rafalgrzegorz Opublikowano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2023 O widzę że piszecie o oporniku. Syn wymieniał i ori był z DELPHI i taki sam założył - chyba trochę był droższy. Trochę kiepski dostęp ale u mnie na podjeździe wymieniał i dał radę. Tylko z tego co mówił to bardzo ciężko schodziła wtyczka i trochę pokaleczył paluchy. Stary miał przerwę i dodatkowo bardzo zaśniedziałe piny tak że dodatkowo czyścił piny we wtyczce.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navia Opublikowano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2023 2 godziny temu, waldek2020 napisał: zamów dwa jak masz smarta a potem jeden oddasz. A czyli jednak potrzebujesz Wypięłam swój bez odpinania wtyczki. Wygląda masakrycznie . Druty są na wierzchu i się odrywają . Trzeba zamówić to co pokazałam . Jest tańszy i ma dobre opinie . Fotka mojego :   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menelki Opublikowano 9 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2023 (edytowane) Aktualizuje temat. Wymieniony rezystor na nowy ale po wymianie jest dalej tak samo. Pomierzylem rezystory (nowy i stary) i wartości rezystancji mają identyczne czyli to nie rezystor. Wyciągnąłem przekaźnik k30a i wpiąłem kabelek na krótko pomierzyć piny 30 i 87. Wentylator ruszył ale chyba od razu na 3 biegu albo nawet na 4 bo chodził bardzo szybko. Że schematu wynika że przy załączonym przekaźniku K06 to załączony jest 2 bieg. Więc ewidentnie coś jest nie tak. Co mnie jeszcze zastanawia..... Kiedy włącza się każdy z biegów Wentylatora? Od czego jest to zależne? Temperatura? Ciśnienie w układzie? Jak sprawdzić kiedy ECU powinien włączyć 1,2 lub 3 bieg? Co więcej; który bieg jest z pominięciem rezystora: 3 czy 4? Edytowane 9 Czerwca 2023 przez menelki   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navia Opublikowano 9 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2023 39 minut temu, menelki napisał: Wentylator ruszył ale chyba od razu na 3 biegu albo nawet na 4 bo chodził bardzo szybko. Panie 4 bieg jest w dmuchawie w wewnątrz auta a nie wentylatorze CHŁODNICY Albo się określasz o czym piszesz albo NIE PIJ WIĘCEJ   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menelki Opublikowano 9 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2023 8 minut temu, Navia napisał: Panie 4 bieg jest w dmuchawie w wewnątrz auta a nie wentylatorze CHŁODNICY Albo się określasz o czym piszesz albo NIE PIJ WIĘCEJ Z tego schematu wynika że są 4 biegi wysterowania: Dlatego zastanawiam się ile ich rzeczywiście jest bo nie wiem. Dlatego też napisałem że nie zgadza mi się ta logika działania. To jak to jest w mery w końcu?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navia Opublikowano 10 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2023 W op-com można sprawdzić tylko 3 więc chyba przy tym należy pozostać. Zamówię ten tańszy z czymś do Smart i dam znać co i jak.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 10 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2023 (edytowane) Schemat wyraźnie pokazuje że są 4 biegi : - 3 przez rezystor i tymi się steruje - 4 bieg pomija rezystor (jak widać na schemacie jest połączony od razu na wyjściu na wentylator więc w ogóle on jest odporny na działanie rezystora) więc ten bieg działa bez wpiętego rezystora. Więc skoro 3 biegi można programowo wysterować i któryś działa to wiadomo że 4 musi też działać a jak on nie działa to nie wina rezystora. @menelki Może pomierz kostke którą wpinasz w rezystor czy po wymuszeniu załączania przekaźników dochodzi do niej napięcie? Jak nie to szukać w kablach bo zakładam że przekaźniki masz potestowane ewentualnie podmienione między sobą? Załącza się od ciśnienia w klimatyzacji a żeby go zbić to trzeba chłodnice schłodzić więc jakby od temperatury zależne ale de defacto jak nie będzie ciśnienia zrobionego to się nie załączy. Więc pewnie są stopnie w ECU opla ustawione kiedy się ma włączyć który poziom, ogólnie pierwszy na postoju szybko wskaskuje - wiadomo jeszcze temperatura otoczenia robi swoje. 