Skocz do zawartości

Jaki olej?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

heh a ja zalałem ostatnio 5w 30 gm i widze ze cieknie mi jak smok spod UPG:/ kurde podobno ostanio koleś lał 5w50 i nie wiem czy nie zrobiłem babola. Niby obydwa syntetyki.

Masz rację najważniejsze że obydwa syntetyki. A więc spoko żadnego babola nie zrobiłeś co prawda 5w50 jest lepszy od 5w30 ale 30, 40, 50 oznacza lepkość oleju w wysokiej temperaturze czyli im większa jest ta liczba tym większa lepkość gorącego oleju, i to wszystko :roll:

heh tylko jakim prawem cieknie spod uszczelki! po 1000km mam oleju na min ..cala reszta wyciekla. a uszczelke wymienialem razem z olejem. jak cos to wymienie jeszcze raz uszczelke.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 434
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Witam od kad kupilem astre zalewam ja olejem shella 15 W40,przebieg auta 184 tys km, na dniach musze wymienic olej zastanawiam sie nad nowoscia shella dla silnikow z przebiegiem powyzej 100 tys km,jest to olej Shell Helix Super High Mileage 15W/50,czy ktos z forumowiczow zalal silnik tym olejem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam pytanko mam czy kupował ktoś z tej stronki olej albo inne części oryginalne do opla:?: to jest adres; http://opel-shop.pl/ co o nich sądzicie warto robić tam zakupy :lol: Tymbardiej zę mają taniej trochę jak w serwisie np: olej albo świece z góry dzięki za odpowiedż POZDRAWIAM ???:lol::D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

Widzę że topic założony to sie podpinam :cry:

Otóż mam pytanie jeżdżę asterixem 1.6 8v, ma już przejechane 213tys a kulam jakieś 30tys rocznie, przy czym ostatnio zrobiłem mały remoncik silnika - wymiana wałka rozrządu, szklanek, pierścieni (szlifu wału i gładzi cylindrowych nie było - dlatego "mały remoncik :roll: ) - kompresja około 14 na każdym garze i oleju nie bierze nic. Do tej pory był zalany Mobli 1 mineralny 15w40, po remonciku przejechałem już jakieś 5tys, i przyszedł czas na zmianę oleju. Jeden mechanik polecił mi olej ten sam (mobil mineral 15w40) Drugi zaproponował zmianę na półsyntetyk mobila.... (ten drugi tłumaczył że mineral 15w40 to ciężki olej i może w zimie hydraulikę podstawić), Czytałem tez że olej mineralny nie za bardzo sprawuje się w lecie bo jego właściwości smarne spadają dość drastycznie w wysokich temp. w przeciwieństwie do półsytetnków...)

Tu pytanie do Was: Co Wy polecacie zrobić w takiej sytuacji??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Ja bym został przy 15W40.

W poprzednim aucie (Fiat) miałem silnik zalany tym olejem i regulatorom hydraulicznym nic nie było - wręcz przeciwnie to był olej do nich zalecany (odpowiednia lepkość - tak by nie stukały)

Po 130 tyś auto sprzedałem ze sprawnymi regulatorami. :cry:

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

hej mam male pytanie, prosil bym o pomoc w wyborze oleju

Mam astre G 1,7 dti przejechane 120tys obecnie mam jakis zwykly olej opla pytanie na jaki zmienic?

-Castrol Edge 0W40

-Shell Ultra 5W40

-CASTROL MAGNATEC 5W40

przy wyborze nie kieruje sie cena, zalezy mi raczej na ochronie silnika

Z gory dziekuje za pomoc :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobieranie olejów polecam dwie stronki:

 

http://www.ew2.lubesinfo.com/login.asp?sc=1203

 

http://www.shell.com/home/page/pl-pl/shell_for_motorists/oils_lubricants/app_lubematch_pl_280807.html

 

Mój Asterix 160kkm już drugą zmianę lata na CASTROL EDGE SPORT 10W/60, nadmieniam że przeszedłem na ten syntetyk z 10W/40, branie oleju spadło o połowę, poprawiła się dynamika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CASTROL EDGE SPORT 10W/60

przecież to polsyntetyk i porównując drugą wartość trochę bardziej gęsty niż ten twój poprzedni

10W/40

dlatego pewnie mniej bierze...

syntetyk to wszystkie 5W, bądź full syntetyk 0W, a 10W to pólsyntetyk, 15W - mineralny. Drugie oznaczenie to jego gęstość. Im mniejsza tym olej żadszy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartobbb, Tak jest na ogół ale nie zawsze, a co powiesz np. na to:

1. Carlube Triple R 15w-40 Diesel Semi Synthetic

(Olej silnikowy 15W-40 Półsyntetyczny do silników Diesel’a)

2. Carlube Triple R 5w-30 Semi Synthetic

(Olej silnikowy 5W-30 Półsyntetyczny)

3. 10w40 Mineral Oil

(Olej silnikowy 10w40 Mineralny)

4. ORGANIKA SUPER PLUS Classic 10W-40 - olej mineralny

5. Neste Super 10W40 - mineralny

6. Valvoline SynPower XL 0W-30 - półsyntetyk

 

KLASYFIKACJA LEPKOŚCIOWA WEDŁUG SAE (stowarzyszenie inżynierów samochodowych)

 

Oleje zimowe: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W

Najniższą lepkość ma olej SAE 0W a najwyższą SAE 25W. Oleje posiadające w oznaczeniu literkę "W" (Winter - zima) znajdującą się przy cyfrze, są olejami zimowymi o niskiej temperaturze krzepnięcia przeznaczonymi do eksploatowania w okresie zimowym.

Oleje letnie: 20, 30, 40, 50, 60

Najniższą lepkość ma olej SAE 20 a najwyższą SAE 60. Oleje letnie w oznaczaniu nie posaidają literki "W". W praktyce wszystkie obecnie produkowane oleje są wielosezonowe i ich oznaczenia składa się z dwóch członów np. 15W/40. Wówczas mówimy, że w niskich temperaturach olej zachowuje się jak SAE 15W, natomiast po rozgrzaniu silnika jak SAE 40. Oleje o pierwszym członie w oznaczeniu niższym niż 15W a więc 10W, 5W, 0W, przeznaczone są przede wszystkim dla warunków ostrej zimy, gdyż gwarantują łatwiejszy rozruch silnika (są rzadsze w niskich temperaturach) oraz szybszy dopływ oleju do wszystkich punktów smarowniczych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to znów zamieszanie w glowie.

Zawsze mialem taki pożądek jaki napisalem jeśli chodzi o oleje a tu wychodzi na to że to żadna zasada. Kurde ale pierwsze slysze o czymś takim. W takim razie sory za poprzednią wypowiedź, bo okazala się nie do końca prawdziwa, czego nie bylem świadomy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności