Skocz do zawartości

rozrząd sintra


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Pomiar ciśnienia sprężania powinien rozwiać wątpliwości. Po takiej awarii to podstawa.

Jak uda się na chwilę odpalić silnik to wykręć świece i zobacz które mokre a które suche. Tam gdzie mokre może nie być ciśnienia lub iskry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 152
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość FatherTom

Nie mierzyłem manometrem, ale po wykręceniu świec i kręceniu rozrusznikiem w ogóle nie "dmucha" więc podejrzewam, że kompresja będzie zerowa.

Wczoraj gdy odpaliłem na ok. minutę (strasznie się mulił) to po wykręceniu świec 2,3,4 świeca zalana benzyną a 1 (ostatnia od cewki) okopcona na czarno.

 


Jest diagnoza, był sąsiad mechanik i powiedział na 100 % zawory pogięte, " ściągaj głowicę i zobaczymy ile pogiętych i co dalej ".

Co sądzicie o tej głowicy http://allegro.pl/glowica-opel-omega-b-frontera-sintra-2-2-16v-x22xe-i4399473598.html

Edytowane przez FatherTom

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tom - po raz ostatni powtórzę. Zmierz kompresje zanim podejmiesz następne kroki.

Nie musisz kupować drugiej głowicy. jeśli zajdzie potrzeba możesz naprawić tą co masz.

Planowanie + wymiana pogiętych zaworów wyjdzie zapewne taniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość FatherTom

 

 

Zmierz kompresje zanim podejmiesz następne kroki.

Kacper, ale po wykręceniu świec wogóle mi nie dmucha.

 

 

Nie musisz kupować drugiej głowicy. jeśli zajdzie potrzeba możesz naprawić tą co masz.

Wiem, tylko przy mojej już szpilek przy kolektorze wydechowym brakuje (wkręcone są śruby), po za tym rozwiercane były dziury po szpilkach i przegwintowane na większe śruby.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy obracaniu wałem wspominałeś że są opory spowodowane tworzeniem kompresji.

Zdejmij prawe kolo, zakręć wałem korbowym raz z świecami a drugi raz bez.

U mnie kiedyś ukręcił się wałek rozrządu i sintra dojechała do warsztatu o własnych siłach.

Wymieniłem tylko wałek i nic więcej. Zawory nie ucierpiały.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to u mnie wygląda, dodam, że przesunięcie o jeden ząbek pogarsza sytuację więc myślę, że jest OK." Szwagra specjalista od opli" powiedział, że ten silnik tak ma, że jak przestawi się o jeden ząbek to nie zapali.

attachicon.gifDSCN3558.JPGattachicon.gifDSCN3557.JPGattachicon.gifDSCN3559.JPGattachicon.gifDSCN3560.JPG

Kacper na Szczecińskiej, to niedaleko gdzie koledze się moje auto popsuło :rotfl:

ale jak sąsiad nie będzie miał to zainwestuje te 6 dych.

Sorki że się wetne ale coś mi w tych zdjęciach nie pasi. Czy na pewno ustawienie na kół rozrządu na zdjęciu nr 1 jest prawidłowe? Wydaje mi się że oba koła mają być tak ustawione jak na zdjęciu nr 4.

Może to ktoś jeszcze sprawdzić?.

O ile dobrze pamiętam, znaki na kołach rozrządu i na pokrywie rozrządu ( zaworów ) powinny się pokrywać tylko nie pamiętam, jak to ma być t/z gdzie mają być strzałki i te kreski które są wybite na kołach rozrządu, dlatego mi tu coś nie pasuje.

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd jest ustawiony prawidłowo, tylko fotki 3 i 4 obrócone są o 90 stopni.

Koła rozrządu są takie same i można je zamieniać.

Trzeba zwracać uwagę tylko na znaki na górze.

Fajnie to widać na tej fotce http://jespertiberg.net/images/small_campulleys.jpg

Jeden znak jest gdy kolo jest założone na wałku wydechowym a drugi znak gdy na ssącym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość FatherTom

Rafał jest tak jak napisał Kacper, ale już zmieniłem zdjęcia, teraz tylko ostatnie trzeba obrócić o 90 stopni.

Ilu uszczelniaczy potrzeba na oba wałki rozrządu ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał jest tak jak napisał Kacper, ale już zmieniłem zdjęcia, teraz tylko ostatnie trzeba obrócić o 90 stopni.

Ilu uszczelniaczy potrzeba na oba wałki rozrządu ?

Oki ja tylko tak dla pewności bo u mnie też coś tam było nie tak i nie chciała zapalić ale później złapała od obrotu wałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności