Skocz do zawartości

Meriva A 1.4 - problem z wentylatorem chłodnicy/klimatyzacji.


Rekomendowane odpowiedzi

Mam jakiś problem z działaniem wentylatora chłodnicy/klimatyzacji.

W czasie pracy klimatyzacji  wentylator włącza się tylko na najwyższym biegu, raz na jakiś czas (tryb awaryjny?) a powinien pracować chyba cały czas na niższym biegu?

Zauważalne jest to w jeździe miejskiej/w korkach. 

O ile w czasie jazdy klima działa bardzo dobrze, to stojąc w korku, klima chwilę działa, później coraz mniej (skraplacz się nagrzewa) , włącza się wentylator  i chłodzi skraplacz, klima zaczyna chłodzić itd.

Wg mnie brakuje jakiegoś biegu wentylatora.

 

Podłączyłem OPcom i wykonałem test przekaźników:

1 bieg - działa

2 bieg - przekaźnik działa, wentylator się nie włącza

3 bieg - działa.

 

Analizując schematy podane w innych tematach mam kilka pytań:

1. Gdzie znajduje się przekaźnik K06?  W skrzynce przekaźników pod szybą widzę K24 i K23, ale nie wiem który przekaźnik w skrzynce to K06.

image.thumb.png.2a702ac50f6fdbce0b7cd8f86ce1b230.png

 

W temacie poniżej zaznaczone są przekaźniki R1, R2 oraz R3.

U mnie w skrzynce przekaźników jest tylko R2 i R3. Miejsce na R1 nie ma nawet pinów w stopce, więc fabrycznie chyba nie jest przystosowany pod przekaźnik.

To ile Meriva A po lifcie z silnikiem Z14XEP ma przekaźników?

 

 

2. Nie zgadza mi się logika działania przekaźników.

Według schematu na elektrodzie są 4 biegi prędkości wentylatora. A w opcomie można sprawdzić tylko 3 biegi

Dodatkowo, podczas testu 1 biegu - cyka tylko 1 przekaźnik, a powinny 2.

podczas testu 2 biegu - cyka tylko 1 przekaźnik

 

7549114000_1618858819.gif

 

 

3. Na przekaźniki dochodzi napięcie. Przekaźniki cykają.

4. Opornica wygląda na sprawną, jest przejście pomiędzy wszystkimi  pinami. Jedynie rezystancja jakaś taka bardzo mała pomiędzy wszystkimi pinami, co jest dziwne, po powinna się wg mnie różnić, a wszystko jest poniżej 1 Ohm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, menelki napisał:

W czasie pracy klimatyzacji  wentylator włącza się tylko na najwyższym biegu, raz na jakiś czas (tryb awaryjny?) a powinien pracować chyba cały czas na niższym biegu?

Mam to samo.

 

49 minut temu, menelki napisał:

Podłączyłem OPcom i wykonałem test przekaźników:

A to dokładnie gdzie w OPcom sprawdzić ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Navia napisał:

Mam to samo.

 

A to dokładnie gdzie w OPcom sprawdzić ?

 

Diagnoza ECM-> test elementów wykonawczych. 

Przechodzisz na stronę nr 2 i tam jest test dla każdego biegu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, menelki napisał:

Diagnoza ECM-> test elementów wykonawczych. 

Przechodzisz na stronę nr 2 i tam jest test dla każdego biegu.

Auto musi być uruchomione czy może być włączony tylko zapłon.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, menelki napisał:

Mam jakiś problem z działaniem wentylatora chłodnicy/klimatyzacji.

W czasie pracy klimatyzacji  wentylator włącza się tylko na najwyższym biegu, raz na jakiś czas (tryb awaryjny?) a powinien pracować chyba cały czas na niższym biegu?

Zauważalne jest to w jeździe miejskiej/w korkach. 

O ile w czasie jazdy klima działa bardzo dobrze, to stojąc w korku, klima chwilę działa, później coraz mniej (skraplacz się nagrzewa) , włącza się wentylator  i chłodzi skraplacz, klima zaczyna chłodzić itd.

Wg mnie brakuje jakiegoś biegu wentylatora.

 

Podłączyłem OPcom i wykonałem test przekaźników:

1 bieg - działa

2 bieg - przekaźnik działa, wentylator się nie włącza

3 bieg - działa.

 

Analizując schematy podane w innych tematach mam kilka pytań:

1. Gdzie znajduje się przekaźnik K06?  W skrzynce przekaźników pod szybą widzę K24 i K23, ale nie wiem który przekaźnik w skrzynce to K06.

image.thumb.png.2a702ac50f6fdbce0b7cd8f86ce1b230.png

 

W temacie poniżej zaznaczone są przekaźniki R1, R2 oraz R3.

U mnie w skrzynce przekaźników jest tylko R2 i R3. Miejsce na R1 nie ma nawet pinów w stopce, więc fabrycznie chyba nie jest przystosowany pod przekaźnik.

To ile Meriva A po lifcie z silnikiem Z14XEP ma przekaźników?

 

 

2. Nie zgadza mi się logika działania przekaźników.

Według schematu na elektrodzie są 4 biegi prędkości wentylatora. A w opcomie można sprawdzić tylko 3 biegi

Dodatkowo, podczas testu 1 biegu - cyka tylko 1 przekaźnik, a powinny 2.

podczas testu 2 biegu - cyka tylko 1 przekaźnik

 

7549114000_1618858819.gif

 

 

3. Na przekaźniki dochodzi napięcie. Przekaźniki cykają.

4. Opornica wygląda na sprawną, jest przejście pomiędzy wszystkimi  pinami. Jedynie rezystancja jakaś taka bardzo mała pomiędzy wszystkimi pinami, co jest dziwne, po powinna się wg mnie różnić, a wszystko jest poniżej 1 Ohm.

 

Moim zdaniem jest wszystko ok z wentylatorem. Przy włączonej klimie nie chodzi cały czas. Na postoju będzie się włączał co parę sekund. Chłodzi skraplacz nie płyn chłodzący. W czasie  jazdy chłodzony jest powietrzem. Więc wszystko ok moim zdaniem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testu nie przechodzi, u mnie też nie przechodzi. Mimo to klima u mnie działa na tip-top. Jak pisałem, na postoju włącza się co parę sekund, po schłodzeniu płynu w układzie klimatyzacji. W czasie jazdy rzadko się włącza tylko jak się stoi albo jedzie 3-5 km na godz. Tak ma być.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie załacza się niski tryb wentylatora to nie jest coś sprawnego - najczęściej właśnie rezystor pada i napewno nie ma na każdej linii tyle samo omów tylko się różni.

 

Lepiej go wymienić niż działać awaryjnie na 4 biegu czyli pomijajać rezystor - tylko to nie jest zdrowe dla układu klimatyzacji.

 

oczwiście klimatyzacja będzie działać ale naprawdę polecam nawet dla spokojniejszego załączania wentylatora poprawić ten rezystor choćby taką metoda na drut spawalniczy

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3201251.html

 

Mnie z opcoma wszystkie biegi działają ale ryzystor skv  bodajże ze dwa lata już ma.

 

Działa jak wyżej czyli postojowe i lub zerowe prędkości bo przy jeździe to on i ta nic by nie dał względem tego co daje pęd powietrza.

 

 

meriva trzeci przekaxnik.jpg

meriva dwa przekaxniki.jpg

meriva fan z14xep.jpg

 

edit

https://allegro.pl/oferta/skv-rezystor-dmuchawy-opel-corsa-c-1-4-13717819076

nie jest jakiś koszmarnie drogi :)

patrze i prawie ma już 3 lata u mnie

Edytowane przez waldek2020

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności