Gość Anonymous Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 Trafne, ponieważ wydmuchanie uszczelki w tym motorze, spotykane jest nadspodziewanie często, ale również trafne że "syf z niczego" i TTTM, ponieważ nie zawsze jest to w/w przypadłość. Niezaprzeczalny fakt jest taki, że silnik, pomimo swoich niewątpliwych zalet, mało dopracowany i ma swoje fochy. Szkoda tylko, że te bywają tak kosztowne i pracochłonne...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3425-17-dti-2001-olej-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/page/9/#findComment-316683 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emczyk Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 Witam , od ostatniego płukania zrobiłem 500 km. Woda jest czysciutka nawet nie zauważyłem osadu. Jutro zlewam płynem i dla mnie temat " olej w układzie chłodzenia" uważam za zakończony. Pozdrawiam [ Dodano: Wto Wrz 11, 2007 11:39 ] Ciekawostka. Bardzo dobrym sposobem na pozbycie się syfu ze zbiorniczka wyrównawczwgo jest benzyna ekstrakcyjna. Sama niewiele pomoże ale gdy sie doda np: garść małych nakretek i potrząśnie kilka razy zbiorniczkiem to idealnie go umyje , nawet w tych trudno dostępnych miejscach. Ja tak zrobiłem i mam zbiorniczek idealnie czysty . Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3425-17-dti-2001-olej-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/page/9/#findComment-316671 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2007 Dla tych którzy chcą się bawić w czyszczenie zbiorniczka, polecam sodę kaustyczną ( wieczorem napiszę jak to się dokładnie nazywa ), ja dostałem butelkę proszku ( nie wiem na jakich zasadach jest sprzedawana, znajomy jest sadownikiem więc nie miał problemu żeby ją kupić ). Po uprzednim zatkaniu i zaklejeniu otworów zbiorniczka, zasypałem go tym proszkiem i zalałem całym czajnikiem wrzątku ( uwaga, można się poparzyć oparami ), zakręciłem, potrząsałem trochę i zostawiłem do ostygnięcia. Dodam, że to był stary zborniczek ( po wymianie uszczelki założyłem nowy ) i nie byłem pewny efektu, a ten przerósł moje oczekiwania. Czysto, bez żadnych osadów, plam czy śladów oleju. Doświadczenie wyszło. Acha, do tej pory sody kaustycznej uzywałem zamiast KRETA, do przepłukiwania zatkanego odpływu wanny czy kibelka, po tym jak mój szkrab nawrzucał tam za dużo papieru w ramach zabawy..... a tu coś o tym granulacie http://www.porady.co.pl/leksykon/soda_kaustyczna.html dodatkowo, w przemyśle spożywczym, stosowana jest jako środek myjąco - dezynfekujący Dobra, nie trzeba było czekać do wieczora, preparat inaczej nazywa się wodorotlenkiem sodu i można go kupić np na allegro jako środek do udrażniania rur http://allegro.pl/item248520814_soda_kaustyczna_domowy_hydraulik.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3425-17-dti-2001-olej-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/page/9/#findComment-313844 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 Mam inny silnik, ale spotkal mnie podobny problem. Wine miala chlodnica oleju.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3425-17-dti-2001-olej-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/page/9/#findComment-313404 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Witam ponownie zaineteresowanych tematem, otoz ostanio postanowilem wymienic plyn chlodniczy - spyuscilem stary plyn - wlalem wode destylowana + 0,5 octu - przejchalem z 200 km - zlalem wode - wlalem plyn , wyczyscuilem zbiorniczek - przejchalem jakies 500 km - po osadzie ani sladu - zostal minimalny na sciankach zbironika ale plyn jest czysty. Uszczelki nei wymienialem - sam nie wiem co mam o tym myslec. NIedlugo zmieniam olej - ciekawe czy cos sie zmieni.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3425-17-dti-2001-olej-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/page/9/#findComment-311688 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emczyk Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 ostanio postanowilem wymienic plyn chlodniczy - spyuscilem stary plyn - wlalem wode destylowana + 0,5 octu Witam. Jak juz pewnie wszystkim wiadomo ja postanowiłem wymienić uszczelke i mam spokój. Tez próbowałem na poczatku z róznymi srodkami aby wypłukac układ. Do tej pory nie jestem pewien czy to było winne ale zaczeły sie inne problemy, mianowicie gdzies mi uciekał płyn. Na poczatku zauwazyłem mokre dywaniki. Dzieki koledze TerraX naprawiłem a raczej uszczelniłem nagrzewnicę. Naprawa polegała na wymianie gumowych oringów które poprostu były popękane. Ale problem dalej był. Doszedłem do niego wczoraj . Okazało się ze mam do wymiany ten sam kolejny oring co kolega Krisp. Dlatego o tym pisze bo uwazam że obecne moje problemy sa skutkami takich prób. Co do pewnosci że twój problem z olejem w układzie się skończył to wykonaj nastepujacy test. Zagrzej silnik do momentu właczenia wentylatora na chłodnicy. Jak w zbiorniczku bedzie czysto to jest dobrze jak jest syf to uszczelka. Ja tak robiłem za kazdym razem gdy wydawało mi się ze juz jest ok , a po rozgrzaniu syfu było pełno. Bo właśnie przy takiej temperaturze mi sie to uaktywniało w sposób znaczacy. Jeszcze jedno jak spuszczałem wodę przy płukaniu to zawsze miałem na końcu kilka kropel oleju .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3425-17-dti-2001-olej-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/page/9/#findComment-311653 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Emczyk, grzalem silnik na wlaczonych nawiewach cieplego powietrza i bez nawiewow - ogolnie duzo jezdze glownie trasa, ale rowniez jezdzilemw korkach i plyn jest ok - drobne kropeczki na zbironiczku, ale takie zaschniete - jest ich naprawde niewiele w poronwaniu z poprzednimi akcjami, co do nagrzewwnicy - zaraz po kupnie auta mialem mokre dywaniki - plyn mi zalewal - walnieta nagrzewcnia - slawne oringi - moze tutaj gdziesz lezy problem z "olejem" w ukladzie chlodzenia? choicaz nie widze powiazania,   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3425-17-dti-2001-olej-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/page/9/#findComment-311650 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emczyk Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 plyn jest ok - drobne kropeczki na zbironiczku, ale takie zaschniete - jest ich naprawde niewiele w poronwaniu z poprzednimi akcjami, Kropeczki na zbiorniczku pewnie bedą jeszcze wychodziły . Podejrzewam ze jest to brud z weży gumowych. Ważną rzeczą jest aby kropele oleju ( jak w rosole) nie pływały w płynie na wirzchu. Na twoim miejscu zostawił bym to teraz i obserwował . Co do oringów to pisałem tylko o moich doswiadczeniach i ich skutkach z próbami płukania układu róznymi środkami (syfami).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3425-17-dti-2001-olej-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/page/9/#findComment-311639 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Zagrzej silnik do momentu właczenia wentylatora na chłodnicy Chyba zdajesz sobie sprawę, że na dieslu i tym silniku, jest to szczególnie trudne?? Przy jakiej temp. włącza sie u Ciebie wentylator??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3425-17-dti-2001-olej-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/page/9/#findComment-311586 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emczyk Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Przy jakiej temp. włącza sie u Ciebie wentylator??U mnie przy 93-94 stopniach . Ale należy grzać auto ostro na postoju aby to uzyskać. Normalnie jak jeżdzę mam przewaznie 87-88 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3425-17-dti-2001-olej-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/page/9/#findComment-311584 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.