Skocz do zawartości

Usuwanie elektroniczne EGR czy zaślepienie Z13DT / Z13DTJ / Z13DTH


Rekomendowane odpowiedzi

Nie przesadzajmy jak się troszkę porozbiera, to ogólnie dostęp do śrub kolektora jest dość dobry, najlepiej chyba wykręcać z kanału...

 

Co do śrub to niestety torx nie jest zbyt dobry i lepiej zawsze dać nowe...

 

Co do kolektora to niestety ten silnik pakuje takie ilości syfu do niego że to tragedia, niedawno u kumpla wyciągneliśmy kolektor i też calutki zatkany na maxa, w mojej corsie zresza też było pdoobnie...

 

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich forumowiczów ponownie po długiej przerwie.

 

Chciałem poruszyć temat zaślepki częściowej EGRa w Oplu Corsie C 1.3 CDTI 2004 r. 70 KM a wyłączanie EGRa z ECU

 

Wiem że było mnustwo tematów o wyłanczaniu EGRa w sterowniku ECU i o zaślepianiu częściowym i całkowitym EGRa lecz pytanie brzmi co lepiej się opłaca i co mniej zaszkodzi silnikowi ( naszym corsinkom :-) ) ??

Wiem że na chłopski rozum najlepiej wyłączyć w cholere i mieć spokój na zawsze z EGRem ale u mnie w mieścinie chyba nikt tego nie umie :P tzn jeden młody mechanik kompem zgrywał mi coś pół h z auta na lapka i na drugi dzień stwierdził że jest problem i musi cały sterownik wyjąć z auta i wtedy jakimś programem mógłby go zgrać i zmienić ta mape aby EGR się zamknoł na amen :-) ale za taki manewr mi zaproponował 350 zł za zmiane mapki plus 200 zł za wyjęcie ECU i ponowny jego montaż ( śmich na sali ) i zrezygnowałem z jego usługi zreszta widać ze to amator skoro nie wiedział odrazu jak sie za to zabrać :-)

 

Więc wróciłem do punktu wyjścia z tym że rok temu kupiłem zaślepke częściową do EGRa ( dodam też że rok temu wymieniłem EGRa na nowy gdyż czyszczenie starego i kolektora pomoglo może na miesiąc dwa i znów dławiło przy dodawaniu gazu i puszczał dymek czarny a po zamontowaniu nowego może na 5 miesięcy miałem spokój )

Głownie jeżdze po mieście i może dlatego częste mam problemy z EGRem z tym że na nowym nie mam jeszcze błedów ale traci moc przy dawaniu gazu identycznie jak rok temu tylko rzadziej sie to dzieje.

Mam taką zaślepke:
http://allegro.pl/31-zaslepka-egr-1-3-jtd-multjet-fiat-1-3-cdti-opel-i3307264909.html

 

powiedzcie tylko co mi da taka zaślepka jak ją się montuje za EGRem między wlotem do kolektora a EGRem?? przecież i tak całe te spaliny będą do EGRa lecieć co w rezultacie zapcha grzyba i znów się bedzię zacinał.. dlaczego nie ma zaślepek przed EGRem?? wtedy wydaje mi się że miało by to sens gdyż ograniczony byłby wlot spalin do samego EGRa oraz kolektora co o tym sądzicie??

 

Konieczne jest czyszczenie kolektora przed zaślepianiem częściowym??
Czy zaślepianie przed EGRem działało by tak samo jak za EGRem bez żadnych problemów?? ktos już pisał w jakims poście że zaślepil własnie PRZED EGRem i to dużo lepsze rozwiązanie niż te zaślepki z allegro.

PS: Z góry przepraszam za wyczerpującego posta :P

 

 

Słownik do ręki to po pierwsze. Po drugie scaliłem - nie powielaj tematów.

bad

 

Gość popencjusz

Biorąc pod uwagę ileusterek wsilniku powodują spaliny z EGR japrzy zakupie następnego auta inwestuję 350zl na wyłączenie.

 

O widze ktoś dopioł mój post do juz istniejacego postu o tym samym temacie :D przepraszam nie wiedziałem że już taki był pisany

 

 

Ja pisalem
Dorobilem z kajneru i mam spokuj
Polecam ten zabieg

Pewnie za nieedlugo na allegro bedzie jak odgapia a to moj patent

 

tak własnie mówiłem o twojej wypowiedzi czyli mówisz że dałeś zaślepke przed wlotem do EGRa i jest wszystko wporządku? ten wlot jest jakby w kształcie jajka dobrze mówie?

 

 

 

 

Biorąc pod uwagę ileusterek wsilniku powodują spaliny z EGR japrzy zakupie następnego auta inwestuję 350zl na wyłączenie.

 

kurde właśnie tez bym wolał wyłączyć ten EGR i mieć święty spokój na zawsze. A pytanie czy po wyłączeniu EGRa trzeba go potem jeszcze zaślepić całkowicie czy nie trzeba tego robić??

 

a to jeden otwór zrobić tylko 8 mm? pisałeś wyżej że ty zrobiłeś 9 mm :P

 

no ciekaw jestem na ile ten zabieg wystarczy czyli po jakim czasie znów trzeba czyścić egr i dolot gdy się ma zaślepkę

 

no wiadomo im mniejsza dziura tym chyba lepiej bo mniej wpadnie. wiem tez że całkowicie zaślepić nie ma sensu bo będzie błąd.

 

szkoda że nie umiem sam tego sobie zrobić jak ty :/ bo u mechanika to koszta około 300 zł + :(

 

  • 3 tygodnie później...

Witam. Musze znów poruszyć temat. Mam takie pytanie czy gdybym zaślepił "calkiem EGR" i jeżdził z tym błędem który prawdopodobnie mi wyskoczy to nie spi...le auta?? bo wtedy nie musiałbym dawać mechanikowi za czyszczenie kolektora i egra i bym zaoszczędził a słyszałem że niektórzy całkiem zaślepiają i jeżdżą ... Sam sobie nie wyczyszce bo jestem lewy do mechaniki :/ nawet ostatnio wstyd się przyznać miałem problem z wymianą zarówki halogenowej od swiateł drogowych :P jak zawsze cięzki dostep :P

 

Całkowicie to zaślepia się po programie EGR OFF.

Teraz możesz zastosować zaślepkę częściową, do znalezienia na allegro:

 

http://allegro.pl/10-fiat-opel-zaslepka-egr-1-3-jtd-1-3-cdti-i3331569909.html

 

  • 3 tygodnie później...

mam taka zaślepkę od roku leży w domu w półce :-) narazie jej nie zakładałem bo przciesz ją się zakłada za EGRem.. czyli przy wlocie do kolektora ssącego więc tylko kolektor nie ucierpi tak bardzo od spalin a EGR wciąż syfu dostawać będzie... dobrze mówię?

Edytowane przez bad

 

Gość przeemmek

Ja mam egr wyłączony programowo bynajmniej spokój i nie trzeba się bawić w żadne zaślepianie;))

miałem tego nie robić ale zaczął się wieszać i wywalać błąd już nie pamiętam dokładnie ale coś typu że nie jest we właściwej pozycji.

Po wyłączeniu wszystko ok;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności