Skocz do zawartości

Termostat???


Gość KRTP23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Oplomaniaków! Jak zdążyłem się zorientować temat nagrzewania się silnika w dieslu 1.7 cdti 80KM jest juz nie nowy. Ja jednak zaobserwowałem dość jak mi się wydaje dziwne zjawisko. Przy temperaturze powietrza w granicach -10 -8 stopni wskazówka temperatury silnika podniosła się dopiero po przejechaniu około 50 km (!) i to jak goniłem astrę po autostradzie ok 130/140 km/h. W międzyczasie do środka leciało zaledwie letnie powietrze ale wraz z podnoszeniem się wskazówki temperatury silnika coraz cieplejsze co oczywiście jest i normalne i logiczne. Natomiast, gdy prędkość samochodu na 5 biegu spadała do ok. 90-100 km/h a tym samym oczywiście i obroty silnika to od razu wskazówka temperatury spadała do poziomu zero, czyli 60 stopni. Potem znowu gonitwa 130/140 kmh i wskazówka wstawała nieco ponad 80 stopni. Teraz jak na dworzu jest +5 +7 stopni to po przjechaniu około 5 km. ciepłe powietrze jest odczuwalne a po 10km. zaczyna wstawać wskazówka. Pierwotnie myślałem, że to termostat ale teraz zaczynam mieć wątpliwości. Wiem, że w astrach G dieslach nagrzewanie się silnika przy niskich temperaturach powietrza to jedna z większych wad tego modelu ale mój przypadek zakrawa na jakiś absurd (chyba fiaty 126p nagrzewały się zimą lepiej). Dlatego Drodzy Forumowicze radźcie co robić zanim wymienię termostat którego wymiana chyba tu niewiele pomoze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorawdzic po przejechaniu kilku km cz rura biegnaca od termostatu do chłodnicy /prawa strona silnika/ jest ciepła czy zimna. ma byc zimna. Jest inaczej na 100 wymieniasz termostat.By nie robic tego powtórnie polecam zainwestowac w termostat z aso.

usunąłem zbędny cytat/daro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

do środka leciało zaledwie letnie powietrze ale wraz z podnoszeniem się wskazówki temperatury silnika coraz cieplejsze co oczywiście jest i normalne i logiczne.

 

Tez sie nad tym zastanawiałem. W trasie leci ciepłe powietrze ale jak wjeżdżam w miasto zaczyna wiać chłodniejsze :( Przy -10 moja wskazówka zaczyna się leniwie ruszać w górę dopiero po przejechaniu ok 50km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jopekkk

Kolega dobrze pisze o spradzeniu przewodu biegnącego do chłodnicy, ja też tak zrobiłem, choć głónie zwracałem uwage na dół chłodnicy, jak robi się ciepły po przejechaniu 1 km, to 100% termostat..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elunia99

a u mnie sprawa wyglada troche inaczj.temperatura wody ok 20 min od ruszenia autka nieznacznie sie podnosi,ale oscyluje w granicach 70 stopni (nie przekracza 80).kiedy stane w korku podnosi sie do temperatury "normalnej" czyli ok 90 stopni, ruszam i od razu opada do tych 70-80.

dodam ze powietrze z nawiewiów mam ciepłe cały czas.mój aster jest lekko "stuningowany" i mam tą kratkę od nawiewu z przodu maski ( jakolwiek si to nazywa ale chyba grill) dość duża.do tego sportowy filtr powietrza pod maską.czy to moze miec wplyw?czy mam tez wymienic termostat?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie nad tym zastanawiałem. W trasie leci ciepłe powietrze ale jak wjeżdżam w miasto zaczyna wiać chłodniejsze :( Przy -10 moja wskazówka zaczyna się leniwie ruszać w górę dopiero po przejechaniu ok 50km.

Za radą na forum wymienłem termostat. Zaiwestowałem w oryginalny z ASO. Problem zniknął całkowicie. Teraz silnik szybko się nagrzewa, szybko leci do środka ciepłe powietrze i wszystko jest OK. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jopekkk

a u mnie sprawa wyglada troche inaczj.temperatura wody ok 20 min od ruszenia autka nieznacznie sie podnosi,ale oscyluje w granicach 70 stopni (nie przekracza 80).kiedy stane w korku podnosi sie do temperatury "normalnej" czyli ok 90 stopni, ruszam i od razu opada do tych 70-80.

Termostat Ci przepuszcza płyn do chłodnicy, jak jedziesz to podmuchy wiatru chłodzą Ci go w chłodnicy i temp płynu spada..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie było podobnie gdy silnik był zimny temperatura wzrastała tylko do 70 stopni gdy wymieniłem termostat to grzeje do 90 o po przekroczeniu otwiera najlepiej sprawdzić termostat dotykając rurę do chłodnicy, silnik powinien być ciepły a płyn w rurze powinien być zimny jeśli razem się nagrzewają to jest źle. Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie ostatnio też miałem walnięty termostat

Teraz jak go wymieniłem to wskazówka dochodzi prawie gdzieś tak w granicach 85-88C to już mi załącza wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności