Skocz do zawartości

BLOKI POMIAROWE OP-COM Ustawienie zapłonu/Falowanie obrotów/Szarpanie/Kichanie i spalanie stukowe


Gość Bobicar

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem czujnik wału korbowego i skończyło się szarpanie przy przyspieszaniu pomiędzy 2,5 a 3 tys obrotów,Postanowiłem wymienic również map sensor,bo uszczelka na jego końcu była już uszkodzona i po wymianie na drugi wskazania został nieco zawyżone,ale w normie.Martwią mnie tylko korekty paliwowe ciagle mam na Long -5 a cały układ paliwowy juz przejrzałem,więc postanowiłem w ciemnoi wymienić regulator cisnienia paliwa i korekty poleciały teraz na -6 short na 2.Czy grzałka na 1 sondzie ma chodzić cały czas ?Bo jest włączona non stop o wolnych obrotów.Podczas jazdy korekty leca na 0,zauważyłem zwiększone zużycie paliwa.Chyba w miarę wyleczyłem go z szarpania,ale obroty nadal faluja,więc myśle ze albo sonda na 1 banku lub katalizator chodź już kiedyś go mylem i plukałem pod cisnieniem.Proszę o podpowiedź jak to ma być z tymi grzałkami na tych sondach kiedy maja one pracować a kiedy nie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 212
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Postanowiłem zdjąc pokrywe zaworów i sprawdzic jak wygląda wałek rozrządu,krzywki wydaja sie być w niezłym stanie wizualny,lecz gdy sie przyjrzymy widać drobne wżery a na rantach zewnętrznych widać ubytki w materiale czyżby to tłumaczyło falowanie obrotów na biegu jałowym i poszarpywanie przy zmianie biegów?Przy remoncie wymienione zostały tylko popychacze dwigienki i wałek został stary.Na garbach krzywek nie widac zatarć ani znaczącego wypolerowania przypuszczam,że luz zaworowy jest nie rownomierny co przykłada się na głośnieszą prace i wyżej wymienione objawy.Silnik pracuje jakby miał okresowe wypadanie zapłonu,zawsze po wyczyszczeniu świec jakieby to one nie były GM,Bosch,Ngk,Champion dostawał mocy a gdy swiece nabrały osadu silnik słabniał i wiecej palił,było czasem mułowaty.Czy jesli to rzeczywiście wałek to jak to sprawdzić bez demontażu ?Jak go wymontować bez demontażu głowicy? Jakiej firmy brac ?INA chyba szedł na 1 montaż a może Ruville,bo mówią ze te ponoć są robione z lepszego materiału jakies bardziej utwardzone choć to jedna grupa.Czy może to mieć wpływ na prace tej 1 sondy lambda?Wczoraj też zauważyłem,że dym jakby uciekał na łączeniu lambdy z sondą,ale wcześniej mi się tam wylało co nieco i nie wiem czy to nie przez to.Na jednej krzywce zauważyłem,że jest brak jakies 0,5 mm materiału.

Bez tytułu.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczego nie ubywa od wymiany oleju minelo 5 tys km i zero ml nie ubylo.Chlodniczy wyminiany dwa lata temu tez zero ubytku i czysciutki jest.Auto bralo olej kiedys aktualnie przeżyło juz co najmniej dwa remonty dolu i glowicy,łącznie z moim.Ten osad to nagar i podejrzewam ze ktos tu nieregularnie wymienial olej i stosowac sie do zasady long life.Ten osad na swiecach to taki szary nalot zaraz podrzuce zdjecie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Bobicar napisał:

Jak go wymontować bez demontażu głowicy

 

Pod DIS-em jest płytka oporowa po odkręceniu której możesz wyjmować wałek w kierunku aku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie tak myslalem ale czy przejdzie ona przez otwór ?rozbieral juz to ktoś?Ile moze to kosztować ?Czy ten walek wyglada na zuzyty? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym zdjeciu nie widać zbyt dokładnie.

Ale gorsze widziałem i pracowały normalnie.

Masz tak hydro przy zaworach i ono koryguje do pewnego stopnia wady wałków.

 

Ja bym się zajął raczej wydechem i zasilaniem w paliwo.

Manometr zapięty do listwy , pociągnięty wężyk do kabinyi sprawdzanie jak się zachowuje ciśnienie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem regulator jesli cisnienie dalej bedzie za wysokie gdzie szukac przyczyny?Evap?hydropopychacze sa nowe,ale dlaczego nie równo pracuje,myśle o wymianie l.Zaraz wrzuce zdjecie swiec ktore sa szare i lamda tez taka byla aktualnie lamda po wyczyszczeniu nie jest ani szara ani okopcona,wiec nie wiem co z nia jest nie tak.Prosze o odpowiedz na powyzsze pytania czy grzalka ma chodzic non stop?

Bez tytułu.jpg

Edytowane przez Bobicar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności