Gość Anonymous Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 heh a ja zalałem ostatnio 5w 30 gm i widze ze cieknie mi jak smok spod UPG:/ kurde podobno ostanio koleś lał 5w50 i nie wiem czy nie zrobiłem babola. Niby obydwa syntetyki. Masz rację najważniejsze że obydwa syntetyki. A więc spoko żadnego babola nie zrobiłeś co prawda 5w50 jest lepszy od 5w30 ale 30, 40, 50 oznacza lepkość oleju w wysokiej temperaturze czyli im większa jest ta liczba tym większa lepkość gorącego oleju, i to wszystko heh tylko jakim prawem cieknie spod uszczelki! po 1000km mam oleju na min ..cala reszta wyciekla. a uszczelke wymienialem razem z olejem. jak cos to wymienie jeszcze raz uszczelke.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Witam od kad kupilem astre zalewam ja olejem shella 15 W40,przebieg auta 184 tys km, na dniach musze wymienic olej zastanawiam sie nad nowoscia shella dla silnikow z przebiegiem powyzej 100 tys km,jest to olej Shell Helix Super High Mileage 15W/50,czy ktos z forumowiczow zalal silnik tym olejem?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Witam pytanko mam czy kupował ktoś z tej stronki olej albo inne części oryginalne do opla:?: to jest adres; http://opel-shop.pl/ co o nich sądzicie warto robić tam zakupy Tymbardiej zę mają taniej trochę jak w serwisie np: olej albo świece z góry dzięki za odpowiedż POZDRAWIAM   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Witam Widzę że topic założony to sie podpinam Otóż mam pytanie jeżdżę asterixem 1.6 8v, ma już przejechane 213tys a kulam jakieś 30tys rocznie, przy czym ostatnio zrobiłem mały remoncik silnika - wymiana wałka rozrządu, szklanek, pierścieni (szlifu wału i gładzi cylindrowych nie było - dlatego "mały remoncik ) - kompresja około 14 na każdym garze i oleju nie bierze nic. Do tej pory był zalany Mobli 1 mineralny 15w40, po remonciku przejechałem już jakieś 5tys, i przyszedł czas na zmianę oleju. Jeden mechanik polecił mi olej ten sam (mobil mineral 15w40) Drugi zaproponował zmianę na półsyntetyk mobila.... (ten drugi tłumaczył że mineral 15w40 to ciężki olej i może w zimie hydraulikę podstawić), Czytałem tez że olej mineralny nie za bardzo sprawuje się w lecie bo jego właściwości smarne spadają dość drastycznie w wysokich temp. w przeciwieństwie do półsytetnków...) Tu pytanie do Was: Co Wy polecacie zrobić w takiej sytuacji??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Ja bym został przy 15W40. W poprzednim aucie (Fiat) miałem silnik zalany tym olejem i regulatorom hydraulicznym nic nie było - wręcz przeciwnie to był olej do nich zalecany (odpowiednia lepkość - tak by nie stukały) Po 130 tyś auto sprzedałem ze sprawnymi regulatorami. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 hej mam male pytanie, prosil bym o pomoc w wyborze oleju Mam astre G 1,7 dti przejechane 120tys obecnie mam jakis zwykly olej opla pytanie na jaki zmienic? -Castrol Edge 0W40 -Shell Ultra 5W40 -CASTROL MAGNATEC 5W40 przy wyborze nie kieruje sie cena, zalezy mi raczej na ochronie silnika Z gory dziekuje za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Dobieranie olejów polecam dwie stronki: http://www.ew2.lubesinfo.com/login.asp?sc=1203 http://www.shell.com/home/page/pl-pl/shell_for_motorists/oils_lubricants/app_lubematch_pl_280807.html Mój Asterix 160kkm już drugą zmianę lata na CASTROL EDGE SPORT 10W/60, nadmieniam że przeszedłem na ten syntetyk z 10W/40, branie oleju spadło o połowę, poprawiła się dynamika   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 CASTROL EDGE SPORT 10W/60przecież to polsyntetyk i porównując drugą wartość trochę bardziej gęsty niż ten twój poprzedni 10W/40dlatego pewnie mniej bierze...syntetyk to wszystkie 5W, bądź full syntetyk 0W, a 10W to pólsyntetyk, 15W - mineralny. Drugie oznaczenie to jego gęstość. Im mniejsza tym olej żadszy   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 bartobbb, Tak jest na ogół ale nie zawsze, a co powiesz np. na to: 1. Carlube Triple R 15w-40 Diesel Semi Synthetic (Olej silnikowy 15W-40 Półsyntetyczny do silników Diesel’a) 2. Carlube Triple R 5w-30 Semi Synthetic (Olej silnikowy 5W-30 Półsyntetyczny) 3. 10w40 Mineral Oil (Olej silnikowy 10w40 Mineralny) 4. ORGANIKA SUPER PLUS Classic 10W-40 - olej mineralny 5. Neste Super 10W40 - mineralny 6. Valvoline SynPower XL 0W-30 - półsyntetyk KLASYFIKACJA LEPKOŚCIOWA WEDŁUG SAE (stowarzyszenie inżynierów samochodowych) Oleje zimowe: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W Najniższą lepkość ma olej SAE 0W a najwyższą SAE 25W. Oleje posiadające w oznaczeniu literkę "W" (Winter - zima) znajdującą się przy cyfrze, są olejami zimowymi o niskiej temperaturze krzepnięcia przeznaczonymi do eksploatowania w okresie zimowym. Oleje letnie: 20, 30, 40, 50, 60 Najniższą lepkość ma olej SAE 20 a najwyższą SAE 60. Oleje letnie w oznaczaniu nie posaidają literki "W". W praktyce wszystkie obecnie produkowane oleje są wielosezonowe i ich oznaczenia składa się z dwóch członów np. 15W/40. Wówczas mówimy, że w niskich temperaturach olej zachowuje się jak SAE 15W, natomiast po rozgrzaniu silnika jak SAE 40. Oleje o pierwszym członie w oznaczeniu niższym niż 15W a więc 10W, 5W, 0W, przeznaczone są przede wszystkim dla warunków ostrej zimy, gdyż gwarantują łatwiejszy rozruch silnika (są rzadsze w niskich temperaturach) oraz szybszy dopływ oleju do wszystkich punktów smarowniczych.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 no to znów zamieszanie w glowie. Zawsze mialem taki pożądek jaki napisalem jeśli chodzi o oleje a tu wychodzi na to że to żadna zasada. Kurde ale pierwsze slysze o czymś takim. W takim razie sory za poprzednią wypowiedź, bo okazala się nie do końca prawdziwa, czego nie bylem świadomy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.