Skocz do zawartości

Dylematy co do wymiany pompy wodnej


Gość opopopoo

Rekomendowane odpowiedzi

Przygotowuję się merytorycznie i psychicznie do wymiany rozrządu.

Zmuszają mnie do tego dwa fakty

- za ok. półtora roku będzie tak i tak do zrobienia.

- jest przeciek w okolicach miski

Więc chcę pożenić te dwie rzeczy.

 

Ale skoro mowa o wymianie paska rozrz. to i temat pompy wodnej się kłania.

Silnik ma ponad 120tys na karku. Pompa wraz z ostatnią wymianą rozrz. była wymieniana

(za poprzednika). Ale ponieważ w kilku innych miejscach tej Astry widziałem fuszerkę dokonaną

przez ten sam warsztat, więc bez wielkiego namysłu chcę zmienić pompę i tym razem.

 

I tu zaczynają się moje pytania i dylematy.

Wg. Sam naprawiam... w tym silniku do wymiany pompy trzeba ustawić wał w pozycję

60 stopni przed OT. Ale wg tego samego źródła już do wymiany rozrządu wał należy ustawiać

w pozycji dokładnie OT. Więc co? Mam wymienić rozrząd, założyć nowy, sprawdzić

że ok, i na koniec ustawić w pozycji 60 stopni przed OT, ściągnąć nowo założony pasek

i dopiero teraz dobierać się do pompy? Nie uśmiecha mi się takie postępowanie.

 

Po drugie, w całym rozdziale "wymiana paska rozrządu" w sposób pedantyczny

Pan Etzold każe uważać na ustawienia wału i pilnować aby nic nie przeskoczyło

- wszystko ok, sprawa wymaga takiej skrupulatności.

Ale już w kwestii wymiany pompy wody pisze lapidarnie: Zdemontować zębatki wałków rozrządu.

A co jak mi się przestawią wałki podczas tej operacji. Czy te zębatki po prostu się ściąga,

czy najpierw są śruby do odkręcenia? Mogę sobie wyobrazić, że do odkręcenia śrub potrzeba

trochę siły. A wtedy to i wałki szybko się przekręcą.

 

Czy koniecznie trzeba ściągać tylną obudowę paska rozrządu do wymiany pompy?

 

Acha, wymieniać będę też uszczelniacz wałka od strony rozrządu.

Tu demontaż tylnej obudowy rozrządu jest chyba konieczna, czy nie?

Ewentualnie, będzie wymieniana też uszczelka pod pompą olejową.

W końcu nie wiem czy wspomniany we wstępie przeciek ma miejsce na uszczelce pod

miską, na uszczelniaczu wału korb. Niektórzy donoszą, że może puszczać też

właśnie ta uszczelka pod pompą olejową.

A jeśli rozrząd będzie tak i tak zdemontowany, najrozsądniej jest dobrać

się przy okazji do uszczelniacza wału i uszczelki pompy olejowej.

 

Sorry za długi elaborat. Chciałem umieścić wszystkie ważne punkty i pytania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności