Skocz do zawartości

BLOKI POMIAROWE OP-COM Ustawienie zapłonu/Falowanie obrotów/Szarpanie/Kichanie i spalanie stukowe


Gość Bobicar

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Bobicar napisał:

Czy w silniku z16se przeprowadza sie adaptacje przepustnicy?

 

 

Ja robię adaptację ale w Mery nie ma możliwości zrobienia przywrócenia wartości wyuczonych sond i przepustnicy.

Sprawdź czy u ciebie będzie .

Ale ja zostawiam odpalony silnik na wolnych bez dotykania pedału gazu do właczenia się wentylatora.

I nigdy po czyszczeniu przepustnicy nie miałem falowania.

 

 

Funkcje specjalne jeżeli nie masz aktywne to twój sterownik tego nie obsługuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 212
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

No i wlasnie tak jest jak mowisz nie mam mozliwosci wlaczenia funkcji specjalnych.Polaczylem sie z ecu wybierajac z22se i wtedy byla mozliwosc skorzystania z funkcji specjalnych tylko ze nie bylo tam adaptacji przepustnicy i zmiany w wartosciach sond lambda.Trzeba by jechac gdzies na tech 2?ogolnie na ssaniu ma ponad 1200 rpm a mial 1000 a przy temp roboczej bieg jalowy wynosci 1000 rpm i ciagle te wartosci faluja.Rzecza dziwna jest ze sterownik pokazuje 7 procent otwarcia przepustnicy a czasami 9.Wydaje mi sie za powinien pokazywac albo 5 albo 10 proc.Sonda na drugim banku pokazuje wartości od 4 do 9 mV chyba musi zostac wymieniona,bo auto duzo pali 10 l spali na dystansie 80 km w trasie napewno jak.Jakies sugestie co jeszcze sprawdzac?Zazwyczaj jak obroty sa zbyt duze to jest lewe powietrze,ale auto nie ma lewego powietrza bo sprawdzalem plakiem.No chyba,ze gdzies jest jakas dziura o ktorej nic nie wiem.Kolektor napewno nie jest dokrecony odpowiednim momentem ale czy to by mialo takie znaczenie?Za lekko to raczej nie jest.Mam dziwne wrazenie,ze przyczyna jest w tej przepustnicy moze krokowiec juz siadl?A moze przez ta sonde tak swiruje?Ogolnie zaczal jakby glosniej chodzic buczec jakby kompresji przybylo bo az tlumik huczy.Bledow ciagle zero.Pytanie aktywna jest funkcja reset ecu,tylko pytanie czy nie wyrzuci mi zaprogramowanych kluczykow do auta itd mapy ?Prosze o podpowiedz dziwne te objawy ma.Adaptacje przeprowadzilem i gdyby to bylo to fo by juz dawno wrocilo do normy bo robilem to kilkukrotnie.Jakie mogabyc jeszcze przyczyny?Pamietajcie ze wszystlko juz prawie wymienione.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Bobicar napisał:

to jest lewe powietrze,ale auto nie ma lewego powietrza bo sprawdzalem plakiem

 

Przy plaku można coś pominąć lub nie zauważyć.

Zatkaj w ordynarny ale prosty sposób wlot powietrza ręką i zobacz czy zgaśnie.

 

Sonda 1 ma oscylować cały czas 

Sonda druga najlepiej gdyby miała małe wahania w granicach 500 mV

 

Jak pracuje sonda pierwsza?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 sonda ma wahania pracuje do 650mV druga od 4mVdo 9mV.Dzisiaj sprawdzalismy na wykresie druga wcsle nie pracuje na op-comie zero bledow na delphi juz byla zamrozona ramka za niskie napiecie sondy.Obroty caly czas sie zmieniaja czy druga sonda ma taki wplyw na prace?czyc benzyna leje za bogato i duzo pali 10l spalil na 80 km a ogolnie palil ok 6 l na 100 na trasie.Zastanawiam sie nad sonda Boscha aftermatketowy zamiennik o tych samych nr co Gm obie sa takie same w kazdym calu mialem je w rece.Sa to uniwersalne sondy na 1 i 2 bank o tych samych numerach co oryginalne GM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Bobicar napisał:

1 sonda ma wahania pracuje do 650mV

 

Ma pracować do ok 900 mV

 

 

 

 

Ale ogólnie ja bym się przyglądnął katalizatorowi.

Oraz szczelności układu wydechowego.

Szczególnie kolektor wydechowy ,katalizator , wydech za katalizatorem.

A sondy ja bym na początek wykręcił i przepłukał w benzynie ekstrakcyjnej .

Albo umyć sprayem do  mycia turbin.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator byl myty wszystko złożone na nowych srubach i uszczelkach,kolektor ssacy tez lacznie z przepustnica.Sonda 1 ta stara ktora zmienilismy miala wachania do 850 mV zaraz spróbuję wymyc ta druga sonde ogolnie to blad byl ze za niskie napiecie,ale sprawdzalem kable i bylo git.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda ewidentnie do wymiany znalazlem oryginal boscha 200 zl dedykowana taka jak gm.Niestety troche krucho z kasa i moje pytanie czy moge zastosowac jakas uniwersalna ?Czy moglbym zastosowac z innego modelu auta ?wazne aby byly 4 przewody tylko jak sprawdzic specyfike danej sondy zna ktos jakas strone?Potrzebuje pelna specyfike oryginalu gm .Inferesuja mnie tylko dobre firmy Bosch,NGK,Denso wazna jest niestety cena chcialbym zmiescic sie do do 140 zl z wysylka,wiem ze to nie realne.Jesli nie uda mi sie nic znalezc to kupie dedykowanego boscha,ale chcialbym sprobowac poszukac.

Edytowane przez Bobicar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spróbuj po nr katalogowym - https://opel.7zap.com/pl/car/

Masz tam nr części oryginalnych jak i analogowe zamienniki.

Po nr VIN szukasz części - a w info jest w jakich autkach występuje - a następnie analogowe numery zamienników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Bobicar napisał:

Sonda ewidentnie do wymiany

 

Na pewno?

Zmierzyłeś przewody od sterownika do niej?

Czy ma napięcie na grzałce i na przewodach sygnałowych?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prąd do złącza dochodzi,po demontażu sondy ewidentnie widać ze jest uszkodzona grzałka,bo grzechoczę,kable poprzepalane wykazujące możliwość robienia zwarcia,małą oporność nie zmieniająca się podczas podgrzewania sondy .Sonda nr ma wahania do 720 mV.Według katalogu ecat24.com  po nr vin w oryginalnej specyfikacji auto powinno mieć dwie oryginalne sondy o nr GM 253 236 32.Tymczasem wyszło z sondami :

Przed Katalizatorem :

nr. GM 253 236 32
nr. OPEL 855366
BOSCH 0258005225

Za Katalizatorem

nr. GM (Nowy Nr 931 899 75)/253 352 80 Podobno jest to sonda montowana w silniku Z16XE,czyli pewnie współzamienna sonda GM
nr. OPEL 855524/855390
BOSCH 025005291

Aktualnie na katalizatorze założona jest nowa DELPHI ES20284-12B1,która może pracować jako sonda diagnostyczna i regulacyjna.Moje pytanie brzmi,która sonda podczas pracy ma wskazywać większe wahania?Napewno rozumiecie o co mi chodzi,nie chciałbym wyrzucać tej sondy,myślałem ja przerzucić za katalizator,a na przód dać oryginał,który trafia mi się w dość atrakcyjnej cenie  GM 253 236 32 .  

Niestety sonda występująca oryginalnie za katem,jest bardzo droga i nie chciałbym kupować jakiegoś taniego zamiennika,który będzie pokazywał głupoty.Czy może się ktoś wypowiedzieć co wybrać,żeby kupić tanio,dobrze i bez wydania kasy w błoto. W jakim zakresie pracuje sonda za katem ?Katalog ecat24.com wykazuje ostatnio błędy ,więc ciężko jest coś tam sprawdzić.Według większości katalogów z częściami wynika,że BOSCH 0258005225 może współpracować za lub przed katalizatorem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności