Skocz do zawartości
jihn

Obieg cieczy chłodzacej - zbiorniczek wyrównawczy.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam pytanie dot. obiegu cieczy chłodzącej w zbiorniczku wyrównawczym.

 

O co chodzi...

 

Dzisiaj w pracy kolega chciał zobaczyć jak działa u mnie układ chłodzenia i obieg cieczy. Włączam silnik podnosimy klapę i w zbiorniczku wyrównawczym płyn stoi... , podczas odkręcania korka słychać syczenie.

 

Podchodzimy do jego samochodu (też 1.7cdti ale AG)

 

włącza auto i od razu widać krążenie łynu w zbiorniczku ponieważ wyrzuca mu przez przelew (górny wężyk) płyn z powrotem do zbiorniczka. Czuć u niego spaliny po odkręceniu, u mnie nie.

 

 

Inna osoba z kolei twierdzi, że u mnie wszystko OK, a u niego jest uszczelka strzelona, bo po 1 czuć spaliny, a po drugie od razu wyrzuca mu płyn przelewem co według niego świadczy o wysokim ciśnieniu w układzie na stracie.

 

Twierdzi, że pompa wody i obieg duży i mały jest połączony szeregowo, a zbiorniczek wyrównawczy jest w najwyższym punkcie i jest podłączony równoległe do tamtego układu, więc jeżeli jest wszystko OK to nie ma tłoczenia cieczy przez zbiorniczek.

Mówi mi także, że woda powinna być wyrzucana przez weżyk powrotny z silnika dopiero jak się zagrzeje silnik, bo wtedy płyn zwiększa swoją objętość.

 

 

Po za tym,

 

mam taki zbiorniczek:

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTdW4no2lpmiOpBm8_TR6iboSVEID4O5-8-X9rSjISgWaoa_7Fevg

 

mam u mnie podłączone, 1 króciec od góry - weżyk do chłodnicy, 2 króciec od góry - wężyk do silnika.

 

U kolegi jest na odwrót, poza tym sprawdziłem na youtube i np w VC 1.9 cdti też jest podłączone na odwrót niż u mnie.

 

Czy to ma jakiś wpływ?.

 

Czekam na jakąś odpowiedz ;).

 

Pzdr.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plyn powinien krazyc caly czas. W koncu pompa wody pracuje zawsze, kiedy siknik jest wlaczony. Co do sykniecia, to tez normalny objaw na rozgrzanym silniku. W ukladzie panuje podwyzszone cisnienie w celu podniesienia temperatury wrzenia cieczy chlodzacej. Na calkowicie zimnym silniku nie powinno byc nadcisnienia w ukladzie.

Zapach spalin swiadczy o uwalonej uszczelce. Dla potwierdzenia nalezy zrobic test na ich obecnosc w ukladzie chlodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jihn temat stary, ale mam ten sam objaw co twój kolega. Astra G silnik Z17DTL, też od razu po uruchomieniu leci płyn przez przelew do zbiorniczka wyrównawczego.

Pamiętasz może czy żeczywiście u niego była uszczelka do zrobienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jihn temat stary, ale mam ten sam objaw co twój kolega. Astra G silnik Z17DTL, też od razu po uruchomieniu leci płyn przez przelew do zbiorniczka wyrównawczego.

Pamiętasz może czy żeczywiście u niego była uszczelka do zrobienia?

już znalazłem, to jest obieg od podgrzewania przepustnicy i powinno lać się tam cały czas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.