przekaźniki masz potestowane ewentualnie podmienione między sobą?

 

Załącza się od ciśnienia w klimatyzacji a żeby go zbić to trzeba chłodnice schłodzić więc jakby od temperatury zależne ale de defacto jak nie będzie ciśnienia zrobionego to się nie załączy. Więc pewnie są stopnie w ECU opla ustawione kiedy się ma włączyć który poziom, ogólnie pierwszy na postoju szybko wskaskuje - wiadomo jeszcze temperatura otoczenia robi swoje.

 

  

11 godzin temu, menelki napisał:

Wyciągnąłem przekaźnik k30a i wpiąłem kabelek na krótko pomierzyć piny 30 i 87. Wentylator ruszył ale chyba od razu na 3 biegu albo nawet na 4 bo chodził bardzo szybko.

Wg schematu puszczasz na 1 bieg czyli najwolniejszy bo przez wszystkie rezystory przechodzi prąd.

 

Edytowane przez waldek2020

 

Rezystor już jedzie. Jutro będzie. Może znajdę czas aby go zamontować i przeprowadzić testy. 

 

W dniu 10.06.2023 o 08:19, waldek2020 napisał:

Schemat wyraźnie pokazuje że są 4 biegi :

- 3 przez rezystor i tymi się steruje

- 4 bieg pomija rezystor (jak widać na  schemacie jest połączony od razu na wyjściu na wentylator więc w ogóle on jest odporny na działanie rezystora) więc ten bieg działa bez wpiętego rezystora. Więc skoro 3 biegi można programowo wysterować i któryś działa to wiadomo że 4 musi też działać a jak on nie działa to nie wina rezystora.

 

@menelki

Może pomierz kostke którą wpinasz w rezystor czy po wymuszeniu załączania przekaźników dochodzi do niej napięcie? Jak nie to szukać w kablach bo zakładam że przekaźniki masz potestowane ewentualnie podmienione między sobą?

 

Załącza się od ciśnienia w klimatyzacji a żeby go zbić to trzeba chłodnice schłodzić więc jakby od temperatury zależne ale de defacto jak nie będzie ciśnienia zrobionego to się nie załączy. Więc pewnie są stopnie w ECU opla ustawione kiedy się ma włączyć który poziom, ogólnie pierwszy na postoju szybko wskaskuje - wiadomo jeszcze temperatura otoczenia robi swoje.

 

  

Wg schematu puszczasz na 1 bieg czyli najwolniejszy bo przez wszystkie rezystory przechodzi prąd.

 

 

Tak masz rację, źle odczytałem schemat, bo na różnych kopracowaniach te przekaźniki mają różne nazwy.

KA30A oraz K30B znajdują się w podszybiu, K30D znajduje się  przy akumulatorze i to ten przekaźnik mostkowałem.

On faktycznie puszcza zasilanie na wentylator z pominięciem rezystora, więc bieg najwyższy.

 

Muszę dobrać się do skrzynki przekaźników na podszybiu jeszcze raz i sprawdzę te połączenia elektryczne. Bo skoro przekaźniki są dobre to albo nie ma sterowania albo wiązka jest uszkodzona.

 

 

Przyszło. Pogoda nie dopisała ale wymienione .

 

Nowy :

 

1686673091681.thumb.jpg.a10f377d5da95f5855152e691495d46e.jpg

 

1686673091676.thumb.jpg.c9ba1b8febb739ebfed902d702c05825.jpg

 

1686673091672.thumb.jpg.309917b91528810268a0eeb9f7d47c49.jpg

 

Myślałam że chociaż pudełko będzie do tej opornicy a oni wrzucili ją luzem do reszty zamówienia. Akurat zamówiłam ściereczki z mikrofibry więc pomyśleli że to będzie super zabezpieczenie .

 

Ze zdemontowaniem starego nie było łatwo bo wtyczka nie chciała zejść, Trzymało ją mocno zabezpieczenie . Trzeba było użyć płaskiego śrubokręta aby to rozpiąć . Udało się ale zabezpieczenie  pękło. Na szczęście wtyczka dość mocno siedzi w nowej opornicy .

Nic nie było zaśniedziałe

 

1686673091660.thumb.jpg.8a0fb39a2f355504dc1b40e458c59cba.jpg

 

I po złożeniu wszystkiego test.

 

Wentylator działa na pierwszym biegu (wcześniej nie działał)

Na drugim biegu według testu nie działa

Działa na trzecim na najwyższych obrotach.

 

Jest zupełnie jak u Mery 11 .

 

Po testach zajrzałam do skrzynki przekaźników.

Wykręciłam tylko ścianę grodziową ( mam tylko na dwa wkręty po bokach. Te przy podszybiu nie mam wkręconych. To samo z wiekiem skrzynki przekaźników. Mam tylko dwa pierwsze wkręcone wkręty . Trzeci nie jest wkręcony. Wówczas nie trzeba wyjmować podszybia. Dostęp jest w miarę .

U mnie są tylko dwa przekaźniki zupełnie jak w opisie z innego wątku który wówczas zapodał Adam.

 

1686673091656.thumb.jpg.92bb5c59634c8a8c734a4a0d3ff463c1.jpg

 

Ale w końcu po załączeniu klimatyzacji jest ciszej. Wentylator się uruchamia na pierwszym biegu.

Myślę że u innych też tak jest . Nie ma co się doszukiwać 2 biegu przynajmniej może w mojej wersji silnikowej.

 

Opornicę zostawię sobie. Jestem ciekawa czy gdyby dolutować przewodu do tych dwóch przerwanych będzie działać. Może jak pogoda będzie lepsza spróbuje. Tylko czym to zaizolować ?

 

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności