Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szopenard

Witam!

 

Proszę o pomoc w następującym problemie.

 

Auto: OPEL ASTRA II 1.6 16V Z16XE + gaz (obecnie ok. 165 tys. na liczniku)

 

Błędy:

- 0170 - Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata

- 0301 - Zapłon cylindra l - wypadanie zapłonów

- 0420 - sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała

 

W ciągu 2 ostatnich miesięcy wymieniono na nowe:

- świece, cewkę DIS, wtryskiwacze, filtr paliwa.

- rok temu wymieniono wkład do katalizatora

 

Zakładam więc - że układ paliwowy - zasilający jest ok.

 

Dodam, że błędy te były przed wymianą powyższych elementów – i pojawiły się po wymianie. Dodatkowo - czasem - jak się przegazuje auto - to potem "nie chce się przełączyć na gaz - choć jest on wyregulowany na tip-top względem odczytów silnika.

 

Jakieś pomysły? Wpompowałem już dość kasy – a każdy „szpec” mówi co innego

To może być sonda – ale która – przed katalizatorem czy za? (jeden „szpec” powiedział, że to kat, drugi (wg komputera) że to 1 sonda, a trzeci (wg komputera) że 2 sonda (za katem).

 

A jeśli już to sonda lambda przed katem na kolektorze - czy to jest sonda regulacyjna? Np.: http://allegro.pl/sonda-lambda-bosch-opel-1-0-12v-1-2-1-4-1-6-16v-i1513478862.html ?

 

 

Z góry dzięki i proszę o jakieś podpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39977-p0170/
Udostępnij na innych stronach

0170 - Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata

 

Witam . Nie jestem aż tak zaawansowany technicznie , ale czytając podobne tematy na dole strony , to chyba będzie problem z przepływomierzem i dobrze by było jak byś miał znajomego z takim samym silnikiem , żeby zrobić podmianę w celu sprawdzenia . Do tego dochodzi jeszcze problem zamienników - do opli z reguły są fatalnej jakości , więc jeśli wymieniane elementy nie są oryginalne , to nie można ich wykluczyć ( ostatnio przekonałem się na własnej skórze).

Sondy trzeba pomierzyć , czy pracują prawidłowo .Mam już trzecie auto z katalizatorem , ale o "wymianie wkładu" nie słyszałem , jedynie o zamiennikach. :szok:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39977-p0170/#findComment-374714
Udostępnij na innych stronach

to w benzynie jest przeplywka?

zostaje podpiac sie pod sondy i sprawdzic czy ktoras nie szwankuje...

BTW ile kosztuja sondy do tego silnika?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39977-p0170/#findComment-374739
Udostępnij na innych stronach

Gość asterix27

to chyba będzie problem z przepływomierzem

W Z16XE nie ma przepływomierza.

 

Problem jest z sondą 1 przez katalizatorem. Podłącz pod kompa i popatrz na przebiegi sondy, mechanik takie rzeczy powinien wiedzieć.

Wtryskiwacze wymieniłeś na zupełnie nowe oryginalne czy jakieś używane ?

Ta sonda którą pokazałeś na aukcji jest ok, ja też mam bosha.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39977-p0170/#findComment-374742
Udostępnij na innych stronach

Gość szopenard

Odpowiadając w kolejności - katalizator jest razem z kolektorem wiec - a nawet zamiennik to duże koszty. Można kupić wkład przeciąć kata i włożyć nowy wkład. To uczyniłem i mam nadzieje ze 20 tys. km go nie zrujnowało...

 

Wtryski wymieniłem na nowe oryginały GM.

 

Sondy lambda - nówki od 150 w zwyż...

 

Cóż chyba rzeczywiście pozostanie mi kupić sondę nr 1.... :-( Ale może jeszcze ktoś ma jakiś pomysł?

 

to chyba będzie problem z przepływomierzem

W Z16XE nie ma przepływomierza.

 

Problem jest z sondą 1 przez katalizatorem. Podłącz pod kompa i popatrz na przebiegi sondy, mechanik takie rzeczy powinien wiedzieć.

Wtryskiwacze wymieniłeś na zupełnie nowe oryginalne czy jakieś używane ?

Ta sonda którą pokazałeś na aukcji jest ok, ja też mam bosha.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39977-p0170/#findComment-374746
Udostępnij na innych stronach

Gość szopenard

A czy występują jakieś dodatkowe objawy: szarpanie, mulenie, głośniejsza praca silnika ?

 

Zasadniczo nie. Ale co jakiś bliżej nie określony czas (raz na 2 tyg), po odpaleniu na zimnym silniku pojawia się szarpanie/mulenie - a o jeździe na gazie zapominam bo nie ma szans na przełączenie. Aczkolwiek - od czasu wymiany wtryskiwaczy i filtru paliwa (4 tyg. temu) zdarzyło mi się to (szarpanie i mulenie) - 2 razy

Głośniejszej pracy silnika nie zanotowałem. Oleju też wiecej niż to ecoteki mają w zwyczaju nie bierze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/39977-p0170/#findComment-374776
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności