Skocz do zawartości

Kontrolka CHECK i przejscie w tryb awaryjny


Gość fAudAwOw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

 

jestem nowym użytkownikiem forum.

 

Nie będę owijał w bawełnę - mam spory problem ze swoją Corsą C, sięgałem już kilku rad mechaników/elektromechaników, jednak żaden z nich nie jest w stanie w 100% zdiagnozować problemu.

 

Zaczął się on w dłuższej trasie (500 km). Od domu do miejsca docelowego auto spisywało się znakomicie, zaskoczyło pozytywnie spalaniem. Jednakże w drodze powrotnej, po przejechaniu 1-szych 150 km, auto nagle nie reagowało na pedał gazu. Zapaliła się również kontrolka CHECK'a (auto z kluczem), przy zwolnieniu do ok. 20-30 km/h auto wyłączyło wszystko, łącznie ze wspomaganiem, silnikiem itp itd. W skrócie, przełączyło się w tryb awaryjny nakazując zjazd z trasy. Tak też uczyniłem, zatankowałem (dotaczając się do stacji), ruszyłem dalej. Usterka ponownie się odezwała, podjechałem w owej miejscowości do mechanika, wykrył on błąd:

 

P0093 - Ciścnienie paliwa w magistrali poza zakresem dopuszczalnym.

 

Owy mechanik powiedział że obstawia filtr paliwa. Został wymieniony na oryginalny (nie żaden filtron). Usterka powracała, sprawdzaliśmy wtryski, sprawdzaliśmy czujniki itp itd. Pod innym komputerem wykazało błąd w układzie COMMON RAIL.

 

Kolejne 350km auto spisywało się ok, ostatnie 20km - znów powrócił problem.

 

I tutaj pytanie do Was. Cóż to może być. Tracę już ze swoim ojcem nerwy. Może coś z Pompą wysokiego ciśnienia ? zawór ? Nie mamy pomysłu. Może jakaś czujka. Bardzo proszę o pomoc, mam nadzieję że ktoś już spotkał się z podobnym problemem.

 

Nadmienię, iż jest to oczywiście silnik Isuzu, uturbiony, wszystko na układzie Common rail.

 

Pozdrawiam, Paweł :)

 

P.S. Jeszcze raz witam wszystkich forumowych "wyjadaczy" :) Liczę na trafione "prognozy" =)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z elektryką jest właśnie wszystko w porządku, usterka jest na bank mechaniczna.

 

Wczoraj auto zostało u elektromechanika (jednego z lepszych jak nie najlepszego). Analizując wykresy, wychodzi na to, że ciśnienie dawane przez pompe jest zbyt duże. Elektryka zachowuje się poprawnie, obniża (teoretycznie) ciśnienie, zaś ono nadal rośnie.

 

Jak to powiedział ten elektromechanik "coś na zasadzie - zakręcamy kran, a leci jeszcze więcej wody" :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli auto dąży do obniżenia za wysokiego ciśnienia a ono nadal rośnie to znaczy że albo zawór dcv albo sterowanie pompy wraz z nią mają dość...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie !

 

Auto dziś wróciło od mechanika. Zmieniony został zawór SCV, odpowiedzialny za dawkowanie paliwa.

 

NIESTETY, problem nie ustąpił. Jedyne co wyszło na plus - teraz auto przełącza się w tryb awaryjny dopiero przy ostrym przyspieszaniu (przy predkosci powyżej 70-90 km/h odcina). Nie ważne na którym biegu.

 

Czy macie jakies pomysły ? Już ok. 800 zł poszło na tę usterkę, a ona nadal występuje...

 

POMÓŻCIE ! ;<

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto dziś wróciło od mechanika. Zmieniony został zawór SCV, odpowiedzialny za dawkowanie paliwa.

czemu zaczałeś naprawę od wymiany samej scv-ki, mówiłem że problem może być w samej pompie i zaworze, należałoby pompę dać na stół pobierczy i wtedy byłoby wiadomo czy coś jest nie tak...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności