Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Ma do was pytanie ostatnio wymieniałem czujnik położenia wałka rozrządu ze względu na błąd 0340 ale nie o tym mowa gdyż w moim przypadku na nowych dwóch czujnikach TOPRAN błąd był dalej.

Zauważyłem ze pasek rozrządu a dokładnie jego prawa strona patrząc na silnik w kierunku paska jest luźny. Lecz po delikatnym przesunięciu samochodu na biegu pasek się napręża. Widać ze na napinaczu przesuwa się ta taka strzałka. Na postoju się luzuje a przy ruszaniu napręża. Czy to jest normalne zachowanie

 

Zbliża sie czas wymiany i nie wiem czy bardzo sie z tym spieszyć czy poczeka. Ten miesiąc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64094-lu%C5%BAny-pasek-rozrz%C4%85du-po-wy%C5%82%C4%85czeniu-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie da 100% ile pasek wytrzyma bo nieraz pękały wcześniej.

Takie zachowanie paska jest chyba prawidłowe pod warunkiem że nie zwiesza się całkowicie.

 

Zachowanie na pewno nie jest normalne. Napinacz paska ma już dość i wymienić go należy jak najszybciej. Jeśli rozrząd przeskoczy o 3-4 ząbki to tłoki zaczynają się spotykać z zaworami. Co wtedy, można się domyślić.

 

P.S.

Mam NOWY ORYGINALNY napinacz paska. GM 24426500. Nowe i oryginalne rolki rozrządu też mam. Jeśli potrzebujesz, to dam to w cenach zamienników np. INA, Febiego czy Ruville.

 

Żeby było wszystko jasne.Znalazłem zdjęcie na necie.Chodzi o tą strzałkę którą pokazałem jak pasek się napręża to jest w tym położeniu ale wystarczy bujnąć go leciutko np do tyłu na biegu (nie to ze na chama, tak aby był opór )to strzałka przesuwa się jak narysowałem i pasek troszkę z jednej strony łapie luzu.Nie jest to strasznie jakoś luźno ale jest.

 

Muszę poszukać pewnie jakiegoś mechanika bo sam nie mam blokady rozrządu.

post-6972-0-90739700-1381409825_thumb.jpg

Edytowane przez rafal194

 

Blokad nie potrzebujesz - ustawiasz na znaki. Zajrzyj tu http://forum.opel24.com/topic/37050-wymiana-rozrzadu-ecotec-16v/

 

Ale każdy wie, jak działa napinacz. Chodzi o sam fakt, że napinacz odpowiada za napięcie paska - sama nazwa wskazuje. Nie trzeba bujać autem aby strzałki się ruszały, bo silne naciśnięcie paska ręką spowoduje lekki ruch napinacza. Chodzi o fakt, że po zatrzymaniu się silnika napinacz powinien ten pasek naprężyć, a nie, żeby wisiał jak flaczek.

 

  • 4 lata później...
Gość krzys315
W dniu 10.10.2013 o 14:56, rafal194 napisał:

Żeby było wszystko jasne.Znalazłem zdjęcie na necie.Chodzi o tą strzałkę którą pokazałem jak pasek się napręża to jest w tym położeniu ale wystarczy bujnąć go leciutko np do tyłu na biegu (nie to ze na chama, tak aby był opór )to strzałka przesuwa się jak narysowałem i pasek troszkę z jednej strony łapie luzu.Nie jest to strasznie jakoś luźno ale jest.

 

Muszę poszukać pewnie jakiegoś mechanika bo sam nie mam blokady rozrządu.

post-6972-0-90739700-1381409825_thumb.jpg

Witam wszystkich. 

Odgrzeje kotleta :p

Mam u siebie podobny problem (silnik x18xe), a mianowicie po zgaszeniu silnika strzałka napinacza idzie w prawo prawie na koniec tej blaszki z podziałka new-used (czasem nawet poza blaszke).  Pasek staje się luźny.

Po zapaleniu silnika wraca między used-new. Napinałem parę razy pasek i sprawdzałem jest tak samo po paru odpaleniach i zgaszeniach.

Powodem zaglądnięcia do rozrządu były niepokojące odgłosy tzn. po wkręceniu na obroty jakby coś drżało. Okazało się że pasek od strony chłodnicy znacznie drgał i wydawał taki dźwięk.

Pewnie wymienię pasek i napinacz, na rozrządzie zrobiłem ok 40tys km.

Edytowane przez krzys315

 

Było już pisane tyle razy że nie tylko kilometry ale i wiek rozrządu robi swoje, ale też ślady oleju na pasku lub w okolicy paska.

Olej też przyspiesza starzenie i diametralnie skraca interwał wymiany paska rozrządu (w zasadzie pochlapany pasek rozrządu należy jak najszybciej wymienić).

Nie wiadomo co było zakładane (bo tego nie piszesz) a zamienniki "no name" nie wytrzymują tyle co firmówki.

Z twojego opisu wynika że napinacz rozrządu jest zużyty.

 

Napinacz ma dość. Rozrząd do wymiany. Hałasuje, bo pasek lata jak chce. Najkrótsza droga do rozpieprzenia silnika...

 

Gość krzys315

Po założeniu nowego rozrządu już jest cisza ale czasami po zgaszeniu silnika pasek luzuje się tak jak pisałem wcześniej - strzałka na napinaczu wykracza poza blaszke z napisem used-new. 

Napinacz oryginalny Gm. 

Na 100% jest prawidłowo napięty, podczas pracy wskazówka nieznacznie się rusza w okolicach oznaczenia nowy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności