Skocz do zawartości

MERIVA 1.6(Z16SE) okopcone i zalane olejem świece


Gość Badson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moja Merivka 1.6 8v od jakiegoś czasu(mniej więcej od założenia gazu) zaczęła wyrzucać wypadanie zapłonu. Na początku było to tylko przy odpalaniu, a raz zdarzyło mi się nawet podczas jazdy. Wcześniej jak wyczyściłem świece (były czarne i zalane olejem) dawało radę, ale teraz już to niestety nie pomaga. Czy myślicie, że remont silnika to jedyna opcja? Ogólnie oleju zawsze dolewałem, ale teraz niestety idzie tego naprawdę sporo. Jeżeli chodzi o mechanikę jestem laikiem, także przepraszam za niedokładności :)

Edit: zleciłem mechanikowi wymianę kabli zapłonowych i uszczelki pod pokrywą zaworów, a cewke kiedyś sam wymieniłem na NGK

Edytowane przez Badson

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Popularne dni

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 minuty temu, ja37 napisał:

Znaczy za dużo ci paliło i założyłeś gaz?
Powodzenia  życzę.

Gaz jest do sprawnych silników, a nie do złomów.

Napinaczom podziękuję. Nie masz nic mądrego do powiedzenia to się nie wypowiadaj. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do każdego błędu związanego ze złym spalaniem w silniku w którym jest LPG zalecane jest wylączenie LPG na bezpieczniku i jazda na samym Pb.

Gdybyś poświecił godzinkę na poczytanie tego forum to znalazłbyś taką informację.

A więc wyłączasz LPG , robisz 200 km na samym Pb i zdajesz nam relację z tego co się dalej dzieje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Grzesiek ma rację.

Silnik masz już padakę, skoro dolewałeś oleju.

Kolejność postępowania powinna być taka: naprawiam silnik, doprowadzam do 100% sprawności a potem montuję LPG.

Zrobiłeś odwrotnie, pewnie nie wiedząc, że LPG jest suchym paliwem i silnik zwiększy pobór oleju.

Na mój gust uszczelniacze zaworowe mają dość i być może pierścienie, znając te silniki.

Pomiar kompresji z próbą olejową da odpowiedź. Ale szykuj się na wydatki, bo to nie są tanie naprawy.

Wypadanie zapłonów może być kwestią zbyt ubogiej mieszanki na gazie (za ubogo czyli źle wyregulowana instalacja LPG) albo wypadkową złej regulacji + poboru oleju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca tak jest  z olejem.

Ja montowałem LPG gdy brała mi 250ml na 250 km.

Montowałem w 2013 roku i do tej pory jeżdżę i dopiero teraz wymieniłem uszczelniacze.

Ale fakt że z poborem oleju walczę cały czas różnymi metodami.

Pytanie tylko jak montował gazownik LPG.

Czy demontował kolektor ssący , czy jeżeli demontował to wydmuchał wióra  czy nie poleciały do silnika pogarszając sprawę.

Ile Ci tego oleju bierze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed instalacja LPG brało mi jakoś 1,5l oleju na ~12k jazdy(co tyle mniej więcej wymieniałem). Silnik nie dawał objawów jakiegoś uszkodzenia dlatego zainwestowałem w montaż. Teraz dolewam około 6l na 10k km

30 minut temu, adam1954 napisał:

Nie do końca tak jest  z olejem.

Ja montowałem LPG gdy brała mi 250ml na 250 km.

Montowałem w 2013 roku i do tej pory jeżdżę i dopiero teraz wymieniłem uszczelniacze.

Ale fakt że z poborem oleju walczę cały czas różnymi metodami.

Pytanie tylko jak montował gazownik LPG.

Czy demontował kolektor ssący , czy jeżeli demontował to wydmuchał wióra  czy nie poleciały do silnika pogarszając sprawę.

Ile Ci tego oleju bierze?

Nie mam pojęcia jak jest zamontowana instalacja. Niestety nie znam się na tym i nie za bardzo wiem jak to teraz zobaczyć 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 l na 10k to Ty praktycznie wymieniać oleju nie musisz bo od wymiany do wymiany masz zalewany świeży. To już nie jest pobór tylko poważny wyciek lub bardzo poważne zużycie . 

Niestety wszelkie modyfikacje jak czip, czy LPG robi się na sprawnym motorze . 

Na tę chwilę musisz dojść do tego gdzie ginie olej, czy jest spalany, czy leci w odmę , czy wycieka poza jednostkę .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, adam1954 napisał:

Do każdego błędu związanego ze złym spalaniem w silniku w którym jest LPG zalecane jest wylączenie LPG na bezpieczniku i jazda na samym Pb.

Gdybyś poświecił godzinkę na poczytanie tego forum to znalazłbyś taką informację.

A więc wyłączasz LPG , robisz 200 km na samym Pb i zdajesz nam relację z tego co się dalej dzieje

Forum przejrzałem po tagach i najpierw zobaczyłem co piszą użytkownicy o usterkach w tego typu silnikach, ale nie widziałem nic o dłużej jeździe na Pb, ale ok, spróbuję. 

Edit:

3 minuty temu, Marcin 83 napisał:

6 l na 10k to Ty praktycznie wymieniać oleju nie musisz bo od wymiany do wymiany masz zalewany świeży. To już nie jest pobór tylko poważny wyciek lub bardzo poważne zużycie . 

Niestety wszelkie modyfikacje jak czip, czy LPG robi się na sprawnym motorze . 

Na tę chwilę musisz dojść do tego gdzie ginie olej, czy jest spalany, czy leci w odmę , czy wycieka poza jednostkę .

Od czego próbujesz zacząć? W poniedziałek wymieniam uszczelkę pod pokrywą zaworów i zobaczę czy coś to da. Potem to już chyba poważniejsza ingerencja w silnik zostaje, tak? 

Edytowane przez Badson

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności