Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dobrze że zdałeś to pytanie

 

Chodzi o reset ecu

 

 

Można zrobić i to i to.

Z resetem ECU bywa różnie i nie do końca bezpiecznie.

Ale wartości wyuczone sond w Opcomie jeżeli są podświetlone to bez obawy można zrobić.


 

 

Wygląda to tak jak by autko się "źle uczyło"

 

Może jest problem w wiązce.

Wyłączając aku robisz reset.Od nowa mapy się układają ale gdy są jakieś przebicia w wiązce to się wszystko źle układa przez zwarcia lub spadki prądów.

Wszystko to może się dziać w granicach norm sterownika więc błedu nie wywali ale po czasie się nawarstwia i coraz gorzej pracuje.

 

 

 

Nie sprawdzałem, ponieważ uwierzyłem Ci na słowo. Wierzę ludziom z dużo większym doświadczeniem.

 

Sprawdź bo doświadczenie to jedno a to co jest namieszane w aucie to drugie.

Ktoś coś mógł kombinować przed tobą.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57557-szarpanie-przy-zmianie-bieg%C3%B3w/page/4/#findComment-671064
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Po resecie ECU, trzeba sterownik nauczyć nowych wartości - jest temat z tym związany.

W skrócie - nie dotykając pedału gazu odpalasz silnik i czekasz do załączenia wentylatora chłodnicy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57557-szarpanie-przy-zmianie-bieg%C3%B3w/page/4/#findComment-671071
Udostępnij na innych stronach

 

 

Robiłem reset wartości wyuczonych, po czyszczeniu przepustnicy i nie tylko, nie odczułem żadnych zmian.

 

 

Spróbuj w takim razie zrobić zapis parametrów pracy silnika.

I wtedy można zobaczyć który czujnik pracuje źle lub podejrzanie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57557-szarpanie-przy-zmianie-bieg%C3%B3w/page/4/#findComment-671081
Udostępnij na innych stronach

 

 

Spróbuj w takim razie zrobić zapis parametrów pracy silnika.

I wtedy można zobaczyć który czujnik pracuje źle lub podejrzanie.

 

Też o tym myślałem, jak będzie chwila czasu to zapiszę i wrzucę na forum. Generalnie już się przyzwyczaiłem do tych szarpań, nie chciało mi się już dochodzić co to może być, a widzę, że @Mashto walczy dalej. Zaciekawił mnie teraz reset ecu... Kiedyś już o tym czytałem i trafiłem na informację, że po resecie ecu trzeba dopisać go z powrotem do immo, bo nie będzie można odpalić silnika (?) Corsy potrzebuję 24/7, więc odpuszczę ten temat :)

Edytowane przez Defix

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57557-szarpanie-przy-zmianie-bieg%C3%B3w/page/4/#findComment-671084
Udostępnij na innych stronach

po resecie ecu trzeba dopisać go z powrotem do immo, bo nie będzie można odpalić silnika (?)

 

Sam tego nie robiłem bo na razie wystarczał mi reset przez wyłączenie aku.

Ale czytałem że czasem jest problem z dopisaniem immo i robia się problemy.

Ale mam ściągnięty filmik jak to robić.

Gdyby zaszła potrzeba

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57557-szarpanie-przy-zmianie-bieg%C3%B3w/page/4/#findComment-671085
Udostępnij na innych stronach

Witam,

wrzucam logi podczas drugiej, licząc od resetu ECU jazdy bez szarpnięć:

"Livedata_2004_Corsa-C_Silnik__Z 12 XE_201706192002_jazda bez_szarpniec.xlsx"

Plik excela znajduje się w archiwum ".zip", ponieważ nie mogę załączyć plików z rozszerzeniem ".xlsx". Mam taki oto komunikat: "Błąd Nie masz uprawnień do wysyłania tego typu plików".

 

ECU zostało zresetowane poprzez odłączenie aku na 1 dzień. Po podłączeniu aku, bez dodawania gazu czekałem na załączenie się wentylatora chłodnicy.

 

 

Może jest problem w wiązce. Wyłączając aku robisz reset.Od nowa mapy się układają ale gdy są jakieś przebicia w wiązce to się wszystko źle układa przez zwarcia lub spadki prądów. Wszystko to może się dziać w granicach norm sterownika więc błedu nie wywali ale po czasie się nawarstwia i coraz gorzej pracuje.

Chyba faktycznie gdzieś jest zwarcie, jak się dobrze przyjrzę, to widać co jakiś czas delikatnie mrugający wyświetlacz od radia, ale tylko podczas pracy silnika.

Podejrzewam zwarcia w przepustnicy. Nie podoba mi się wartość parametru "Nieważny". Oczywiście mogę się mylić. W ciągu kilku dni będę miał na podmiankę do sprawdzenia. Jeśli to nie to, to czeka mnie sprawdzanie każdego obwodu wg schematu instalacji.

Podejrzana jest też puszka z przekaźnikami i modułem komfortu znajdująca się w podszybiu. Autko miało chorobę typowa dla Cors, w puszce kiedyś stała woda ale zostało to osuszone i uszczelnione.

 

Nie wiem czy to może mieć związek z tematem, ale po resecie ECU zauważyłem, że nie działa wentylator dmuchawy na biegach 1,2 i 3. Działa tylko na 4-ce. Zatem padł rezystor.

Livedata_2004_Corsa-C_Silnik__Z 12 XE_201706192002_jazda bez_szarpniec.zip

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57557-szarpanie-przy-zmianie-bieg%C3%B3w/page/4/#findComment-671195
Udostępnij na innych stronach

 

 

ECU zostało zresetowane poprzez odłączenie aku na 1 dzień.

 

 

To jest tylko reset ustawień.Nie reset ECU.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57557-szarpanie-przy-zmianie-bieg%C3%B3w/page/4/#findComment-671207
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

To jest tylko reset ustawień.Nie reset ECU.

 

Może nie do końca sprecyzowałem. Mój błąd. Ale właśnie taki reset ustawień ECU pomaga na krótko.

 

Sam reset sterownika robiłem podczas podmianki ECU. Musiałem również zrobić reset IPC oraz BCM, bo całość nie chciała współpracować.

Zabieg resetu i podmianki ECU nic nie dał. Jeśli w tym modelu auta ECU psuło by się często, to znalazłbym pewnie info odnośnie tego na tym forum.

Skoro mało jest tu wspomniane na ten temat, mogę przypuszczać iż awaryjność ECU tutaj jest mało prawdopodobna.

 

Mimo wszystko, jak pisałem wcześniej, najpierw podmienię przepustnicę i sprawdzę efekt, a jeśli to nie pomoże to sprawdzę instalację w poszukiwaniu zwarć.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57557-szarpanie-przy-zmianie-bieg%C3%B3w/page/4/#findComment-671231
Udostępnij na innych stronach

Ale ECU jak się domyślam było używane?

Jeżeli tak to jaka pewność że sprawny.

Ale patrząc inaczej to jeżeli dwa ECU są i dalej te same problemy to zostaje to co powinno być sprawdzone przed wymianą ECU czy okablowanie.

Gryzonie potrafią robić małe dziurki (niewidoczne) ale zwarć narobią.

Teraz znajomemu kuna przegryzła przewody w Superbie za 110 tys. zł.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57557-szarpanie-przy-zmianie-bieg%C3%B3w/page/4/#findComment-671241
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności