Skocz do zawartości

Usuwanie elektroniczne EGR czy zaślepienie Z13DT / Z13DTJ / Z13DTH


Gość Krzysiek1aa

Rekomendowane odpowiedzi

I  oczywiście nie będzie koledze przeszkadzało że ciągle sie będzie świeciła kontrolka.

I oczywiście przejdzie przegląd ze świecącą kontrolką ( u mnie to nie możliwe)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

EGR można wyłączyć na kilka sposobów. Wypłaszczyć mapę, zmienić warunki kiedy EGR się otwiera (na zimnym silniku on nie działa) lub tzw. switch (wyłącznik, wystarczy zmienić z 1 an 0). W zależności od oprogramowania EGR, musi być podłączony a elektronika sprawna choć i tak nigdy się on nie otworzy. Do tego wszystkiego dochodzi usunięcie błędu, jeżeli elektronika zaworu padła.

To samo tyczy się DPF, w niektórych rozwiązaniach czujniki muszą zostać podłączone choć wkład został już usunięty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest oczewiste. Jak dla mnie to te pytania są bezsensowne. Usunąć programowo u tunera profesjonalnego to jakieś 300 zł. Moim zdaniem to całkiem niedużo. Jeśli musielibyśmy wymienić egr i jeszcze komuś zapłacić za robotę tej wymiany to lekko będzie 500-1000 zł. Tak mamy temat zamknięty na zawsze i do tego już dolot nigdy nie będzie już syfiony sądzą. 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy tourany mam i jeden jest 1.9 a dwa 1.6.  W 1.9 dojście do egr jest całkiem znośny więc mogę raz na 5 lat go wyciągnąć i wyczyścić. W 1.6 jest takie dojście że trzeba pół dnia rozbierać i drugie pół składać. Zbudowany z dwóch części i obie się psują. Koszt egr samego to 800 zł na allegro bo w sklepie od tysiąca. Za 700 zł wyłączyłem egr, wyłączyłem start stop, odblokowałeś parę innych rzeczy i jeszcze zwiększenie mocy.  Chyba zaoszczędziłem bo egr wieczny nie jest i przy przebiegu 200 tys km trzeba już myśleć o tym że zaraz się zepsuje. Zapobieglem tym sposobem większego wydatku bo i akumulator zamiast za 700 zł mogłem już kupić za 300 co też wykonałem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wesol napisał:

Trzy tourany mam i jeden jest 1.9 a dwa 1.6.  W 1.9 dojście do egr jest całkiem znośny więc mogę raz na 5 lat go wyciągnąć i wyczyścić. W 1.6 jest takie dojście że trzeba pół dnia rozbierać i drugie pół składać. Zbudowany z dwóch części i obie się psują. Koszt egr samego to 800 zł na allegro bo w sklepie od tysiąca. Za 700 zł wyłączyłem egr, wyłączyłem start stop, odblokowałeś parę innych rzeczy i jeszcze zwiększenie mocy.  Chyba zaoszczędziłem bo egr wieczny nie jest i przy przebiegu 200 tys km trzeba już myśleć o tym że zaraz się zepsuje. Zapobieglem tym sposobem większego wydatku bo i akumulator zamiast za 700 zł mogłem już kupić za 300 co też wykonałem. 

W 1.6 pada łożysko lub luty na płytce. Łozysko 2 złote, luty u elektronika 20 zł. Wymieniłem. Dostęp bajka... Ale taka z typu sąsiedzi.Półoś odkrecalem na skrzyni zeby dołem wyjąc. Po wymianie lozyska i po profilaktycznym poprawieniu lutów 2 lata bez problemy jest. Uszczelka

między egr a chłodniczka nie występuje jako część zamienna. 

 

 

Przypominam że jesteśmy na forum Opla .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, iż  naturze, nie występują organizmy, które mają rurkę prowadzącą ''z pupy do nosa'', dlatego też każde moje auto miało ten układ usuwany :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, GrzECHO napisał:

Dodam, iż  naturze, nie występują organizmy, które mają rurkę prowadzącą ''z pupy do nosa'', dlatego też każde moje auto miało ten układ usuwany :-)

W naturze tez nie wystepuje że jakiś organizm potrzebuje zmiany krwi co roku, wiec przestanmy wymieniac oleje,zaden organizm tez nie wymienia sobie stawów czy kosci, przestańmy wymieniac tarcze i klocki.... Tak widze tego typu argumenty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Danielcorsac

Witam podepne się pod temat 

Miałem problem z EGR usunąłem sobie mpps 4 msc temu EGR elektronicznie nie zaślepiający go , wszystko było okej jednak ostatnio padł mi akumulator i dziwne bo EGR tak jak by się z powrotem uruchomił tzn wyskakuje błąd EGR ale to nie jest zbyt duży problem sam to robiłem to i drugi raz się.uporam 

Problem niestety jest taki czy przez to samochód może dużo więcej palić ? Ponieważ dawniej z moich obliczeń przy normalnej jeźdze samochód palił około 5l na 100 niejedno krotnie mniej a teraz bida . Za 10l ropy nie jest w stanie ten samochód zrobić 140km . Co może być przyczyną takiego dużego spalania dodam że nie wywala żadnego błędu poza tym EGR ... Nie ma ani przepływki ani innego błędu w komputerze "dane na żywo nie sprawdzane brak opcoma" do tego samochód jest szczelny nie ma żadnych wycieków ropy itd ... Czy może już wtryski leja ? Co to może być dziękuję za jakąś kolwiek odpowiedź 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności