Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem szczęśliwym posiadaczem Calibry 2.0 8v 115km z 1993 roku i od jakiegoś czasu mam problem z piszczącym paskiem od pompy wspomagania . Mam zamiar wymienić go na nowy i tu mój problem się zaczyna gdzyż nie wiem jak mam poluzować pasek by go wymianić i pasek przechodzi przez mocowanie silnika(łape :-) ) i niema możliwości go wyciągnąć. Może coś ktoś kombinował tam przede mną , nie wiem. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak pasek ma przebiegać(czy właśnie przez tą łape), bo zauważełem jakiś napinacz tylko nie wiem czy ten pasek ma przez niego przebiegać czy tez może ten napinacz jest pod klime...dodam że mam zwykłu pasek jednoklinowy. Prosze o pomoc...


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pod lapa ma przechodzic

zeby go wyjac trzeba ja odkrecic

wiesz jak wyglada napinacz ??
jak nie to lepiej oddaj to w lapy mechanikowi

bo prosta robote spartolisz

nei widzimy co tam masz pod maska

zauwazyles jakis napinacz moze od klimy

kompletnie nie wiem o czym piszesz kolego

jakies kolo jest poza paskiem ??

klima dziala ??

moze ktos rzezbil i ominal kompresor od klimy

a jak to bez foty ani rusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pod lapa ma przechodzic

zeby go wyjac trzeba ja odkrecic

wiesz jak wyglada napinacz ??

jak nie to lepiej oddaj to w lapy mechanikowi

bo prosta robote spartolisz

nei widzimy co tam masz pod maska

zauwazyles jakis napinacz moze od klimy

kompletnie nie wiem o czym piszesz kolego

jakies kolo jest poza paskiem ??

klima dziala ??

moze ktos rzezbil i ominal kompresor od klimy

a jak to bez foty ani rusz

po pierwsze to może i nie mam az tak duzej wiedzy jak to kolego ale wiem jak wygląda napinacz!

w aucie nie mam klimy, chodzi o sam pasek od pompy wspomagania. W moim przypadku pasek przechodzi przez tą łape i żeby go wyjąć musiał bym ją wykręcic lub przeciąć pasek.A nieco wyżej jest jakiś napinacz który w tej chwili jest nieużywany i zastanawiam się czy ten pasek ma przechodzić przez ten napinacz czy tak jak jest obecnie czyli z koła pasowego bezpośrednio na pompe.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro wiesz jak wyglada napinacz to w czym problem ??

bierzesz klucz odsuwasz napinacz sciagasz pasek

odkrecasz lape

podnosisz silnik

wyjmujesz

skladasz w odwrotnej kolejnosci

zanim zdejmiesz rozrysuj sobie jak pasek idzie

albo zrob zdjecie

 

mowisz ze wiesz co jest co

a piszesz ze jest jakis drugi napinacz (nie ma dwoch napinaczy)

z tego wnioskuje ze pojecia nie masz

sam napisales cos o klimie

skad mam wiedziec co masz a czego nie w aucie ???

 

nie wiem kto namieszal

ze cos jest nienapedzane paskiem

na odleglosc tez tego nie sprawdzimy z takim chaotycznym opisem

wiec jedz do kogos kto pojecie ma i na miejscu stwierdzi co z tym robic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko.

jeszcze raz i pomału... obecnie pasek jest załozony bezpośrednio z koła pasowego na pompe( pasek nie przechodzi przez napinacz) i to mnie zaskakuje i z tego wzgledu właśnie pisze do Was.Chce sie Was zapytać jak prawidłowo powinien przebiegać pasek. obecnie to wygląda jakoś tak jak na dołączonym zdjęciu..........

Jak widać u mnie napinacz jest całkowicie pominięty. A wspomniałem o napinaczu bo nie mam pojęcia jak prawidłowo ma być pasek i myślałem, że moze napinacz jest niezbedny tylko jeśli jest dodatkowe koło(chodzi mi o klime)i wówczas jest inny pasek i inaczej przebiega. Ktoś najprawdopodobnie coś tu "czarował" przede mną.

Sorki jeśli wczaśniej nie potrafiłeś mnie zrozumieć:) Mam nadzieje,że już rozumiesz o co ni chodzi. Mogłbyś mi to może narysować jak prawidłowo powinien przebiegać pasek lub podesłać jakiś link.

k.bmp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja pikole wez zrob zdjecie co masz pod maska

a nie rysujesz dwa kolka

to nawet nie przedstawia rozmieszczenia kol i jak idzie pasek w realu !!

tak to nie dojdziemy nigdy do ladu

 

tutaj masz przykladowy obrazek jak to wyglada

http://img638.imageshack.us/img638/3402/pasekk.th.jpg

A - alternator, T - napinacz, CRS - dolne koło pasowe (na wale), PS - pompa wspomagania, AC - klima

w wersji bez klimy oczywiscie jest inaczej


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam możliwości zrobienia zdjęcia bo aktualnie brat pożyczył samochód i wróci za pare dni. Co do przesłanego zdjęcia to u mnie nie ma klimatyzacji i są dwa paski: jeden do alternatora i drugi na pompe od wspomagania. Jak auto wróci to porobie zdjęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ak widać u mnie napinacz jest całkowicie pominięty. A wspomniałem o napinaczu bo nie mam pojęcia jak prawidłowo ma być pasek i myślałem, że moze napinacz jest niezbedny tylko jeśli jest dodatkowe koło(chodzi mi o klime)i wówczas jest inny pasek i inaczej przebiega. Ktoś najprawdopodobnie coś tu "czarował" przede mną.

 

Ktoś czarował faktycznie - poniżej schemat paska z klimą i bez

calibra 2.0 pasek.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dwa paski ???

ale ktos kombinowal :eek:


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To rozumiesz czemu tak ciężko było mi wytłumaczyć o co mi konkretnie chodziło...

To mówisz,że alternator i pompa wspomagania powinna chodzić na jednym pasku....dziwne rzeczy odkrywam pod maską :-)

A mógłbyś jak możesz podać linka do tej stronki gdzie znalazłeś ten schemat? bo może to dotyczy tylko "szerokiego paska" A ja mam zwykłe, wąskie paski.

Edytowane przez tomx1988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma byc jak na wysunku

 

mialem 3 auta z c20ne

2 x omege A z kilma i bez

i vectre A z klima

kazde tak mialo jak na rysunkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego pasek kosztuje ok60 zl, mechanik za wymiane wezmie ok50 i zrobi to w ok poltorej godziny. Sam bedziesz sie bawil ze dwa dni o ile czegos nie zepsujesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

brawo kolego

mysle ze od 2013 juz sie z tym uporal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez calderon_r6
      Witam,
       
      Zgłaszam się z nietypowym problemem ze wspomaganiem, a mianowicie:
      Losowo w trakcie jazdy znika wspomaganie kierownicy, przestaje grać radio, podświetlenie deski rozdzielczej zaczyna świecić mocniej, światła przednie również. Po zgaszeniu silnika, wyłączeniu i ponownym załączeniu zapłonu problem znika. Bardzo często podczas występowania problemu pali się żarówka świateł mijania w przedniej prawej lampie.
       
      Wspomaganie wymieniane na drugie używane, problem występuje nadal.
       
      Ktoś ma jakieś sugestie gdzie szukać?
    • Przez sky83
      Witam. Zakupiłem dosyć okazyjnie Corse C z silnikiem 1,3 CDTI w wersji poliftowej z 2004 roku. Czy w tym modelu istnieje coś takiego jak okienko rewizyjne do sprawdzenia wysunięcia napinacza rozrządu (i jego ewentualnej wymiany)? W moim "głównym samochodzie" czyli Accordzie z 2007 roku coś takiego istnieje i bez problemu można sprawdzić wyciągnięcie i ewentualnie wymienić sam napinacz bez konieczności zdejmowania obudowy rozrządu. Obecnie w Corsie rozrząd pracuje cicho, przebieg 161 kkm, ale naczytałem się o przypadkach zrywających lub przeskakujących łańcuchów bez ostrzeżeń, gdzie winowajcą był wypracowany napinacz właśnie. 
    • Przez wild_elk
      Witajcie,
      mam nadzieję, że nie dubluję tematu ale nic wcześniej nie znalazłem, co pasowałoby do mojego problemu. Wymieniłem 10-07-2018 tarcze + klocki hamulcowe na przedniej osi, Corsa C 2004r prod, silnik 1.3 CDTI. Kilka dni temu zauważyłem zgrzytanie, chrobotanie przy delikatnym naciśnięciu hamulca, przy mocniejszym hamowaniu przypadłość staje się zdecydowanie cichsza, jednak nie ustaje. Pojechałem do serwisu - tak, to było ASO Opla z prośbą o sprawdzenie, miły pan stwierdził, że auto się kończy, co już wywołało we mnie sporo agresji  poza tym naszło kamyszków, brudu, syfu, moja wina i muszę się nauczyć jeździć. Sprawdzenie pomogło na jeden dzień. Dzisiaj zdjąłem koła i bum, okazało się, że blaszka trzymająca zacisk na prawym kole, górna jest luźna i przy hamowaniu prawdopodobnie trze o tarcze - proszę powiedzcie mi fachowo jak się to dziadostwo nazywa i cz dobrze powiedziałem z zaciskiem, sorry jestem humanistą  
       
      Pytanie, czy tarcza na obwodzie po tym ponad miesiącu kontaktu z metalem jest nadpalona, czy mi się wydaje?
       
      Pytanie dodatkowe, obracając tarczą nie kręci się gładko, blokuje, czuć wyraźny opór, lewe koło mocniej, prawe mniej ale blokuje. Co wymienić, żeby zminimalizować dolegliwości. Szerszeń nie należy już do najmłodszych aut, jednak nigdy mnie nie zawiódł i musi posłużyć jeszcze jakiś czas. Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi,
       
      pozdrawiam Krzysiek






Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.