Skocz do zawartości

Kody bledow do Astry G


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem tu nowy więc witam wszystkich.

Poszukuję info na temat błędu 57 znalezionego TECHem w module chłodzenia silnika (Astra G 2002 Y20DTH), pali się również żółta kontrolka układu chłodzenia.

Dzięki za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam.

eTech opisuje ten błąd jako: "Niski poziom w obwodzie sterowania podgrzewacza HO2S (zespół 2 czujnik 2)

 

Pzdr Marek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

a co oznaczają takie błędy w module chłodzenia 163 i 17 dziś rano po zapaleniu zaczęła mi mrugać kontrolka od chłodzenia (ten taki prostokąt z gwiazdką) auto pracowało nierówno na bardzo niskich obrotach ok 500, na wciskany gaz nie reagowało, ruszyć się nie dało bo gasło, popracował tak ok 10 min i mu przeszło, podłączyłem pod kompa i wyskoczyły mi właśnie te błędy. Trochę jestem przerażony jutro jadę w trasę pond 500km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dzisiaj siedząc w aucie przypomniało mi się o sposobie sczytywania błędów przez naciśnięcie pedału hamulca i gazu no i się narobiło najpierw 10 mignięć potem 3 potem 7 i na koniec 10 czyli błąd P0370 Niewłaściwy sygnał czujnika położenia pompy, pewnie katastrofa czy mógłby ktoś mi to wyjaśnić po ludzku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Witam wszystkich oplomaniaków ???

 

Nie wiem, czy zamieściłem to w dobrym dziale, jeśli nie to przepraszam i prosze moderatorów o przeniesienie w odpowieni.

 

 

Liczę bardzo na waszą pomoc teoretyczną i rady bo nie mam zabardzo pojęcia co dalej...

 

Jakiś czas temu byłem w serwisie w oplu i przy okazji podpieli mnie do komputera, żeby sprawdzić błędy... okazało się, że komputer dostarcza informacje do silnika, że ten pracuj w -28 stopniach, i powiedzieli że sterownik komputera się popsuł... koszt nowego około 5 tyś zł tak powiedzieli.

 

Przyjąłem do wiadomości ale nie stać mnie na wydanie 5 tyś. zł. Od tamtej pory jeżdżę z zapalonym "check engine", jeżdżąc po mieście nic nie dzieje mi się z silnikiem, jak najbardziej prawidłowo się sprawuje, nie mam problemu z odpalaniem itd itp.

Ale jak wyjadę w trasę, najczęściej odczuwam to jadąc obwodnicą trójmiejską gdzie wrzucam 5y bieg i jadę stałą prędkością 130 - 140 km/h, nie ujmująć anic nie dodając gazu, czuję jak silnik się dławi. Jest to takie wrażenie, że jadąc i utrzymując stałą prędkość i i pedał gazu w stałej pozycji, silnik jakby się przytykał, i po chwili odpuszczał, jest wrażenie jakby chwilami jechało się pod wiatr, a chwilami z wiatrem, czasem zdarza się w trasie, że spada kultura pracy silnika. Zaczeły martwić mnie te objawy i pojechałem dzisiaj do kumpla, który podpiął mi sie jeszcze pod komputer ze swoim sprzętem i o to lista błędów która wyskoczyła:

 

Dołączona grafika

 

Z tego co zdąrzyłem już sprawdzić to te błędy mają się tak:

 

P0110

-? Za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego

-? Za niskie napięcie temperatura powietrza wlotowego

 

P0370

-? Niewlasciwy sygnal czujnika polozenia pompy

-? Niewlasciwy sygnal czujnika polozenia pompy

 

P0335

-? Brak sygnału obr/min z silnika

-? Nieprawidłowy sygnał obr/min

 

P0216

-? Za wysokie napiecie w obwodzie sterujacym rozpoczeciem wtrysku

-? Za niskie napiecie w obwodzie sterujacym rozpoczeciem wtrysku

-? Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

-? Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

 

P0380

-? Za wysokie napiecie w Urzadzeniu nagrzewania wstepnego

-? Za niskie napiecie Urzadzenia nagrzewania wstepnego

-? Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego

 

Z tym, że kolega skasował te błędy, przejechaliśmy się ponownie używając w miare całego zakresu obrotów i ponownie sprawdzilismy błędy bo wyskoczył check. I okazało się, że był już jeden błąd:

 

Dołączona grafika

 

czyli:

 

P0380

-? Za wysokie napiecie w Urzadzeniu nagrzewania wstepnego

-? Za niskie napiecie Urzadzenia nagrzewania wstepnego

-? Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego

 

Wracając do tego co powiedzieli w oplu, czytałem na temat tego sterownika komputera, i skutki mogą być takie, że spalanie może być nawet dwa razy większe, i mogą się również zawieszać wtryski (wspomniany wcześniej przezemnie spadek kultury pracy).

 

Możecie mi poradzić co dalej? Nie wiem, czy przejmować się wszystkimi błędami które wyświetliło za pierwszym sprawdzeniem, czy skupić się tylko na tym błędzie który się powtórzył, no i właśnie co powinienem dalej zrobić? gdzie się udać? żeby mnie nie skasowali ze mnie majątku za naprawę?

 

Na allegro znalazłem faceta, który naprawia ponoć sterowniki do komputerów, w rozmowie telefonicznej powiedział, że mam się tylko dowiedzieć dokładnie jaki kod błędu wyskakuje i wtedy on stwierdzi czy może go naprawić czy nie. Ale czy ten błąd który się powtórzył to napewno tyczy się sterownika ?

 

PS: w aucie wymieniłem wszystko co na początku myślałem, że może być przyczyną dławienia: tj. wymieniłem przepływmierz na nowy bosha, filt powietrza, wymontowałem i wyczyściłem również zawór EGR, ale niestety objawy się ustąpiły.

 

Z kolei kumpel, który się podpinał z komputerem, wspomniał że może to być problem z masą, że może gdzieś jakiś kabelek się przetarł lub zardzewiał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kolei kumpel, który się podpinał z komputerem, wspomniał że może to być problem z masą, że może gdzieś jakiś kabelek się przetarł lub zardzewiał.

Tak sobie przeleciałem twoje błędy .i doszedłem do wniosku że ci panowie z ASO . To byli widocznie z DU.. oni się mylą , to mnie też wolno :-)

P0380 - To wymień lub po prostu sprawdź świece żarowe -Lub moduł sterujący nimi . P0335 - z powodu tego błędu możesz mieć tą nierówną prace silnika -czyli - czujnik obrotów wału .wymienić . Pozostałe błędy są następstwem tego czujnika . Związane z kontrolą i czasem wtrysku. Poza oczywiście błędem P0110 Który to wskazuje za przepływomierzem .. Ale Ty masz nowy wiec wyskakuje w następstwie błędu P0335 - to wszystko . Czujnik wału i kontrola świec na początek :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

a co odnośnie tego zwiększonego spalania i pracy silnika w -28 stopni?? napewno nie jest to sterownik ? dzisiaj dzwoniłem do faceta, który ma aukcje na allegro elektronika samochodowa, i zajmuje się naprawą tego. Po wyczytaniu mu telefonicznie błędów mówił, że są błędnym nastepstwem źle działającego sterownika... śpiewa sobie 500 zł za naprawde tego sterownika ale daje gwarancje.

 

http://moto.allegro.pl/item558704877_sterownik_silnika_corsa_vectra_astra_opel_naprawa.html

 

w sumie u niego na aukcji opisuje wszystkie objawy, które mogą występować po przez źle działający sterownik. wiele z tych objawów pokrywa się z moimi...

 

a jeśli faktycznie kontrola świec i czujnik wału, to gdzie najlepiej kupić ? w intercars? co się tyczy świec, to zaraz po sprowadzeniu samochodu z niemiec, czyli w marcu ubiegłego roku wszystkie świece wymieniłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśłi faktycznie kontrola świec

świece można sprawdzić samemu .. w moich postach jest podane jak i czym , nic to nie kosztuje,, Czujnik wału np..tu http://www.opel-shop.pl/ Lub sklep z czesciami Shop-Jarosław-Stachowiak- Znajdziesz w necie.. Czujnik tez nie będzie drogi ..Wiec skup sie na tym . Na regenerację sterownika zawsze masz czas. Juz same świece dadzą Ci odpowiedź .. A nie słuchaj kogoś kto chce od Ciebie wyrwać 500zł http://moto.allegro.pl/item547793276_opel_isuzu_1_7dti_sterownik_pompy_wroclaw.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

P0400

-? za mocne wejście obwodu recyrkulacji gazu wydechowego

-? Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego

-? Wadliwe działanie układu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

-? Wadliwe działanie układu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

 

wiec wyskocaył mi ten błąd, pytanie czy to sie sprowadza tylko do wymiany EGRA, czy..... ?

 

wlasnie czy cos jeszcze ? please help.

 

dodam ze objawy saa nastepujące, kontrolka zapala sie przy jezdze ze stalą predkoscia w przedziale 80 - 110 km/h po gwaltowynm dodaniu gazu znika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności