Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od kilku dni jestem posiadaczem Astry C z silnikiem 1.7 cdti 74kW. Auto nie posiada książki serwisowej, więc pierwsze co zmierzam zrobić to wymienić rozrząd, filtry i olej. Znalazłem w sieci informacje dotyczące śruby mocującej koła pasowego pompy oleju. Podobno należy ją wymieniać przy wymianie rozrządu, bo lubi się sama poluzować - czy to mit czy prawda? Czy należy ją wymieniać? Znalazłem również informacje, że przy okazji wymiany rozrządu warto wymienić uszczelniacze pompy oleju.

 

Pozatym jaki olej kupić? Czy macie jakieś dodatkowe wskazówki dotyczące w/w wymian? Na co warto zwrócić uwagę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45845-wymiana-rozrz%C4%85du/
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam iz lubi podciekac oleum na pompie oleju wiec tam simmering mozna wymienic. Te na walach to jak uwazasz ale czasmai rez sie wymieniało. Wymiana co 150 tys km lub 10 lat.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45845-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-406560
Udostępnij na innych stronach

Auto ma 143 tys. przebiegu i wszelkie znaki zużycia wskazują że może tyle mieć, nie ma jednak książki serwisowej (znaczy ma ale tylko z pierwszym wpisem) nie będę ryzykował tych kilku tysięcy. Jutro wymiana rozrządu, filtrów, oleju i paska wielorowkowego. Jeżeli macie jakieś wskazówki lub sugestie na co warto zwrócić uwagę przy tych wymianach będę wdzięczny.

 

Wesol a co ze śrubą koła pasowego pompy oleju - faktycznie potrafi się poluzować?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45845-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-406744
Udostępnij na innych stronach

Auto ma 143 tys. przebiegu i wszelkie znaki zużycia wskazują że może tyle mieć, nie ma jednak książki serwisowej (znaczy ma ale tylko z pierwszym wpisem) nie będę ryzykował tych kilku tysięcy. Jutro wymiana rozrządu, filtrów, oleju i paska wielorowkowego. Jeżeli macie jakieś wskazówki lub sugestie na co warto zwrócić uwagę przy tych wymianach będę wdzięczny.

 

Wesol a co ze śrubą koła pasowego pompy oleju - faktycznie potrafi się poluzować?

 

Nie mialem takiego przypadku ale mozna zawsze zapodac na klej do gwintow i po psrawie. Zreszta sa maniacy co wszystkie te sruby daja na takie cos i wtedy spisz spokojnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45845-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-406781
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Zreszta sa maniacy co wszystkie te sruby daja na takie cos i wtedy spisz spokojnie.

Nie maniacy tylko pragmatycy. :wesoly:

Zabezpieczając gwinty, zabezpieczamy je także przed korozją by później łatwiej je odkręcić. Ten klej, podany przeze mnie powyżej, ma taką "siłę" jak nakrętki samokontrujące, więc z ręcznym odkręceniem nie ma problemu.

Edytowane przez Mariusz_760301

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/45845-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-406832
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności