Skocz do zawartości

napięcie ładowania w menu ukrytym Astry H


Gość gregy

Rekomendowane odpowiedzi

Chcialbym sie podzielic dobra wiadomoscia, ze sprawa napiecia juz sie wyjasnila i w dodatku pozytywnie dla mnie!:) okazalo sie, ze nie ma co wierzyc wartosci napiecia ladowania, ktora pokazuje ukryte menu! po podlaczeniu urzadzenia pomiarowego Bosch( 3 razy) w roznych dniach, zawsze wartosc ladowania wynosila ok.14,3-14,4V! przy czym na wyswietlaczu nigdy nie przekracza w tym momencie 13,5V! takze przeklamanie jest dosyc spore.Dziekuje wszystkim za porady, pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Chcialbym sie podzielic dobra wiadomoscia, ze sprawa napiecia juz sie wyjasnila i w dodatku pozytywnie dla mnie! :-) okazalo sie, ze nie ma co wierzyc wartosci napiecia ladowania, ktora pokazuje ukryte menu! po podlaczeniu urzadzenia pomiarowego Bosch( 3 razy) w roznych dniach, zawsze wartosc ladowania wynosila ok.14,3-14,4V! przy czym na wyswietlaczu nigdy nie przekracza w tym momencie 13,5V! takze przeklamanie jest dosyc spore.Dziekuje wszystkim za porady, pozdrawiam!

dla mnie cos jest nie tak .. to jest napięcie jakie widzi ECM (główny moduł silnika) .. mierzyłem kilkakrotnie napięcie i tak jak pisałem kilka razy napięcie różniło się o 0,1V. Być może jest coś z przepływem prądu do modułu .. brak jakiejś masy lub strata napięcia na połączeniach. Obecnie mam nowy samochód .. corsa i napiecie jest dokładnie takie samo jak na wyświetlaczu (choć tu bardzo skacze po przecinku) ... porównywałem jeszcze z programem w smartphonie (torque) i napięcie wszędzie jest podobne, a Ty podajesz, że różnica jest prawie 0,8-0,9V. Albo ten multimetr Cię oszukuje .. albo sam nie wiem co mam mysleć o tym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

ja bym skłaniał się też do niskiej klasy modułu pomiarowego zainstalowanego w sterowniku. Im wyższej klasy dokładności pomiarowe tym droższe. Wiadomo, że producentom aut zależy na cięciu kosztów. Z uwagi na fakt, iż napięcie na tym podzespole, jakim jest "komputer pokładowy" nie ma istotnego znaczenia dla pracy układu, dopuszcza się takie rozbieżności i pomiar ten ma charakter informacyjny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie byl jakis tam zwykly multimetr tylko Bosch BAT 121, jesli sie nie myle co do oznaczenia modelu i mierzone w profesjonalnym serwisie, 3 razy bylem u nich(nie jednego dnia oczywiscie tylko w ciagu okolo miesiaca), przy 2 pomiarach na 3 bylem osobiscie, przy okazji badali mi wydajnosc akumulatora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na myśli woltomierz wbudowany w sterownik komputera w samochodzie.

o tym multimetrze to byla odpowiedz na post grzesia08, ktory pisał że byc moze multimetr oszukuje ;)

Edytowane przez gregy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość asterixoo

W moim samochodzie różnica między wskazaniem multimetru na klemach akumulatora, a wskazaniem komputera na wyświetlaczu w menu serwisowym wynosi ok. 0,7 V. To znaczy gdy na akumulatorze jest 14 V, to na wyświetlaczu w samochodzie mam 13,3 V. Jak 14,3 to w menu 13,6 V. Też zastanawiałem się skąd ta różnica.

W którym miejscu jest ten moduł ECM, żeby można sprawdzić te przewody. Dodam, że w swoim samochodzie mam jeszcze problem z szybkim rozładowywaniem się akumulatora. Zauważyłem także, że podczas kręcenia kierownicą na postoju bardzo spada napięcie ładowania (poniżej 13 V), delikatnie przygasają nawet światła mijania.

Napięcie ładowania alternatora w moim samochodzie wynosi 14,3 V na zimnym silniku bez obciążenia i spada pod obciążeniem do 13,8 V.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość los_dawidos

Mi ostatnio mechanik sprawdzał napięcia na klemach i po odpaleniu ciepłego silnika wyszło 13,9V, podczas gdy w Test Mode w BC wahało się pomiędzy 13,8-13,9V. Natomiast co mnie martwi - dość często napięcie podczas jazdy spada do 13,6-13,7V (włączone światła, radio i nawiew), przy włączeniu klimatyzacji spadnie nawet do 13,5V, z kolei gdzieś na postoju jest i tak, że komputer pokazuje zaledwie 13,3V. Powiem szczerze, że wcześniej się tym specjalnie nie zajmowałem, kiedyś w zimie sprawdziłem, było koło 14V, ale któregoś razu właśnie przy klimatyzacji rzuciło mi się w oczy to niskie napięcie z klimą i od tej pory dość często to obserwuje i zaczyna mnie to poważnie niepokoić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności