Skocz do zawartości

Problemy z meriva 1,7 CDTI


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marecki72

Moja lista wyglada następująco:)

≈szuflada pod siedzniem pasażera nie chce się schować

≈popielniczka nie chce się chować

≈światła w środku nad kierowca nieprzygaszają się automatycznie tak jak tylnie tylko świeca cały czas

≈klakson nie działa

 

Niedawno kupiłem merivke i jako że wczesniej nie mialem dizla to prosiłbym o rady jak uruchamia się i kończy pracę silnika czy trzeba czekać przed wyłaczeniem silnika po jeżdzie i na co trzeba zwracać szczegulną uwagę w eksploatacji dizla. dzięki

http://m.moto.pl/Testy/1,113800,9995192,Opel_Meriva__2003_2010____opinie_Moto_pl.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 134
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

Do sprawdzenia świece żarowe, choć podejrzewam, że również bez sprawdzenia wtryskiwaczy się nie obejdzie. Próba przelewowa do zrobienia.

 

Próba przelewowa na systemie DENSO nie działa .. na Boschu jest OK, ale tu jest inna konstrukcja wtryskiwaczy i wiem, że jest nie do określenia albo do wyciągnięcia błędnych wniosków.

 

Sprawdzić potrzeba stabilność ciśnienia w Common Rail do tego odchyłki czasów wtrysku dla poszczególnych wtryskiwaczy.

Nie dawać żadnych wtryskiwaczy do weryfikacji (dopytać się jak wygląda sprawdzenie, czy jest na maszynie, czy są rozbierane) i do regeneracji - dla mnie to wielka ściema .. szczególnie dla wtryskiwaczy DENSO i wszystkich wtryskiwaczy, które posiadają korekcje dawki, które są wprowadzane do komputera.

Lepiej kupić uczciwą używkę .. niestety najlepiej nowy.

 

Zły wtryskiwacz albo przepali głowicę uszczelkę albo spali tłok i wtedy czasami okaże się, że silnik będzie cały do wywalenia .. wiem coś o tym .. napatrzyłem się na takie przypadki.

 

Dbać o paliwo (tankować na markowych stacjach), nie zmieniać stacji jak rękawiczek, stosować od czasu do czasu ok 5000 do 10000 km środki do czyszczenia wtryskiwaczy, do tego stosować depresator przez okres zimowy.

 

Ja jeszcze zbieram faktury na paliwo (zawsze macie możliwość jakiegoś potwierdzenia, że tankujesz wyłącznie na tej stacji - piszę na każdej fakturze przebieg kilometrów .. od .. do) - wtedy możecie walczyć z stacją w sądzie - co jak wszyscy wiemy jest trudne, ale nie niemożliwe. Nie musiałem jeszcze .. bo wcześniejsze środki nie zawiodły. Jeżdżę samochodami diesla od 2003 roku (wszystkie siniki CR różnych typów opel i renault i nigdy nie miałem żadnego problemu z systemem paliwowym.

 

Do tego dochodzi również prawidłowa eksploatacja i serwisowanie ( o tym już gdzieś wcześniej pisałem).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość dadi1032

Witam mam problem z Oplem Meriva 1.7cdti a mianowicie faluja obroty tzn 30 sek.jest ok. Nastepne 30 sek.obroty spadaja praktycznie do zera i wskakuja na wyzsze. Nakrecilem filmik wiec ktos kto by mi mogl pomoc bylbym wdzieczny. W 16 sek. sa roboty drogowe i slychac mlot pneumatyczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dadi1032

Witam mam problem z Oplem Meriva 1.7CDTI 2004r. a mianowicie faluja mi obroty tzn. 30sek jest ok a nastepnie obroty spadaja praktycznie do zera i wchodza na wyzsze obroty(nie gasnie).Komp nic nie pokazuje 0 bledow. Nakrecilem filmik. I jezeli ktos byl by w stanie mi pomoc to bede wdzieczny. W 16-17 sekundzie slychac mlot pneumatyczny(roboty drogowe)

 

Edytowane przez dadi1032

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość prusi666

witam, mam pewien problem z moją Merivą, a mianowicie zdarza się, że podczas przyspieszania cały samochód się trzęsie. Niestety nie ma od tego reguły, czasami potrafi trząść od razu po odpaleniu, czasami po przejechaniu dopiero 20km, nie ma znaczenia na którym jest biegu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

 

Ja mam problem z wycieraczka tylna w Merivie 1,7Cdti jak laczam na czasowe to raz zatrzymnuje sie w polowie a raz konczy woja prace d rdogiej stronie. Kiedyś tak nie mailem zawsze powracala . Jaka moze być przyczyna tej wycieraczki?? :-D

 

[ Dodano: Sob Sty 17, 2009 17:03 ]

A co do klekotania na zimnym sielniku. Miałem te same obiawy ale po 10tyś skonczyło sie . Moja diagnoza to nie przekraczanie 2,5 tyś obr. na zimnym silniku i jakiś dodatek do olej mechanik mi wlał powiedzial ze ustapi i usapilo a było to dość wkużajace pozdrawiam... :?::?:

Co do wycieraczek to przetarte przewody przy łączeniu z tylną klapą trzeba polutować

witam Panowie czy w Merivie zawsze dlugo sie nagrzewa tylna szyba bo umnie dlugo to trwa czy to normalne?? A z tylna wycieraczka tez mam problem zatymuje sie w różnych miejscach to mnie wkurza. I waszym zdaniem wymienić na nową listwe kierowniczą (maglownice) czy regenerowana ??

Co do wycieraczki to jak pisałem przewody miedzy kalpą a nadwoziem z lewej strony i w tej wiązce też jest ogrzewanie. Niestety wszytskie wygldają tak samo.

 

 

zabawa w archeologa?

bad

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Witam mam problem z Oplem Meriva 1.7CDTI 2004r. a mianowicie faluja mi obroty tzn. 30sek jest ok a nastepnie obroty spadaja praktycznie do zera i wchodza na wyzsze obroty(nie gasnie).Komp nic nie pokazuje 0 bledow. Nakrecilem filmik. I jezeli ktos byl by w stanie mi pomoc to bede wdzieczny. W 16-17 sekundzie slychac mlot pneumatyczny(roboty drogowe)
Powodów może być kilka .. ale to tylko czytanie z fusów .. bo danych nie mamy żadnych.

Może to być zawór SCV na pompie wtryskowej, może to być wtryskiwacz, a może być zawór EGR a może być również przepustnica. Dane .. dane .. dane .. nie da się tego zrobić na maila.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem z odpalaniem Merivy 1,7 CDTI niezależnie od temperatury silnika - wymiana akumulatora (280 zł) nic nie dała, problem tkwił w całkowicie spalonym rozruszniku - regeneracja 350 zł.

Obecnie problem z pojawianiem się, najczęściej podczas przyśpieszania (prędkość ok 120 km/h) kontrolki trakcji wraz z kontrolka serwisową. Zauważam przy tym spadek mocy. Po ponownym włączeniu silnika kontrolek brak - da się odczytać występujący w tamtej chwili błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności