Gość Kacper Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Pomiar ciśnienia sprężania powinien rozwiać wątpliwości. Po takiej awarii to podstawa. Jak uda się na chwilę odpalić silnik to wykręć świece i zobacz które mokre a które suche. Tam gdzie mokre może nie być ciśnienia lub iskry.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6167-rozrz%C4%85d-sintra/page/11/#findComment-546289 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FatherTom Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 (edytowane) Nie mierzyłem manometrem, ale po wykręceniu świec i kręceniu rozrusznikiem w ogóle nie "dmucha" więc podejrzewam, że kompresja będzie zerowa. Wczoraj gdy odpaliłem na ok. minutę (strasznie się mulił) to po wykręceniu świec 2,3,4 świeca zalana benzyną a 1 (ostatnia od cewki) okopcona na czarno. Jest diagnoza, był sąsiad mechanik i powiedział na 100 % zawory pogięte, " ściągaj głowicę i zobaczymy ile pogiętych i co dalej ". Co sądzicie o tej głowicy http://allegro.pl/glowica-opel-omega-b-frontera-sintra-2-2-16v-x22xe-i4399473598.html Edytowane 12 Lipca 2014 przez FatherTom   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6167-rozrz%C4%85d-sintra/page/11/#findComment-546352 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Tom - po raz ostatni powtórzę. Zmierz kompresje zanim podejmiesz następne kroki. Nie musisz kupować drugiej głowicy. jeśli zajdzie potrzeba możesz naprawić tą co masz. Planowanie + wymiana pogiętych zaworów wyjdzie zapewne taniej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6167-rozrz%C4%85d-sintra/page/11/#findComment-546378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FatherTom Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Zmierz kompresje zanim podejmiesz następne kroki. Kacper, ale po wykręceniu świec wogóle mi nie dmucha. Nie musisz kupować drugiej głowicy. jeśli zajdzie potrzeba możesz naprawić tą co masz. Wiem, tylko przy mojej już szpilek przy kolektorze wydechowym brakuje (wkręcone są śruby), po za tym rozwiercane były dziury po szpilkach i przegwintowane na większe śruby.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6167-rozrz%C4%85d-sintra/page/11/#findComment-546381 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Przy obracaniu wałem wspominałeś że są opory spowodowane tworzeniem kompresji. Zdejmij prawe kolo, zakręć wałem korbowym raz z świecami a drugi raz bez. U mnie kiedyś ukręcił się wałek rozrządu i sintra dojechała do warsztatu o własnych siłach. Wymieniłem tylko wałek i nic więcej. Zawory nie ucierpiały.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6167-rozrz%C4%85d-sintra/page/11/#findComment-546383 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 (edytowane) Tak to u mnie wygląda, dodam, że przesunięcie o jeden ząbek pogarsza sytuację więc myślę, że jest OK." Szwagra specjalista od opli" powiedział, że ten silnik tak ma, że jak przestawi się o jeden ząbek to nie zapali. DSCN3558.JPGDSCN3557.JPGDSCN3559.JPGDSCN3560.JPG Kacper na Szczecińskiej, to niedaleko gdzie koledze się moje auto popsuło ale jak sąsiad nie będzie miał to zainwestuje te 6 dych. Sorki że się wetne ale coś mi w tych zdjęciach nie pasi. Czy na pewno ustawienie na kół rozrządu na zdjęciu nr 1 jest prawidłowe? Wydaje mi się że oba koła mają być tak ustawione jak na zdjęciu nr 4. Może to ktoś jeszcze sprawdzić?. O ile dobrze pamiętam, znaki na kołach rozrządu i na pokrywie rozrządu ( zaworów ) powinny się pokrywać tylko nie pamiętam, jak to ma być t/z gdzie mają być strzałki i te kreski które są wybite na kołach rozrządu, dlatego mi tu coś nie pasuje. Edytowane 12 Lipca 2014 przez rafalgrzegorz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6167-rozrz%C4%85d-sintra/page/11/#findComment-546396 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Rozrząd jest ustawiony prawidłowo, tylko fotki 3 i 4 obrócone są o 90 stopni. Koła rozrządu są takie same i można je zamieniać. Trzeba zwracać uwagę tylko na znaki na górze. Fajnie to widać na tej fotce http://jespertiberg.net/images/small_campulleys.jpg Jeden znak jest gdy kolo jest założone na wałku wydechowym a drugi znak gdy na ssącym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6167-rozrz%C4%85d-sintra/page/11/#findComment-546399 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FatherTom Opublikowano 13 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 Rafał jest tak jak napisał Kacper, ale już zmieniłem zdjęcia, teraz tylko ostatnie trzeba obrócić o 90 stopni. Ilu uszczelniaczy potrzeba na oba wałki rozrządu ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6167-rozrz%C4%85d-sintra/page/11/#findComment-546401 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tokar2 Opublikowano 13 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 (edytowane) Ilu uszczelniaczy potrzeba na oba wałki rozrządu ? 2 Edytowane 13 Lipca 2014 przez tokar2   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6167-rozrz%C4%85d-sintra/page/11/#findComment-546403 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 13 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 Rafał jest tak jak napisał Kacper, ale już zmieniłem zdjęcia, teraz tylko ostatnie trzeba obrócić o 90 stopni. Ilu uszczelniaczy potrzeba na oba wałki rozrządu ? Oki ja tylko tak dla pewności bo u mnie też coś tam było nie tak i nie chciała zapalić ale później złapała od obrotu wałem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6167-rozrz%C4%85d-sintra/page/11/#findComment-546521 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.