Skocz do zawartości

Zdjęcie
* * - - - 1 głosy

Podciśnienie przepustnicy Corsa B 1.4 8v

1.4 44kW 8V C14NZ/X14SZ

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   pucoas

pucoas
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 13 styczeń 2018 - 17:28

Cześć. Posiadam corse b 1.4 8v 44kw. Kupiłem ją 2 miesiące temu, chodziła idealnie, gdy nastały mrozy to zaczęły się szopki z rozruchem. Strasznie zalewala się paliwem. Wymieniłem świece, bo każda inna, kopulke zapłonowa i palec. Poprawiło się, ale na drugi dzień wszystko wróciło do awarii z zapaleniem, więc idąc dalej, wymienione kable, wymieniona uszczelka pod przepustnica, bo syczalo. Oczywiście drobna poprawę to przyniosło, ale to nie było to. Więc poszedł czujnik temperatury silnika 2puniwy. Efekt o niebo lepszy, lecz czuje że to nie to co powinno być. A więc z przodu przepustnicy wychodzą dwa krocce podciśnienia, jeden grubszy, drugi chudszy, ten grubszy idzie w nadkole, chudszy jest wolny i zasysanego lewe powietrze do przepustnicy. Po zatkaniu go, auto zdycha. Nie mam pojęcia gdzie powinien iść. Druga sprawa jest między serwem a kolektorem. Jest połączony plastikowym wężem, i ok, ale na środku tego węża jest zaworek zwrotny z kolejnym wolnym kroccem. Musiałem go zatkac, bo oczywistym jest to ze nie ma hamulcy. Czy ktoś może podesłać schemat podciśnienia w tym oplu? Pozdrawiam
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   ja37

ja37

    Super Spamerek

  • Zasłużony
  • 13573 postów
  • Lokalizacja
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:Z20LET+
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 styczeń 2018 - 18:31

Ten na zaworku zaślep, on jest potrzebny tylko w astrze F.

Ten grubszy co idzie w nadkole, to odpowietrzenie baku.

Ten cieńszy powinien iść do tej plastikowej pokrywy na przepustnicy.

Z pokrywy, z drugiego króćca powinno iść na klapkę w filtrze powietrza.

 

 

Z pokrywy zaworów mniejsza odma do tyłu przepustnicy na króciec, który jest niżej.

Ten z tyłu przepustnicy, który jest wyżej, idzie do MAP Sensora


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   pucoas

pucoas
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 14 styczeń 2018 - 12:12

Dzięki wielkie za odpowiedź. Tak właśnie zrobiłem, ale nie byłem pewien. Pozdrawiam
Cześć. Niestety po nocy problem powrócił. Nie mam już sił na tą padline.. Auto po nocy normalnie odpala, ale po 10 sek je zalewa, po czym już w ogóle nie chce odpalić. Kręci tak jakby nie miało ciśnienia. Gdy paliwo wyparuje, po ok godz czasu jest to samo. Auto tylko ładnie chodzi na ciepłym. Na zimnym jest klapa. Co to może być? Pozdrawiam
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   ja37

ja37

    Super Spamerek

  • Zasłużony
  • 13573 postów
  • Lokalizacja
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:Z20LET+
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 14 styczeń 2018 - 18:05

Błędów nie ma?

Zdejmij plastik z przepustnicy, odpal i patrz jak leje wtrysk

Gazu nie ma?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   pucoas

pucoas
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 14 styczeń 2018 - 18:27

Wtrysk podaję mgielke, przed wymiana normalnie chlapal. Najlepsze jest to, że jak pogazuje z 2min, tzn doprowadze do tego aby go nie zalalo, to mogę latać normalnie. Auto na ciepłym pracuje wzorowo, na zimnym kicha. Jedyny błąd po zmasowaniu kostki to 35,silnik krokowy, ale to by miało raczej wpływ również na pracę na ciepłym, czy sie mylę? Pozdrawiam

Odpialem wężyk podciśnienia który idzie z przepustnicy do pokrywy gaźnika i auta stało się troszkę zywsze. Nie mam pojęcia już co dalej robić...

Użytkownik pucoas edytował ten post 14 styczeń 2018 - 19:41

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   ja37

ja37

    Super Spamerek

  • Zasłużony
  • 13573 postów
  • Lokalizacja
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:Z20LET+
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 15 styczeń 2018 - 05:59

Poszukaj dobrej używki czujnika temperatury płynu, tego na 2 piny.

Nowy wcale nie znaczy lepszy.

Może dali ci od VW, są identyczne.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   pucoas

pucoas
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 15 styczeń 2018 - 07:24

Jest to zamiennik febi właśnie do corsy. Co może mieć jeszcze wpływ na zalewanie się jej?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10977 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 styczeń 2018 - 09:34

A przetykałeś wszystkie króćce w monowtrysku?

 

 

W kółku zaznaczony element lubi być całkiem zatkany

Załączone miniatury

  • 28c6d025f48b0256gen.jpg

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   pucoas

pucoas
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 15 styczeń 2018 - 13:55

A przetykałeś wszystkie króćce w monowtrysku?
 
 
W kółku zaznaczony element lubi być całkiem zatkany

I to by miało wpływ na prace silnika na zimnym jak i na ciepłym?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10977 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 styczeń 2018 - 14:21

Ja ci nie zapewnię że to może być to.

Ale masz bład mówi że jest problem z układem ssącym lub paliwowym.

A tam pod tą zaślepką jest uszczelka.

Ja wychodzę z założenia że jeżeli pokazują się takie problemy to dla pewności do wymiany wszystkie uszczelnienia plus planowanie papierem ściernym płaszczyzn styku pod uszczelką.

Nie mówiąc już o sprawdzeniu jak pracuje regulator ciśnienia

 

Mała lektura http://automatyka.nd...rysk/wtrysk.htm



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.4 44kW 8V C14NZ/X14SZ