11 godzin temu, menelki napisał: Wyciągnąłem przekaźnik k30a i wpiąłem kabelek na krótko pomierzyć piny 30 i 87. Wentylator ruszył ale chyba od razu na 3 biegu albo nawet na 4 bo chodził bardzo szybko. Wg schematu puszczasz na 1 bieg czyli najwolniejszy bo przez wszystkie rezystory przechodzi prąd. Edytowane 10 Czerwca 2023 przez waldek2020   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navia Opublikowano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2023 Rezystor już jedzie. Jutro będzie. Może znajdę czas aby go zamontować i przeprowadzić testy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menelki Opublikowano 13 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2023 W dniu 10.06.2023 o 08:19, waldek2020 napisał: Schemat wyraźnie pokazuje że są 4 biegi : - 3 przez rezystor i tymi się steruje - 4 bieg pomija rezystor (jak widać na schemacie jest połączony od razu na wyjściu na wentylator więc w ogóle on jest odporny na działanie rezystora) więc ten bieg działa bez wpiętego rezystora. Więc skoro 3 biegi można programowo wysterować i któryś działa to wiadomo że 4 musi też działać a jak on nie działa to nie wina rezystora. @menelki Może pomierz kostke którą wpinasz w rezystor czy po wymuszeniu załączania przekaźników dochodzi do niej napięcie? Jak nie to szukać w kablach bo zakładam że przekaźniki masz potestowane ewentualnie podmienione między sobą? Załącza się od ciśnienia w klimatyzacji a żeby go zbić to trzeba chłodnice schłodzić więc jakby od temperatury zależne ale de defacto jak nie będzie ciśnienia zrobionego to się nie załączy. Więc pewnie są stopnie w ECU opla ustawione kiedy się ma włączyć który poziom, ogólnie pierwszy na postoju szybko wskaskuje - wiadomo jeszcze temperatura otoczenia robi swoje. Wg schematu puszczasz na 1 bieg czyli najwolniejszy bo przez wszystkie rezystory przechodzi prąd. Tak masz rację, źle odczytałem schemat, bo na różnych kopracowaniach te przekaźniki mają różne nazwy. KA30A oraz K30B znajdują się w podszybiu, K30D znajduje się przy akumulatorze i to ten przekaźnik mostkowałem. On faktycznie puszcza zasilanie na wentylator z pominięciem rezystora, więc bieg najwyższy. Muszę dobrać się do skrzynki przekaźników na podszybiu jeszcze raz i sprawdzę te połączenia elektryczne. Bo skoro przekaźniki są dobre to albo nie ma sterowania albo wiązka jest uszkodzona.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navia Opublikowano 13 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2023 Przyszło. Pogoda nie dopisała ale wymienione . Nowy : Myślałam że chociaż pudełko będzie do tej opornicy a oni wrzucili ją luzem do reszty zamówienia. Akurat zamówiłam ściereczki z mikrofibry więc pomyśleli że to będzie super zabezpieczenie . Ze zdemontowaniem starego nie było łatwo bo wtyczka nie chciała zejść, Trzymało ją mocno zabezpieczenie . Trzeba było użyć płaskiego śrubokręta aby to rozpiąć . Udało się ale zabezpieczenie pękło. Na szczęście wtyczka dość mocno siedzi w nowej opornicy . Nic nie było zaśniedziałe I po złożeniu wszystkiego test. Wentylator działa na pierwszym biegu (wcześniej nie działał) Na drugim biegu według testu nie działa Działa na trzecim na najwyższych obrotach. Jest zupełnie jak u Mery 11 . Po testach zajrzałam do skrzynki przekaźników. Wykręciłam tylko ścianę grodziową ( mam tylko na dwa wkręty po bokach. Te przy podszybiu nie mam wkręconych. To samo z wiekiem skrzynki przekaźników. Mam tylko dwa pierwsze wkręcone wkręty . Trzeci nie jest wkręcony. Wówczas nie trzeba wyjmować podszybia. Dostęp jest w miarę . U mnie są tylko dwa przekaźniki zupełnie jak w opisie z innego wątku który wówczas zapodał Adam. Ale w końcu po załączeniu klimatyzacji jest ciszej. Wentylator się uruchamia na pierwszym biegu. Myślę że u innych też tak jest . Nie ma co się doszukiwać 2 biegu przynajmniej może w mojej wersji silnikowej. Opornicę zostawię sobie. Jestem ciekawa czy gdyby dolutować przewodu do tych dwóch przerwanych będzie działać. Może jak pogoda będzie lepsza spróbuje. Tylko czym to zaizolować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.