Skocz do zawartości

jak jeździć tym dieslem?


Gość adam115

Rekomendowane odpowiedzi

Prowadzę samochód od 15 lat i zawsze była to benzyna. Właśnie przesiadłem się na diesla 17 cdti (meriva). Ja chyba nie potrafię nim jeździć :-) Jak poprawnie nim jeździć? Jadąc na 4 biegu 60 na godz. obroty są rzędu1700 - 18000 (wydaje mi się ze silnik się męczy (może to dziwne złudzenie) nie zauważyłem , że jest b. mułowaty. Na 3 biegu przy 50 na godz. pokazuje 2000, to jak w tym mieście się poruszać? Jakie obroty służą najlepiej temu silnikowi?

 

Coś jeszcze zauważyłem, może to nie na ten temat, ale jakoś ten silnik klekocze przy dodaniu gazu (czytałem trochę to forum i większość twierdzi, że te silniki tak maja, ale ... na rozgrzanym silniku do momentu gdy nie osiągnę co najmniej 2000 obr. to silnik chodzi jak traktor, od 2000 już tak nie hałasuje. Jak jest na zimnym jeszcze nie wiem.

Edytowane przez adam115

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

coś nie tak z tym silnikiem. Przy obrotach w granicach 1700 w górę powinien wyrywać do przodu. To cecha diesli. Może masz niedomagania układu turbiny (węże podciśnienia), nieszczelny EGR, lub zapchany katalizator. Musisz szukać przyczyny bo problem może się pogłębić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że 1700-1800 to są minimalne obroty na jakich powinno się trzymać auto podczas jazdy. Przy nagłym przyciśnięciu pedału gazu przy 1500-1700 obr/min. silnik będzie klekotał. Od właściciela ASO Opla w Puławach usłyszałem że spokojnie w trasie można trzymać go na 1500 obr/min. Wg. mnie jak auto nie jest obciążone i jedziemy z wiatrem to jakoś jedzie, ale uważam że to zabójstwo dla dwumasy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie w trasie można trzymać go na 1500 obr/min. Wg. mnie jak auto nie jest obciążone i jedziemy z wiatrem to jakoś jedzie, ale uważam że to zabójstwo dla dwumasy.

Dopóki jest to normalna jazda to nic dwumasie się nie dzieje, jeśli natomiast ktoś przy takich obrotach daje but w podłogę to owszem jest to dewastacja dwumasy i układu korbowego...

 

co do obrotów jeszczcze to spokojnie mozna normalnie na 5-tce jechać nawet i 70-80km/h, nic autu nie będzie, w końcu to diesel...

 

Generalnie ten silnik dobrze ciągnie gdzieś od niecałych 1,9 tyś, poniżej też idzie ale nie aż tak...

 

Co do klekotania na zimnym przez ok 3km jak najbarziej ok, ale już na zagrzanym silniku jak klekocze i nie bardzo się zbiera zacząłbym pilnie od sprawdzenia luzów zaworowych, bo niestety dalej wiele osób nie wie że są regulowane i zalecane jest sprawdzenie czy są ok, a dopiero potem zajmowął się innymi rzeczami...

Edytowane przez marmi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda na niskich obrotach i wysokim biegu zajedzie koło dwumasowe.

Zmiana biegów w okolicach 1800-2000. Jazda na obrotach nie niższych niż jakieś 1700.

Od czasu do czasu porządne przebutowanie auta na wyższych obrotach żeby potem nie było jęków z EGR-em.

 

Oczywiście studzenie turbiny po dłuższej czy ostrzejszej jeździe i nie katowanie zimnego auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki jest to normalna jazda to nic dwumasie się nie dzieje, jeśli natomiast ktoś przy takich obrotach daje but w podłogę to owszem jest to dewastacja dwumasy i układu korbowego...

 

co do obrotów jeszczcze to spokojnie mozna normalnie na 5-tce jechać nawet i 70-80km/h, nic autu nie będzie, w końcu to diesel...

 

Generalnie ten silnik dobrze ciągnie gdzieś od niecałych 1,9 tyś, poniżej też idzie ale nie aż tak...

 

Co do klekotania na zimnym przez ok 3km jak najbarziej ok, ale już na zagrzanym silniku jak klekocze i nie bardzo się zbiera zacząłbym pilnie od sprawdzenia luzów zaworowych, bo niestety dalej wiele osób nie wie że są regulowane i zalecane jest sprawdzenie czy są ok, a dopiero potem zajmowął się innymi rzeczami...

dzięki za wszystkie opinie. mam jednak pytanie do marmi, miałeś na myśli, ze na rozgrzanym nie powinien wcale klekotać, nawet jak pisałem wcześniej nie osiągając 2000 obrotów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo nie jeżdziłem żadnym dizelkiem ale według mnie jazda przy obrotach 1700 i mniejszych to zabójstwo dla silnika, chyba że jesteś na wycieczce krajoznawczej i delikatnie operujesz pedałem gazu.

Normalne jest ze przy takich obrotach wciśnięcie gazu do dechy spowoduje klekotanie.

Według mnie powinno się przerzucać bieg na wyższy aby po zmianie było minimum 1900-2000.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel7318

Albo piszecie dziwne rzeczy albo ja dziwnie tym jezdze choc jak widze w opisach to macie rozne silniki wiec moze dlatego opisy tak sie od siebie roznia. U mnie tyglada to tak:

Silnik przed osiagnieciem temp. roboczej rzeczywiscie klekocze, szczegolnie przy ciezszej pracy (jazda pod gore). Po dokladnym rozgrzaniu juz tego nie ma i dzwiek jest bardzo przyjemny.

Maksymalny moment obrotowy osiaga przy 2300 obr/min i naprawde dobrze zachowuje sie od 2000 do 3000 obrotow. Chcac rozpedzic go dynamicznie polecam zmiane biegu wlasnie przy 3000 bo na kolejnym bedziemy mieli znow 2000. Mozna go przeciagnac do 4000 i na trzecim biegu bedzie rozpedzal sie jeszcze ladnie, ale potem na czwartym bedziemi juz poza 3000 i auto wyraznie zmuli. Chcac rozpedzic go naprawde dynamicznie trzeba nauczyc sie szybko zmieniac biegi i odpuszczac znacznie wczesniej niz nam sie wydaje bo silnik przy 3000 pracuje bardzo ladnie i wydaje sie, ze moze isc dalej (co sugeruje tez obrotomierz). Jesli zdazy nam sie sytuacja, ze musimy przeciagnac go do 4000 na trzecim biegu to czwarty juz mozna sobie darowac.

Przy spokojnej jezdzie na plaskim terenie nie schodze na 4tym biegu ponizej 50km/h (jest zaznaczone czerwona kreska) a przyspieszajac zawsze przeciagam o 10km/h wiecej przed zmiana biegu - czyli 3ka do 60km/h. Piatka nie wolniej jak 70 (przyspieszajac ciagne na 4tym do 80). Czesto wiec przy spokojnej jezdzie mam mniej jak 2000 obrotow.

Bede mial chwile to sprawdze to dokladnie.

Edytowane przez pawel7318

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Maksymalny moment obrotowy osiaga przy 2300 obr/min

Dla silnika Z17DT jest to 4000 a dla Z17DTH jest 4400 - przy takich obrotach jest osiągany maksymalny moment obrotowy. http://www.opel-infos.de/modelle/meriva_a.html

Czyli w dużym uproszczeniu bez analizy wykresów przy 2tyś jest zaledwie polowa mocy silnika.

Więc jest chyba tak jak napisał Adam że przy obrotach 1700 -1800 silnik męczy się.

 

Jeśli jednak nie mam racji to proszę mnie poprawić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności