Skocz do zawartości

1.7 CDTI Problem(brak mocy-kontrolka samochód z kluczykiem)


Rekomendowane odpowiedzi

ale po przekroczeniu 140 km/h znowu wyskakuje samochód z kluczykiem

a bledy te same czy inne?

 

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość sledzik1102

Kranco, błędy sprawdz sobie sam

Procedura wywołania kodu błędu tzw, ECN (Error Code Number):

 

1) Nacisnąć do końca pedał hamulca i gazu,

2) Trzymając wciśnięte oba pedały, włączyć zapłon, ale nie uruchamiać silnika.

 

Na liczniku kilometrów wyświetli się napis ECN wraz z kodem błędu. Pierwsze 4 cyfry oznaczają kod błędu natomiast 2 pozostałe jego wartość.

 

Tym sposobem co mówisz nie mogłem wywołać błędu, ale mechanik sprawdził błąd i jest to P2279. Po wymieniane przepustnicy skasował się błąd P1125 i o tyle jest lepiej. Widziałem przepustnice i były ząbki ułamane i przepustnica nie zamykała się. Podobno ten P2279 oznacza że są jakieś nieszczelności w układzie doładowania, ale po diagnozie okazuje się że wszystko jest ok. Przepływomierz i zawór egr też są dobre. Teraz mechanik sprawdza jeszcze czujnik ciśnienia doładowania, ale podobno go czyścił i nie widział żadnych niepokojących rzeczy. Powoli brakuje pomysłów.

 

[ Dodano: Sob Lip 03, 2010 11:12 ]

problem rozwiązany, przepustnica była do wymiany i przepustnica dolotowa przy kolektorze była do przeczyszczenia.

 

  • 1 rok później...

a ja się chciałem podczepić pod ten temat żeby nie zakłądać nowego - niedawno kupiłem astrę H 1,7 CDTI 2005 100 KM i zaraz po zakupie (dodam że auto trochę stało) wracając do domu jakieś 100 km, postanowiłem sprawdzić jak się rozpędza i też jakoś koło 140 km auto dostało spadku mocy tak jakby tryb awaryjny (max 3000 obr/min) i kontrolka samochód z kluczykiem - przerabiałem to kiedyś w poprzednim aucie i skończyło się na regeneracji turbo. Tutaj zaś po chwili gdy zwolniłem i wyredukowałem bieg i docisnąłem jeszcze więcej gazu, kontrolka zgasła i auto znowu wróciło do normalnego trybu.

pytanie:

czy jest to już powód do zmartwień, czy po prostu auto przez to że trochę stało i było użytkowane przez dziadzia który jeździł nim tylko do kościoła po prostu się przymuliło? auto ma tylko 33000 przebiegu więc wątpię aby coś się już działo z turbiną.

Czy ktoś z was wie jaki jest kod błędu kiedy dzieje się coś z EGR? może po prostu był zapaskudzony nagarem?

 

uto ma tylko 33000 przebiegu więc wątpię aby coś się już działo z turbiną.

jestes pewien przebiegu?

nie wiadomo tez jak turbina byla traktowana wczesniej...

czy jest to już powód do zmartwień,

tak, bo cos dolega autu...

inna sprawa czy to blahostka czy cos powazniejszego...

zczytaj bledy to sie moze dowiesz/dowiemy z czym problem... ale

astrę H 1,7 CDTI 2005 100 KM

auto ma tylko 33000 przebiegu

auto (...)trochę stało i było użytkowane przez dziadzia który jeździł nim tylko do kościoła

diesel i dziadek? jestes pewien?

 

poczytaj o egr'ze, problem taki jak twoj juz byl wiele razy raportowany na forum

 

1) jestem pewien przebiegu

2) Dziadek posiadał jeszcze 2 samochody

3) Mój zaufany mechanik też jest pewien przebiegu

4) Nigdy więcej ten problem się nie pojawił, auto ma kopa, nie dymi na czarno (na biało też nie)

5) Poziom oleju nie spada,

6) Turbina pracuje cicho, okolice turbiny są suche - z reguły przy tego typu usterkach pojawia się olej,

 

dzisiaj postaram się sczytać błędy mam nadzieję że to tylko EGR.

 

Jaka jest wasza opinia o żywotności turbosprężarek w 1,7 cdti? Wcześniej jeździłem Leonem 1,9 TDI i byłem przekonany że to silnik nie do zajechania, dbałem chuchałem a i tak turbo padło...

 

No i odczytałem błędy:

- 1614 50

- 1616

 

Oba dotyczą problemu z immo i transponderem w kluczyku. O tych błędach wiedziałem.

 

Żaden inny błąd nie wyskakuje i co wy na to?

 

A tak w ogóle czy jest jakaś domowa metoda na skasowanie błędów? odczytałem je metodą "HAMULEC + GAZ i przekręcenie startera" ?

 

Witam,

podpinam się również pod temat bo problem chyba ten sam. Auto jak i silnik Y17DT z 2001r.ta sama kontrolka ale zapala się przy ok.2800 rpm na 5.biegu i prędkości powyżej 120 Km/h ale nie zauważyłem spadku mocy.Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika oraz ponownym uruchomieniu nie zapala się.

I tu moje pytanie czy metodą gaz+hamulec też mogę odczytać kody błędu.

 

I tak sprawdziłem na 1, 2, 3, 4, i przekroczeniu 2800 obrotów kontrolka się nie zapala.

kicajtak faktycznie po wciśnięciu gaz+hamulec kontrolka zaczyna migać jak zwariowana i nie da się odczytać kodu błędu

Edytowane przez radziu_811

 

2) Dziadek posiadał jeszcze 2 samochody

niezle, 3 auta w tym diesle i jezdzi tylko pare tys na rok...

Żaden inny błąd nie wyskakuje i co wy na to?

zebys narazie uwazal. bo moze sie powtorzyc. tematy o utracie mocy (nie wspominajac ze jest to niebezpieczne przy wyprzedzaniu) jest sporo. czyszczenie egra nie wiadomo czy pomoze ale napewno nie zaszkodzi...

A tak w ogóle czy jest jakaś domowa metoda na skasowanie błędów?

tak, jedynie podpinajac swoj domowy tech2 lub opcom. inaczej jak z kompa nie skasuje sie bledu. Niektore bledy nieaktywne i mniej wazne same sie kasuja po ilustam uruchomieniach auta...

 

I tu moje pytanie czy metodą gaz+hamulec też mogę odczytać kody błędu.

IMHO nie, masz silnik Y17DT a nie Z17DT. Wydaje mi sie ze w tych silnikach jedynie komp. Ale zeby nie wprowadzac w blad to poszukaj postow o odczytywaniu bledow w twoim silniku.

 

co do tego przebiegu to poważnie dobrze trafiłem, poczytałem też trochę o silnikach bez DPF (mój dpf nie ma) i podobno to częsty przypadek gdy silnik jest przymulony, z reguły doraźnie zamiast czyszczenia EGR można przegonić auto po długiej prostej tak żeby wypalić nagar. Mój mechanik polecił mi nie przejmować się tym zbytnio dopóki drugi raz błąd nie wyskoczy - podłączał kompa i nie odnalazł innych błędów niż ja. Najlepsze jest to, że w większości przypadków gdy wyskakuje kontrolka z kluczykiem i tryb awaryjny (tak czytałem na forum) aby powrócić do normalnego trybu trzeba się zatrzymać i zgasić silnik. U mnie wystarczyło wyredukować na 3 i wdepnąć mocniej gaz.

 

Zobaczymy co się będzie działo dalej, jak znajdę jakąś inną przyczynę to dopiszę do tematu - dla potomnych:)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności