Skocz do zawarto軼i

Zdj璚ie
- - - - -

Obieg cieczy ch這dzacej - zbiorniczek wyr闚nawczy.

1.7 59kW 16V Z17DTL

  • Zaloguj si, aby doda odpowied
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   jihn

jihn
  • Forumowicz
  • 117 post闚
  • LokalizacjaWLKP
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.7 CDTI Z17DTL
  • Nadwozie:hathback
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 21 marzec 2014 - 16:10

Witam,

 

mam pytanie dot. obiegu cieczy chłodzącej w zbiorniczku wyrównawczym.

 

O co chodzi...

 

Dzisiaj w pracy kolega chciał zobaczyć jak działa u mnie układ chłodzenia i obieg cieczy. Włączam silnik podnosimy klapę i w zbiorniczku wyrównawczym płyn stoi... , podczas odkręcania korka słychać syczenie.

 

Podchodzimy do jego samochodu (też 1.7cdti ale AG)

 

włącza auto i od razu widać krążenie łynu w zbiorniczku ponieważ wyrzuca mu przez przelew (górny wężyk) płyn z powrotem do zbiorniczka. Czuć u niego spaliny po odkręceniu, u mnie nie.

 

 

Inna osoba z kolei twierdzi, że u mnie wszystko OK, a u niego jest uszczelka strzelona, bo po 1 czuć spaliny, a po drugie od razu wyrzuca mu płyn przelewem co według niego świadczy o wysokim ciśnieniu w układzie na stracie.

 

Twierdzi, że pompa wody i obieg duży i mały jest połączony szeregowo, a zbiorniczek wyrównawczy jest w najwyższym punkcie i jest podłączony równoległe do tamtego układu, więc jeżeli jest wszystko OK to nie ma tłoczenia cieczy przez zbiorniczek.

Mówi mi także, że woda powinna być wyrzucana przez weżyk powrotny z silnika dopiero jak się zagrzeje silnik, bo wtedy płyn zwiększa swoją objętość.

 

 

Po za tym,

 

mam taki zbiorniczek:

 

http://t0.gstatic.co...SjISgWaoa_7Fevg

 

mam u mnie podłączone, 1 króciec od góry - weżyk do chłodnicy, 2 króciec od góry - wężyk do silnika.

 

U kolegi jest na odwrót, poza tym sprawdziłem na youtube i np w VC 1.9 cdti też jest podłączone na odwrót niż u mnie.

 

Czy to ma jakiś wpływ?.

 

Czekam na jakąś odpowiedz ;).

 

Pzdr.

 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

U篡tkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • U篡tkownik
  • 1060 post闚
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   GregWPR

GregWPR
  • Forumowicz
  • 124 post闚
  • LokalizacjaPruszk闚
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:Z18XE
  • Nadwozie:kombi
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 21 marzec 2014 - 19:19

Plyn powinien krazyc caly czas. W koncu pompa wody pracuje zawsze, kiedy siknik jest wlaczony. Co do sykniecia, to tez normalny objaw na rozgrzanym silniku. W ukladzie panuje podwyzszone cisnienie w celu podniesienia temperatury wrzenia cieczy chlodzacej. Na calkowicie zimnym silniku nie powinno byc nadcisnienia w ukladzie. Zapach spalin swiadczy o uwalonej uszczelce. Dla potwierdzenia nalezy zrobic test na ich obecnosc w ukladzie chlodzenia.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   KrzysztofAT

KrzysztofAT
  • U篡tkownik
  • 2 post闚
  • LokalizacjaWLKP
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:Z17DTL
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 grudzie 2017 - 16:57

jihn temat stary, ale mam ten sam objaw co twój kolega. Astra G silnik Z17DTL, też od razu po uruchomieniu leci płyn przez przelew do zbiorniczka wyrównawczego.

Pamiętasz może czy żeczywiście u niego była uszczelka do zrobienia?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   KrzysztofAT

KrzysztofAT
  • U篡tkownik
  • 2 post闚
  • LokalizacjaWLKP
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:Z17DTL
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 grudzie 2017 - 13:34

jihn temat stary, ale mam ten sam objaw co twój kolega. Astra G silnik Z17DTL, też od razu po uruchomieniu leci płyn przez przelew do zbiorniczka wyrównawczego.

Pamiętasz może czy żeczywiście u niego była uszczelka do zrobienia?

już znalazłem, to jest obieg od podgrzewania przepustnicy i powinno lać się tam cały czas


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


R闚nie z jednym lub wi瘯sz ilo軼i s堯w kluczowych: 1.7 59kW 16V Z17DTL