Skocz do zawartości

Niskie Obroty Silnika Opel Meriva


Gość MarcoMarco

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MarcoMarco

Witam Wszystkich

Zakładam mój pierwszy post na tym forum.

A mianowicie jestem posiadaczem Opla Merivy i powiem szczerze "Merry" jest więcej u mechaników i diagnostów niż nią jeżdżę.

Teraz jest w serwisie Opla wszyscy rozkładają ręce nikt nie wie co jej dolega w serwisie nawet stwierdzili, że jest wszystko ok i chcieli mi nie sprawne auto wydać.

Po odpaleniu auto zachowuje się normalnie ale po około 30 sekundach do minuty obroty spadają do 400-550 i tak już zostają podnoszą i spadają właśnie w takim przedziale wszystko przygasa silnik szaleje zero błędów.

Wymienione rozrząd, sterownik silnika regenerowany, przepustnica wymieniona, cewka i świece, wszystkie filtry, alternator.

Nie ruszane tylko czujnik temperatury, przepływomierz i zawór EGR.

Sam już nie wiem co to może być nie mówiąc o tym, że specjaliści też nic nie wiedzą wszędzie kasują a rezultatów brak.

Może ktoś miał jyż taki problem z góry dzięki za wszystkie możliwe info i porady.

Pozdrawiam Marek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to problem.

Na oko to wiesz że można wymieniać pół auta?

Miernikiem (multimetrem ) umiesz się posługiwać?

Narzędzia do odkręcenia np.EGR masz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarcoMarco

W serwisie Opla diagnozowane cisnienie sprężania, wtryski itp. wszystko ok.


Pewnie, że mogę wykręcić i zdemontować EGR nie ma najmniejszego problemu.


Miernikiem jak najbardziej.


Mam taki sam silnik jak Ty Z16XE.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Youtube są filmiki jak sprawdzić i wyczyścić EGR.

Do tego w naszym silniku można wyprogramować EGR całkowicie.

Jeżeli masz tak jak w opisie Z16XE

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarcoMarco

Dokładnie taki mam.

Dzisiaj postaram się zdemontować i przeczyścić EGR`a.

Ja tak podejrzewam, że to właśnie może to być to ewentualnie, przepływomierz lub czujnik temperatury.

Choć tak na prawdę sam już nie wiem. Oby coś z tych rzeczy pomogło. Bo reszta już praktycznie wymieniona albo naprawiona.


Czy znasz może kogoś kto właśnie tak miał z obrotami?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wtyczce od EGR pin E-masa ma być napiecie aku.

Pin A-E w EGR 6 Ohma


Wtyczka od wiązki pin D-masa ma być 5V

EGR pin B-D 3100 Ohma

C-D 3000 Ohma



W tym silniku nie ma przepływomierza.

Jest tylko czujnik temp.powietrza dolotowego.

Możesz go sprawdzić

A-B temp. ok 20 st C 3600 Ohma

A-B 40 st.C 1500 Ohma

A-B 80 st.C 300 Ohma


Ogólnie podczas podgrzewania tego czujnika opór ma płynnie maleć



Ale jeszcze warto zobaczyć w programie jak się zachowuje zaworek par paliwa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarcoMarco

U mnie to wygląda nastepująco zapalam Mery chodzi idealnie nawet nieraz uda mi się 200 metrów bez żadnych problemów przejechać po czym zwalniam. A obroty w dół do 500 i widać, że wszystko przygasa ładowanie ok brakuje mu obrotów i widać jak sterownik próbuje podbijać je w górę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności