Skocz do zawartości

BLOKI POMIAROWE OP-COM Ustawienie zapłonu/Falowanie obrotów/Szarpanie/Kichanie i spalanie stukowe


Gość Bobicar

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 212
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Słaby ten katalog nic nie mozna znalezc,a jak sie znajdzie to brak opisu do elementu.Proszę o odpowiedź na powyższe pytania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Bobicar napisał:

Aktualnie na katalizatorze założona jest nowa DELPHI ES20284-12B1,która może pracować jako sonda diagnostyczna i regulacyjna.Moje pytanie brzmi,która sonda podczas pracy ma wskazywać większe wahania?

 

 

Jest o tym pisane setki razy więc nie potrzeba więcej.

Wystarczy poczytać forum.

 

 

Katalog jest super.

Wpisujesz swój Vin i znajdziesz co potrzebujesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, adam1954 napisał:

 

 

Jest o tym pisane setki razy więc nie potrzeba więcej.

Wystarczy poczytać forum.

 

 

Katalog jest super.

Wpisujesz swój Vin i znajdziesz co potrzebujesz.

Tak tez zrobilem i znalazlem w nim tylko to co na ecat24.com bo sa to te same katalogi.Chodzi mi czy moge zastostosować ta sonde jako sonde za katem ,bo w tym akurat katalogu nie ma nr tej drugiej sondy a na ecat24 byla.Ecat24 niestety teraz nie dziala.Odpowie ktoś na pytanie?W jakim zakresie zazwyczaj pracuje sonda regulacyjna?Czy jest to ten sam zakres co diagnostycznej podczas pracy silnika ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Bobicar napisał:

W jakim zakresie zazwyczaj pracuje sonda regulacyjna?

 

Pisałem przecież że na forum było setki razy pisane że druga powinna leniwie pracować 

Jeżeli będzie pracować jak pierwsza to masz kata do wywalenia

Obydwie w zakresie 0.1- 0.9 V

 

 

https://warsztat.pl/artykuly/sonda-lambda-oraz-katalizator,61134,bm9uZSE2MTEzNCEhbm93b2N6ZXNueXdhcnN6dGF0LnBsL2FydHlrdWx5LzA4LTIwMDYvY3plc2NpLzI

 

 

 

Diagnostyka Czujnikow W Pojazdach Samochodowych

Poszukaj sobie takiej książki 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Autem nie dało się jeżdzić wymieniłem węże podcisnienia i znalazłem tanio zamienne wtryski falowanie obrotów dalej nie ustępuje .Postanowiłem więc sprawdzić cisnienie na listwie pojechałem więc do warsztatu z racje tego,że nie dysponuje odpowiednim urządzeniem.Pomiar wykazał 4,2 bara po zgaszeniu auta spadł do 3,6.Moje pytanie brzmi jakie  są wartości nominalne bo nie mogę nigdzie znaleźć w vauxhall.workshop szukałem też w google,ale trochę temu nie ufam.Wymieniłem w obecnej chwili sondę lambda i wtryski auto dostało kopa,po widoku świec można zauważyć,że na 4 cylindrze jest za bogato,auto więcej pali,muli,szarpie i lekko falują mu obroty.W zamiennych wtryskiwaczach dolne uszczelki były nieco mniejsze i cieńsze.Czy ktoś wie gdzie można kupić takowe ?Czy wtryskiwacz powinien siedzieć bardzo ciasno bez możliwości przekręcenia?Aktualnie dolne uszczelki  są to stare GM.Myśle coś o regulatorze cisnienia w baku wychodzi na to,że tam jest przyczyna.Kurcze szkoda,że nie mam kompresora.Jak zatykam dolot to silnik sie dlawi.Czy na łączeniu dolotu z przepustnica na tym rancie nie powinna być jakaś uszczelka ?Czy jeśli jest większe zasilanie w powietrze niz byc powinno to wtrysk podlewa więcej ?Wszystko wygląda jakby wystepowalo wypadanie zaplonu.Jak sobie dobrze przypominam to wystepuje spalanie stukowe czy moze byc spowodowane za wysokim cisieniem paliwa?Silnik ogolnie co jakis obrót tloka ma takjakby szarpniecie nie wiem moze spalanie stukowe albo wypadnie zaplonu na któryms cylindrze tak to ogólnie wygląda.Proszę o wasze propozycje co dalej sprawdzić.Wymieniłem też wszystkie wężyki i chyba odkręce odme i ja wymyje,zmienie uszczelke bo kiedys kupiłem.Ogólnie to też nagaru w silniku jest sporo bo olej wymieniam co 10 tys i po 5 tys km jest juz cały czarny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Bobicar napisał:

Pomiar wykazał 4,2 bara po zgaszeniu auta spadł do 3,6.

 

Ok. 3.8 więc dobrze.

 

 

16 minut temu, Bobicar napisał:

że na 4 cylindrze jest za bogato,

 

A kompresja jaka na nim jest?

 

18 minut temu, Bobicar napisał:

W zamiennych wtryskiwaczach dolne uszczelki były nieco mniejsze i cieńsze.Czy ktoś wie gdzie można kupić takowe ?

 

 

https://opel.7zap.com/pl/car/t98/g/0/39-6/

 

Nr 6 i 7 

https://www.potak.eu/towar/25169195,fgm,25169195,a.aspx

 

https://www.fox.rzeszow.pl/a-oring-wtryskiwacza-gorny-czarny-daewoo-nexia,4,256259,1533

 

 

21 minut temu, Bobicar napisał:

Jak zatykam dolot to silnik sie dlaw

Czyli dolot szczelny

https://opel.7zap.com/pl/car/t98/g/0/48-1/

 

Nr 2

 

 

Olej wymieniam z płukankami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje sie ze silnik dalej spala olej czyzby dlatego bylo te wypadanie zaplonu?Silnik jest po remoncie co prawda z 10 tys km temu.Czy wtrysk ma siedziec na sztywno?Bo moze nie ma sensu wydawac na te oringi.Chyba odme zdemontuje na 1 rzut i wyczyszcze uszczelke mam wiec mnie to nic nie kosztuje.Kompresja wszedzie fabryczna tak mi mowil mechanik.Niestety nie mam czym zmierzyc samemu. Czyli jest zawysokie cisnienie w ukladzie paliwowym?slyszalem ze odpowiada za to ten zaworek.Gdzie w tym aucie sa masy jedna wyczyscilem kolo kielicha amortyzatora a reszta alternator,rozrusznik?Czy gdzies jeszcze ?Czy jest tu jakis czujnik sprzegla czy cos takiego?Co myslicie o alternatorze,kole walu moze przez to falowac ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Bobicar napisał:

Bo moze nie ma sensu wydawac na te oringi.

 

Sens jest zawsze.

Podstawa to uszczelnienie porządne.

9 godzin temu, Bobicar napisał:

Chyba odme zdemontuje na 1 rzut i wyczyszcze uszczelke mam wiec mnie to nic nie kosztuje.

 

Pobawić się możesz nikt ci nie zabroni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności