Skocz do zawartości

Wskaźnik temperatury na desce => termostat => pompa wody/zapchany układ chłodzenia/wentylator => ?


Gość avirem

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zostawiłem Merive u mechanika. Na podstawie opisanych przeze mnie objawów stwierdził, że to termostat. Wymienił wkład i ponoć objawy nie ustąpiły. Ma szukać innej przyczyny. Co to może być?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie klasyczne objawy uszkodzonego termostatu.Obudowe dokładnie obejrzał?Ogólnie te termostaty okropnie wadliwe.Ja wymieniałem kilka razy w x1.6sz i raz w Z16SE.W tym Z16SE bardzo wadliwe sa sterowniki silnika jezeli masz taką mozliwosc było go przeniesc z kolektora silnika gdzies w bardziej stabilne miesce.Naprawa nie jest ani prosta ani tania.

Jezeli masz troche wprawy zasłon chłodnice i obserwuj czy wskazówka sie podniesie dbajac by nie przegrzac silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się koledzy pod temat.

Od kiedy mam Merivę z takim samym silnikiem jak kolega"avirem"to temperatura na wskaźniku nie przekracza 80st.podczas jazdy(długa,krótka trasa).Gdy stoję w korku temp.wzrasta.Wentylator działa i załącza się przy 95-98st.

Moje pytanie:czy ten model silnika tak po prostu ma?Czy to jest optymalna temp.?

Spalanie między 9-11 litr.

Edytowane przez romantyr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik powinien mieć 90*C. Opel stosuje 2 rodzaje termostatów: 88*C i 92*C. Jest to temperatura otwarcia. W praktyce sprowadza się to do tego, że jeżeli taki termostat jest sprawny, to w pierwszym wypadku trzyma ciągle ciut ponad 90*C a w drugim dobiega lekko pod 100*C. Uważam, że Twój termostat się kończy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się koledzy pod temat.

Od kiedy mam Merivę z takim samym silnikiem jak kolega"avirem"to temperatura na wskaźniku nie przekracza 80st.podczas jazdy(długa,krótka trasa).Gdy stoję w korku temp.wzrasta.Wentylator działa i załącza się przy 95-98st.

Moje pytanie:czy ten model silnika tak po prostu ma?Czy to jest optymalna temp.?

Spalanie między 9-11 litr.

 

Mam dokładnie takie same objawy, z tym, że u mnie temp leży całkiem, nie wiem ile tam ta najniższa kreska ma, 70 stopni?. No może poza spalaniem, bo jak na razie nie mierzyłem ile pali przy tych cudach z temperaturą, a komputera na desce nie mam. Optymalna temperatura to to raczej nie jest, powinno być chyba koło 90, ale jak poprzeglądałem od wczoraj różne fora i temat termostatów jest wałkowany na okrągło. Przy okazji: czy silnik Z16SE w astrze to dokładnie ta sama konstrukcja? Bo często pojawia się z trochę innymi parametrami. Zobaczymy co powie jutro mechanik. Może nowy wkład też jest wadliwy... ciekawe czy go sprawdził.

Myślałem czy to nie wina czujnika, ale w sumie po zatrzymaniu się wskazania temperatury są sensowne, więc raczej nie.

Edytowane przez avirem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam dokładnie takie same objawy, z tym, że u mnie temp leży całkiem, nie wiem ile tam ta najniższa kreska ma, 70 stopni?. No może poza spalaniem, bo jak na razie nie mierzyłem ile pali przy tych cudach z temperaturą, a komputera na desce nie mam. Optymalna temperatura to to raczej nie jest, powinno być chyba koło 90, ale jak poprzeglądałem od wczoraj różne fora i temat termostatów jest wałkowany na okrągło. Przy okazji: czy silnik Z16SE w astrze to dokładnie ta sama konstrukcja? Bo często pojawia się z trochę innymi parametrami. Zobaczymy co powie jutro mechanik. Może nowy wkład też jest wadliwy... ciekawe czy go sprawdził. Myślałem czy to nie wina czujnika, ale w sumie po zatrzymaniu się wskazania temperatury są sensowne, więc raczej nie.

Napisz potem kolego jak ten problem rozwiązałeś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik powinien pracowac w granicach temp 90 natomiast wskazana na zegarach to rózne sprawy i tak np astra f które miałem na tym sam termostacie na zegarach miała 95st went załaczał sie przy oklo 100-102st.Natomiast w atrze g Z16SE przy tym samym termostacie 82-84st

Silnik w astrze Z16SE rózni sie troche , w astrze ma 84km a merivie 87km .Silnik prawdopodbnie ten sam ale osprzet troche inny nawet wizualnie mozna go przez to odróznić

W astrze obecnej temp otwarcia term 89st a na zegarach nigdy nie miałem wiecej niz 84st w lecie a w zimie w granicach 80-81St.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności