Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądy są w kolejności: 60 000, 120 000 i 180 000 km.

W BSP w Łodzi koszty przeglądu Astry Y17DT z materiałami po 180 tys km (duży przegląd) na dzień 12 kwietnia wynosiły ok. 950 zł - w tym:

1. Standardowo wymiana: baterii w pilocie, filtra kabinowego, filtra paliwa, filtra powietrza, oleju w silniku, płynu hamulcowego.

2. Sprawdzenie sprawności samochodu (lista 19 punktów).

- Około 3h roboty.

 

S ciagnij TIS'a i tam bedzie co sie robi ale i tak duzo zalezy jak czesto auto zaglada na serwis- zalezy czy np raz w roku czy co dwa lata no i ile w tymczasie ktos nakulał kilometrow.

 

Plan konserwacji 150 000 km/5 lata ECO Service 1

 

Komora silnika

Sprawdzić układ chłodzenia i poziom płynu chłodniczego oraz zapisać temperaturę zamarzania

Sprawdzić płyn hamulcowy

Sprawdzić akumulator

Wymienić filtr pyłków

Sprawdzić paski napędowe

Sprawdzić wspomagany układ kierowniczy

Wymienić olej silnikowy i filtr oleju

Sprawdzić przewody i węże paliwowe (przepustowość, stan i szczelność)

Przeprowadzić kontrolę spalin

Wymienić pasek napędowy

Sprawdzić/wyregulować zawory.

Odwodnić filtr paliwa (Diesel)

Wymienić filtr dieslowski (co 30 000 km/2 lata)

 

Karoseria / wnętrze

Sprawdzić lampy i kierunkowskazy (także oświetlenie tablicy rejestracyjnej)

Sprawdzić całe oświetlenie wewnętrzne i wszystkie lampki kontrolne

Sprawdzić/wyregulować reflektory

Sprawdzić układ wycieraczek/spryskiwacza szyby przedniej i reflektorów (sprawdzić poziom płynu spryskiwacza)

Sprawdzić/wyregulować hamulec postojowy

Smarować zamki drzwio, zawiasy i ograniczniki otwarcia drzwi, jak też zamek pokrywy silnika

Wymienić baterię zdalnego sterowania co rok (alarm/zamek drzwiowy).

Zresetować wskaźnik cykli konserwacyjnych

Sprawdzić datę ważności apteczki

 

Podwozie / podłoga

Sprawdzić przewody hamulcowe i węże

Sprawdzić wszystkie osłony elastyczne

Sprawdzić układ spalin i mocowanie (sprawdzić także osłony wysokotemperaturowe)

Sprawdzić zawieszenie kół/amortyzatory (także regulację poziomu, o ile zabudowana)

Sprawdzić przednie i tylne hamulce (kontrola wizualna)

Sprawdzić szczelność silnika, przekładni oraz, w razie potrzeby, osi tylnej (sprawdzić poziom płynu i powiadomić klienta)

Sprawdzić działanie mechanizmu kierowniczego, zębatkowej przekładni kierowniczej oraz przegubów kulowych drążków kierowniczych poprzecznych

Dokręcić nakrętki kół

Sprawdzić koło zapasowe i układ pompowania opon (co 4 lata wymieniać)

Sprawdzić opony, wyregulować ciśnienie w oponach i wprowadzić głębokość profili. VR: VL: HR: HL:

 

Punkt dodatkowy

Wymiana paska napędu rozrządu co 10 lat lub 100 000kkm

 

Gość wojtek770i

Szanowny kolego ten dodatkowy punkt to jakieś szaleństwo z kąd wziąłeś takie informacje o pasku rozrządu jazda z paskiem do 100 000 km to jakby wisieć na włosku, kazdy mechanik wie że pasek wymienia się przy max przebiegu 60 tyś km. Oczywiście czasem zdazają sie przypadki że ktoś zrobił 100 tyś na pasku i mu nie pękł miał poprostu szczęście i w większości zapomniał o wcześniejszej wymianie, ale jak się tylko klienci dowiadują co mogło ich spotkać przy pęknięciu paska to następną wymiane chcą czasem robią nawet po 40 tyś ale to za wcześnie chyba że pasek nie wygląda najlepiej

 

" Punkt dodatkowy

Wymiana paska napędu rozrządu co 10 lat lub 100 000kkm " - to straszne

 

Szanowny kolego ten dodatkowy punkt to jakieś szaleństwo z kąd wziąłeś takie informacje o pasku rozrządu jazda z paskiem do 100 000 km to jakby wisieć na włosku, kazdy mechanik wie że pasek wymienia się przy max przebiegu 60 tyś km. Oczywiście czasem zdazają sie przypadki że ktoś zrobił 100 tyś na pasku i mu nie pękł miał poprostu szczęście i w większości zapomniał o wcześniejszej wymianie, ale jak się tylko klienci dowiadują co mogło ich spotkać przy pęknięciu paska to następną wymiane chcą czasem robią nawet po 40 tyś ale to za wcześnie chyba że pasek nie wygląda najlepiej

 

" Punkt dodatkowy

Wymiana paska napędu rozrządu co 10 lat lub 100 000kkm " - to straszne

Kol ~Bogo ma rację...Poczytaj instrukcję... !00 000 km,lub 10 lat.

60 000 km ma corsa b 1.2... :|

 

ten dodatkowy punkt to jakieś szaleństwo z kąd wziąłeś takie informacje o pasku rozrządu

Kolego wojtek770i, dane które podaję są wytycznymi dla ASO. I napiszę jeszcze więcej: Astra G z silnikiem Isuzu Y17DT wymiana paska rozrządu co 150 000kkm lub co 10 lat.

 

Gość wojtek770i

Skoro tak to może coś w tym jest ja jednak nie ryzykował bym 150 tyś na jednym pasku bo wymiana paska to koszt 600 - 1000 zł a remont silnika czasem jest nie opłacalny. Pozdrawiam wszystkich i życze szerokości

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności