Skocz do zawartości

MERIVA 1.6(Z16SE) okopcone i zalane olejem świece


Gość Badson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moja Merivka 1.6 8v od jakiegoś czasu(mniej więcej od założenia gazu) zaczęła wyrzucać wypadanie zapłonu. Na początku było to tylko przy odpalaniu, a raz zdarzyło mi się nawet podczas jazdy. Wcześniej jak wyczyściłem świece (były czarne i zalane olejem) dawało radę, ale teraz już to niestety nie pomaga. Czy myślicie, że remont silnika to jedyna opcja? Ogólnie oleju zawsze dolewałem, ale teraz niestety idzie tego naprawdę sporo. Jeżeli chodzi o mechanikę jestem laikiem, także przepraszam za niedokładności :)

Edit: zleciłem mechanikowi wymianę kabli zapłonowych i uszczelki pod pokrywą zaworów, a cewke kiedyś sam wymieniłem na NGK

Edytowane przez Badson

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Popularne dni

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 minuty temu, ja37 napisał:

Znaczy za dużo ci paliło i założyłeś gaz?
Powodzenia  życzę.

Gaz jest do sprawnych silników, a nie do złomów.

Napinaczom podziękuję. Nie masz nic mądrego do powiedzenia to się nie wypowiadaj. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do każdego błędu związanego ze złym spalaniem w silniku w którym jest LPG zalecane jest wylączenie LPG na bezpieczniku i jazda na samym Pb.

Gdybyś poświecił godzinkę na poczytanie tego forum to znalazłbyś taką informację.

A więc wyłączasz LPG , robisz 200 km na samym Pb i zdajesz nam relację z tego co się dalej dzieje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Grzesiek ma rację.

Silnik masz już padakę, skoro dolewałeś oleju.

Kolejność postępowania powinna być taka: naprawiam silnik, doprowadzam do 100% sprawności a potem montuję LPG.

Zrobiłeś odwrotnie, pewnie nie wiedząc, że LPG jest suchym paliwem i silnik zwiększy pobór oleju.