Skocz do zawartości

BLOKI POMIAROWE OP-COM Ustawienie zapłonu/Falowanie obrotów/Szarpanie/Kichanie i spalanie stukowe


Gość Bobicar

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, adam1954 napisał:

Masz błąd od grzałki.

A wtedy masz do sprawdzenia wiązkę , grzałkę i na końcu wymiana sondy lub usterka sterownika.

Dla tego pisałem abyś pomierzył.

Ale skoro wiesz lepiej.:D to co ja mogę.

 

Pomierze nie mówie,że nie tylko powiedz jak ?Mam nawet jakis tam miernik.Sonda ma 3 piny jak mam to zmierzyc? Na włączonym silniku mam sie wpinac gdzies ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 212
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 2 tygodnie później...

Sondy dzialaja poprawnie wyczyscilem styki na drugim banku i jest ok.Blędy wykasowane,sterownik juz nic nie zapamietuje.Zdemontowalem katalizator byl zatkany,zostal wymyty i zlozony wszystko na nowych gwintach i uszczelkach.Pozbylem sie duzej ilosci syfu.Falowanie jednak nie ustapilo,jutro dam mu w palnik.Pytanie dlaczego silnik ma odcine prz 6 tys?a ma skale do 7?Co moze byc przyczyna falowania?Wiekszosc osprzetu jest nowa sterownik po regeneracji.Czyzby czujnik walu /walka poszedl?Nie wiem co mu jest i nie znam kogos kto by mi pomogl,pol samochodu wymienione i dalej cos nie domaga

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie maksymalne obroty ma twój silnik?

Czy na pewno powyżej 6000rpm?

Bo wykres się kończy poniżej 6000rpm - patrz tutaj - http://astra.myto.pl/silniki-opel-astra-g

Przecież komputer dba o to byś nie uszkodził silnika zbyt mocno go wykręcając - a skala na obrotomierzu, no cóż silniki 16 zaworowe kręcą się trochę wyżej więc unifikacja części robi swoje - po prostu masz wcześniej czerwone pole na obrotomierzu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem gdzies w serwisowce ze od 710-930 rpm,samochod nigdy nie ma stalych obrotow na silniku jalowym podejrzewam,ze cos padlo tylko nie wiadomo co bledow zero.Ciezko sprawdzić jakie powinny byc stale obroty.Strasznie smierdza spaliny.Silnik ma raz za duze a raz za male obroty czego moze to byc przyczyna?Podobno mozna zaprogramowac obroty,sam sam nie wiem czy je zwiekszac czy zmniejszac dziwnie chodzi.

Edytowane przez Bobicar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje pomocy jak sprawdzic czujnik walka rozrzadu,walu korbowego,czujnik spalania stukowego.Niestety nigdzie nie moge znalezc pinoutu i jakie wartosci powinny być. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wału   2000-2500 Ohma

Czujnik wałka 2019-02-08_194343.png

 

B- masa 0 Ohma

C-masa zapł.włączony 5V

 

A-masa obracając rozrusznikiem powinno się zmieniać 0 -5 V

 

Stukowiec 

Odkręć i przykręć 20 Nm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik walka podczas zaplonu pokazuje 1 ohm i zero V.Prad dochodzi do wtyczki jest 12v.Podczas pracy czujnik pokazuje opornosc od 440-900 ohm i napiecie 1.35 v.Odlaczylem tez i badalem czujnik na stole wtedy zasilanie do 1.5v i opornosc 732 i reaguje przy dotknieciu metalem,ale troche malo spada wtedy jego wartosc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzialem sie za przepustnice zostala rozebrana ze wzgledu na stalowa obudowę korpusu.Wyczyszczone zostal potencjometr,silniczek i korpus.Niestety nie dalem rady zdemontowac wahadelka od potencjometru,trzeba by bylo pewnie odlutowac plytke niestety nie mialem lutownicy.Teraz obroty na biegu jalowym z ok 900 rpm podwyzszyly sie na 1000 rpm i dalej faluja.Jak na zaplonie dotkne podlaczonego odkreconego czujnika walka rozrzadu stalowym kluczem wlacza sie jakis sygnal i silnik w pompie wspomagania zaczyna pracowac przez chwile.Wydaje mi sie ze robi on jakies zwarcie,sprawdzilem w ten sposob czujnik walu i zero reakcji.Niestety multimetr mam bardzo slabej jakosci.Mam chinskiego klona op-coma i pytanie co zrobic zeby uaktywnic funkcje specjalne?Moze ktos wie jak w pelni uruchomic jego mozliwosci?Mam windows xp sp3.Czy w silniku z16se przeprowadza sie adaptacje przepustnicy?czytalem ze podobno nie,ale zrobilem za pomoca metody na kluczyk.Proszę o pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności