Skocz do zawartości

BLOKI POMIAROWE OP-COM Ustawienie zapłonu/Falowanie obrotów/Szarpanie/Kichanie i spalanie stukowe


Gość Bobicar

Rekomendowane odpowiedzi

Po odlaczeniu wtyczki od egr na pracujacym silniku auto raz gasnie a raz nie.Myslalem jeszcze o czujniku walu korbowego wkoncu jest on odpowiedzialny tez za obroty.No i zostala również przepustnica i kończą mi sie powoli możliwości.Wiem tez ze plytka tps jest w jednym miejscu nieco wytarta,ale nie wierze zeby tu byl problem,bo klapka stoi miejscu.Jak zatkne dolot reką i silnik gasnie to na 100 procent nie ma lewego powietrza?Uszczelki i oring mam nowe oprócz walu od strony sprzegla i ok kola pasowego.Przepustnica byla trochę brudna jak tam zajrzałem i kolektor tez.Jakie powinny byc te obroty jałowe dla tego silnika ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 212
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

Zrób odczyt parametrów to może by było coś zauważalne.

Czy np nie wariuje czujnik wału (jakieś spadki obrotów czy napięcia na czujniku)

Czy nie wariuje TPS.

 

I tp .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę też o ustawieniu biegu jałowego na 750 rpm i musze jechac gdzies na techa 2 bo moze tu jest problem tego typu.Powiem szczerze,ze parametry ma bardzo dobre.Pojade chyba na diagnostyke do jakiegos zakladu elektromechanicznego i moze mi cos tam poradza

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje informację o wyprowadzeniu pinów przepustnicy i jak ja sprawdzic.Wiem jedno,ze na płytce jest wytarta sciezka i to może byc przyczyna tego szarpania.Bardzo duzo sie zmienilo w pracy silnika po wymiane pompy paliwa,swiec i wyczyszczeniu egra .Auto mniej szarpie,ale znowu zaczyna mysle troche o wymianie przepustnicy,ale trochę droga sprawa i jak juz to bede szukał uzywanej.Narazie trzeba to sprawdzic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy w tym silniku trzeba robic adaptacje przepustnicy i czy jest cos takiego jak ustawianie biegu jałowego?W jakim wypadku trzeba kalibrować zakres zakres biegu jałowego?

Edytowane przez Bobicar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcomem robisz reset wartości wyuczonych sond i przepustnicy.

Jeżeli Opcom w twoim przypadku nie będzie miał tego aktywnego to na min. pół godziny odpinasz aku. i sam się reset robi.

Potem odpalanie zimnego auta bez dotykania pedału gazu ( jedni twierdzą że to nie potrzebne ja tak jednak  robię) i czekanie na wolnych aż się włączy wentylator..

Teraz jest chłodno to będzie ciężko aby się włączył.

Ale w sumie u mnie sterownik uczy się bardzo szybko i już po kilkunastu km przejechanych parametry sond i korekt paliwowych wracają do normy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia ścieżka TPS jak widac dość mocno wytarta i pozabkowana czy niestety nie mam multimetru by sprawdzić,ale wydaje mi sie,ze nie ma nawet czego.Przepustnica do naprawy,tylko pytanie czy da sie taka płytkę gdzies kupic i czy styki na płytce jak będą miedziane to ile to pochodzi? Bo jestem wstanie sam dorobić takie pcb.

Screenshot_20200109-194840.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności