Skocz do zawartości

Brak przyspieszenia/wariujące kontrolki


Gość kacpersont

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kacpersont

Witam. Mam taki oto problem w listopadzie zeszłego roku zapaliła mi się kontrolka check engine. Po pewnym czasie postanowiłem usunąć usterkę - odczyt błędów wskazał czujnik położenia wałka rozrządu. Po wymianie 1 dzień było dobrze - potem znów chceck engine się zapalał. Z czasem samochód zaczął sie dusić przy przyspieszaniu (tzn na 1, 2 biegu gaz do dechy a on przyspieszał jakby miał 600 pojemności). Znów podróż na komputer i tym razem 6 błędów przepustnicy - znów wymiana i znów powtórka z rozrywki - samochód po zapaleniu się kontrolki dusi się. Za każdy razem kontrolka zapala sie dopiero po rozgrzaniu silnika - jak temperatura osiągnie 80st. Ponieważ nie bardzo miał mi kto pomóc postanowiłem rozwalić to co zepsute do reszty i zacząłem codzienne podróże do pracy. Jakież było moje zdziwienie kiedy podczas stania w korkach zgasła kontrolka chceck engine i zapaliła się kontrolka układu emisji spalin. Pewnego razu po przejechaniu krótkiego odcinak bez stania w korkach, kontrolka układu emisji spalin znów zgasła i zapalila sie kontrolka check engine. Znów pokazuje błędy czujnika położenia wałka rozrządu, przepustnicy i czujnika temperatury powietrza zasysanego. Jak samochód jest zimny wszystko działa super. Jak tylko się rozgrzeje przestaje przyspieszać. jest też tak że czasem tak że maks obroty jakie mogę osiągnąć na dowolnym biegu to 3,500 (sprawdziłem to dla 1, 2, 3) na biegu jałowym obroty idą na maksa i reagują na gaz. Już nie wiem co mam robić. Dodam tylko że świece i filtr paliwa też zostały wymienione. Może ktoś mam podobne doświadczenia??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko się rozgrzeje przestaje przyspieszać. jest też tak że czasem tak że maks obroty jakie mogę osiągnąć na dowolnym biegu to 3,500

 

 

Witam. Na początku jak to czytałem to myślałem o walniętym czujniku temp. silnika , ale dalej zastanawiałem się nad tym czujnikiem rozrządu czy aby nie poróbka( kiepskiej jakości zamiennik :mrgreen: ), tyle że to by było przy jakichś 4,5ts obr , choć pierwsza usterka źle naprawiona może procentować.

Na dziale corsy ( jak pokręcisz kółkiem na dół) znajdziesz temat -kody błędów opel corsa - będziesz wiedział jak samemu zczytywać błędy i przy takich atrakcjach kilka razy je zczytaj. Potem wrzuć na forum , bo w tej chwili , to nawet jak ktoś coś się orientuje , to nie chce Cię wprowadzić w błąd i narazić na koszty.

Ps. Może źle kombinuję , ale jeśli zostawiłeś sobie na pamiątkę stary czujnik , a przy wymianie był zachlapany olejem , to go trzymaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kacpersont

Czujnik położenia wałka rozrządu jest oryginalny kupowany w Oplu. Przepustnica też - wolałem nie ryzykować z zamiennikami, ale jak widać kompletnie się nie opłaciło.

 

Błędy za każdym razem wyskakują te same (metoda gaz-hamulec):

0340 - nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu

0220 - czujnik położenia przepustnicy/czujnik położenia pedału przyspieszenia B

1550 - nie wiem

0120 - czujnik położenia przepustnicy

0110 - czujnik temperatury powietrza zasysanego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1550 - nie wiem

 

Coś ostatnio obrodziło zagwozdkami. Pogrzebałem w hoohle i oto wynik.

P 1550 - ciśnienie doładowania , różnica regulacji.

W jednym przypadku to miało sens , ale twój silnik raczej nie ma turbo ( nie wiem).

W drugim przypadku ten błąd występował razem z p 1526 - minimalna pozycja przepustnicy - chodziło o Zafirę 1,8 16v 125KM z 2001roku bez turbo. Tam chłop najpierw wymieniał cewkę ( chwilowa poprawa) , a potem kompa . Dodatkowo przy muleniu swieciła mu kontrolka od TC.

Jak masz dojście do rezerwowego kompa ( jakieś wypożyczenie ) , to może warto strzelić podmiankę na próbę ?

I jeszcze możesz sprawdzić błędy zaraz po zapaleniu się kontrolki - może będą dodatki

Ps. Jak się tak zastanowić to można to też skojarzyć z brakiem odpowiedniej ilości paliwa - może pompka w zbiorniku szwankuje .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kacpersont

Dziękuje, że chociaż jedna osoba się zainteresowała tematem:) Z tego co wiem to nie mam żadnej turbiny to zwykły silnik benzynowy. Rozumiem, że najlepiej gdybym na początku zatankował do pełna i obserwował co się dzieje, jeśli objawy nasilą się przy niskim stanie paliwa to może być pompka. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie komputera (czy to jest to samo co sterownik silnika??). A czy macie może pomysł czemu objawy pojawiają się tylko na ciepłym silniku-wtedy zapala się kontrolka check engine i samochód słabnie. Czy przejście silnika w tryb awaryjny może powodować, aż tak drastyczne zmniejszenie mocy i kręcenie się silnika tylko do 3.500 obrotów?? Czy możliwe jest wyłączenie trybu awaryjnego tzn. żeby np zapalała się kontrolka a samochód nie tracił na mocy:/?? Dziękuje za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie komputera (czy to jest to samo co sterownik silnika?

 

Tak. Jeśli chodzi o pompkę pal , to tankowanie większej ilości pal nie będzie miało wpływu na jej pracę . tu sprawa sprowadza się do jej wydajności i ciśnienia - może po rozgrzaniu traci szczelność ( ale też nie wiem jak długo musi pracować , żeby można ją było uznać za rozgrzaną)

Jeśli chodzi o tryb awaryjny , to za pierwszym razem jak się świecił , nie miałem pojęcia o kompach samochodowych , więc sobie jeździłem aż autko zdechło . Przed i po naprawie raczej nie zauważyłem różnicy ( padł czujnik wału).

Błąd jest dziwny - w kontekście braku turbo , to nawet herezja . Może uda mi się znaleźć stronkę z rozbudowaną wersją błędów i będzie inna interpretacja- niestety nie pamiętam gdzie ją znalazłem :cry:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności