Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość arturzysko7

Mialem to samo- wymiana termostatu i nic,do tego zapach plynu. termostat nowy tez byl lipny , a do tego puszczal plyn w czasie jazdy na katalizator co dziwne prez jakas mikroszczeline w obudowie . Wymiana na kolejny rozwiazala problem

 

  • 8 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Odgrzeję stary temat żeby go już definitywnie zakończyć.

 

Sprawa została załatwiona u innego mechanika, który po prostu wstawił termostat otwierający się w dobrej temperaturze albo lepiej go zamontował. Widać niby mało skomplikowana wymiana może sprawić sporo problemu. Od tamtego momentu temperatura co prawda nie jest cały czas na 90 stopniach, tylko trochę poniżej, ale to ponoć kwestia wskaźnika na desce, który nie pokazuje tego samego co komputer.

 

Jeszcze ciekawostka: Z16SE znany jest z tego, że bierze olej. W moim przypadku dopóki był niedogrzany to nie brał. Od kiedy ma poprawną temperaturę to zaczął sobie trochę popijać - taki tam objaw powrotu do zdrowia.

 

Z16SE nie jest znany ze bierze olej to 8V ,1.6 16V te to słyną z połykania nie małych ilości, co ciekawe nie wszystkie.Z16SE to raczej słyna z kiepskich i kiepsko umieszczonego sterownika silnika.

 

Ps.Moje sprzedane z16se nie brało nawet pól litra na 12tys.

Edytowane przez mk5

 

Z16SE po pewnym przebiegu może zacząć brać olej - stają pierścienie z powodu (tak się domyslam) wymiany oleju co 30 tys. km.

Na forum jest już kilka przypadków ze olej bierze w dużych ilościach (w tym mój). Po zrobieniu pierścieni u mnie na 15 tys km nie bierze nic - tzn na bagnecie jest zawsze tyle samo.

 

Sterownik to inna historia

 

Gość grzesiek944

Też mam Merive z tym silnikiem i tym samym problemem... Termostat wymieniony i dalej lipa. Pytanie czy kupić od razu parę termostatów plus obudowę i zakładać czy jest jakieś inne wyjście? Jest jeszcze jeden problem, gdyż iż ten samochód był w posiadaniu mojej siostry od której go odkupiłem, po zakupie samochodzik dostał rozrząd kompletny z pompą wody i termostatem, po jakimś czasie poszedł nowy wałek, szklanki uszczelka pod głowicą i uszczelniacze. No ale niestety temperatura dalej maleje po ruszeniu z miejsca, wczoraj zrobiłem wymianę oleju i zauważyłem ze na ona nie mały apetyt na oleum gdyż po małym postoju na biegu jałowym i dodaniu gazu przy kapca na niebiesko, zastanawia mnie to czy przez to ze temperatura była na dole to czy on się nie przegrzał?? szukam odpowiedzi i miałem już myśli o ściąganiu głowicy...

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności