Skocz do zawartości

Problemy z meriva 1,7 CDTI


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Wiec ja mam ten sam problem. Bede wymienial termostat. Wracajac do mojego problemu z gasnacym silnikiem to co sie okazalo. W paliwie sa opilki metalu co oznacza jakies zurzycie mechaniczne pompy. Wiec bede ja naprawial (regenerowal w bydgoszczy). O kosztach poinformuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 134
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

W sprawie powolnego nagrzewania się silnika to chyba wszystkie samochody teraz tak mają. W mojej merivie dokładnie jest tak samo. Mało tego w wspomnianym wcześniej c-maxie też. Wcześniej miałem lagune i było to samo. Wymiana termostatu nic nie da. Współczesne diesle mają tak wysoką sprawność że ciężko je nagrzać. W lagunie zastosowane były nawet 3 grzałki nurnikowe w płynie właśnie w celu szybszego nagrzania silnika. Jak któraś padła to nagrzewał się wolniej.

W sprawie smoczego apetytu na ciecz którą wlewa się do zbiornika ;] . Jeżeli samochód jest często odpalany i gaszony to faktycznie może palić niemało. Jeżeli natomiast w trasie też wciąga paliwo jak rastaman marihuanę to ewidentnie coś jest nie tak. Może wystarczy skalibrować wtryskiwacze od nowa. Aha dawkowanie paliwa nie zależy od temperatury silnika bo sterownik reguluje to kątem wtrysku oraz ciśnieniem. Można to zauważyć przyglądając się wolnym obrotom na zimnym i na ciepłym silniku są takie same.

W sprawie opiłków w paliwie. Żeby zarżnąć pompę to naprawdę trzeba by nalać gnojówki do zbiornika to wtedy się zatrze. Opiłki prawdopodobnie pochodzą z zaworu regulacji ciśnienia o którym pisałem wcześniej. Zaworek posiada wewnątrz iglicę która cały czas oscyluje poosiowo z różną częstotliwością. Najszybciej zasuwa na małym ciśnieniu kiedy musi zrobić duży upust. A że konstrukcja jej jest niedopracowana to iglica zaciera się i wtedy są problemy z utrzymaniem właściwego presure. Oczywiście oscylując potrafi wywalać drobiny metalu. Zanim zacznie się wywalać pompkę i odda do regeneracji warto sprawdzić wszystko w koło. Jak będę miał chwile to pstryknę fotosa zaworowi :D .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

>>Współczesne diesle mają tak wysoką sprawność że ciężko je nagrzać

 

100% racji - niedawno rozważałem kawałek dykty przed chłodnice bo jadąc powoli w korku nie mogłem rozgrzać silnika do 87 stopni

 

>>Aha dawkowanie paliwa nie zależy od temperatury silnika bo sterownik reguluje to kątem wtrysku oraz ciśnieniem. Można to zauważyć przyglądając się wolnym obrotom na zimnym i na ciepłym silniku są takie same.

 

a tu bym polemizował - w CR na jałowym obroty regulują się także na podstawie temperatury cieczy chłodzacej,

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Serdecznie dziekuje za wszelkie info. Prosze jeszcze o info na temat pompy i tych opilek paliwa. Wszyscy do ktorych sie udawalem z moim problemem mowia ze albo zawor albo pompa. Na zawor czeka sie bardzo dlugo. Wiec poprosilem o jego wyczyszczenie i przez chwilke bylo OK ale po kilkunastu kilometrach znowu nieregularne obroty gasniecie silnika. Prosze o wszelkie info na ten temat. W poniedzialek tj. 02-12-2007 oddaje go do mechanikow zeby zdemontowali pompe i zawor. Niech cos z tym zrobia bo mam dosc tej Merivy !!

 

[ Dodano: Sro Gru 05, 2007 18:28 ]

Witam serdecznie

 

Zdobylem niedostepny w polsce zawor cisnienia do pompy paliwa, ktory mam nadzieje tez jest zepsuty w moim aucie a nie pompa. Obdzwonilem cala Polske, Belgie, Francje ale znalazlem w Niemczech. W polsce ten zawor bedzie dostepny w lutym 2008 r. Kupie go u naszych zachodnich sasiadow za 155 euro plus koszty wysylki. Jezeli mikad czytasz te wypowiedz to prosze Cie o podpowiedz. Pompa i zawor byly demontowane m-c temu i znaleziono opilki metalu w paliwie (robil to serwis) i nie mogli stwierdzic czy to pompa czy zawor. Wiec zlozyli to i zamowili zawor. Okazalo sie ze zawor bedzie w przyszlym roku. Wiec pojechalem poltora tygodnia temu do innego mechanika i zdemontowal pompe wyczyscil ten zawor bo tez stwierdzil opilki metalu. Nastepnie tez zlozyl to wszystko i tak jak bylo tak jest czyli lipa. Rano gasnie nie trzyma obrotow a jak sie rozgrzeje to jest wszystko ok. W poniedzialek tj. 03-12-2007 pojechalem do innego mechanika zdemontowal pompe ale opilek metalu nie stwierdzil. Wiec zaczalem szukac zaworu po calej niemalze europie. Znalazlem go w niemczech. Tylko teraz pytanie czy to zepsul sie zawor czy pompa. Jezeli mozesz mikad to daj mi jakies info gdyz juz jestem glupi kazdy mowi co innego. Jedni mowia ze to zawor a inni ze pompa sie gdzies sciera ale nikt nie che powiedziec co tak naprawde sie zepsulo. Wiec jak mozesz daj znac. Napisz moze sms-a albo podaj swoj numer to ja zadzwonie. To moj numer kontaktowy 606-940-405. Prosze o kontakt.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam wszystkich którzy mają ten problem z Merivą co ja - zawór regulacji ciśnienia Denso.

dziś zgłosiłem sprawe do tygodnika MOTOR i mam nadzieje że to pomoże. zwracam się z prośbą byśmy licznie obsypali redakcje naszym problemem!

 

wysyłajcie maile do nich z opisem problemu a na pewno się tym szybko zajmą

adres - [email protected]

 

z poważaniem

owender

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Klekotanie silnika przy 1000-1100obr.

Mech. zdjagnozował takie objawy jako padnięty wtryskiwacz.

Czy udalo Ci sie juz usunac ta usterke?

Oprocz zaworu DENSO jest to chyba druga najpopularniejsza usterka Merivy, w zwiazku z czym czekam z niecierpliwoscia na jakies wiesci http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

pozdrav

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

[ Dodano: Nie Lut 10, 2008 21:19 ]

Mam pytanie o pomoc w sprawie termostatu. Czy mozecie potwierdzic lub wyjasnić mi nstp. sprawę.

Mamy co prawda wczesną zimę, ale mimo wszystko jest dla mnie dziwne, że wskaźnik temperatury nie podnosi się wystarczająco szybko.

Auto po odpaleniu po kilku minutach grzeje ciepłym powietrzem... jednak wskazówka jest na dole.. dopiero gdzies po 10-15 minutach sie podnosi... i po tym czasie dochodzi do 80-90 stopni..

 

Czy to jest normalne?

To chyba ma jakis wpływ na spalanie, tzn. komp. trakture silnik jako zimny i spalanie jest wieksze..

Wytlumaczcie mi to prosze jak kozie na granicy ???

:D:D

Taka jest konstrukcja, u mnie jest tak samo chociaż mam benzynowy. Prawdopodobnie wskaźnik jest podpięty do czujnika na chłodnicy i dopiero jak termostat puści obieg na chłodnice to wskaźnik pokazuje temperature, a nagrzewnica pewnie idzie sprzed obiegu chłodnicy prezd termostatem - więc jak tylko silnik się nagrzewa to oddaje ciepło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam.

 

Ja mam problem z wycieraczka tylna w Merivie 1,7Cdti jak laczam na czasowe to raz zatrzymnuje sie w polowie a raz konczy woja prace d rdogiej stronie. Kiedyś tak nie mailem zawsze powracala . Jaka moze być przyczyna tej wycieraczki?? :D

 

[ Dodano: Sob Sty 17, 2009 17:03 ]

A co do klekotania na zimnym sielniku. Miałem te same obiawy ale po 10tyś skonczyło sie . Moja diagnoza to nie przekraczanie 2,5 tyś obr. na zimnym silniku i jakiś dodatek do olej mechanik mi wlał powiedzial ze ustapi i usapilo a było to dość wkużajace pozdrawiam... ??????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności