Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym się przyglądnął zaworowi EGR. Jaką dałeś nową cewkę, niektóre długo w oplach nie pochodzą. Czy gazownik coś nie pomieszał w zapłonie.

 

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość misiek775

Jeśli na benzynie bedzie wszystko ok to prawdopodobnie ilnstalacja gazowa psuje.

 

Valteki to najniższa połka jesli chodzi o wtryskiwacze.

 

Ja mam wtryski firmy AC i jeden mi wysiadł to własnie mialem wypadanie zaplonu i odlaczenie paliwa felernego cylindra.

Po wymianie wtryskow wszystko ok, wysiadły po tym jak zatankowalem gaz na przypadkowej stacji.

 

Jeśli chcesz pojeździć to proponuję wymienić wtryski na coś lepszego - ja polecam AC W01, lub wtryski Hana - ale to juz wieksza kasa.

Na poczatek pojeżdzij na benzynie i sproboj wymusic powstanie błedu -jesli nie wystąpi to do gazowanika, jak nie pomoże to zmien gazownika.

Jjeśli bedzie się powtarzało na benzynie to bedziemy mysleć dalej.

 

Sebamx,po pierwsze to silniki Z16XEP nie nadają się do gazu.Po drugie,masz przejechane 30tyś od czasu zamontowania gazu,a jak znam życie to zawory nie były regulowane.Jeśli po regulacji będzie to samo to głowica do regeneracji.

 

Dziękuję za podpowiedzi, na razie pojeżdżę tylko na benzynie z jakieś 400 km i zobaczymy czy błąd się pojawi, jeżeli nie to wrócę do zasilania LPG.

Przy błędzie na LPG odwiedzę gazownika by wyregulował.

 

Co do LPG to jest mój 3 a polo 4 samochód zagazowany. poprzednie 2 w starszej generacji instalacji LPG. Na golfie III przejechałem 150 tys bez problemów a teraz mam sekwencje. golf, polo i meriva LPG było zakładane w tym samym warsztacie bo byłem zadowolony no i miał też dobrą opinię inny użytkowników. Przyznaję że tylko z Merivą mam problemy i to od samego początku. Golf i teraz Polo to generalnie tylko instalacja i okresowa kontrola z wymianą filtrów. A w Merivie to tylko albo regulacja dawki bo wywala błąd a to coś się popsuło (wtrysk a latem przetwornik ciśnienia) więc nie wiem czy instalacja im nie wyszła czy coś innego.

BENY72 możesz się rozpisać dlaczego ten silnik nie lubi gazu ? Znam innego szczęśliwego użytkownika zagazowanego Z16XP w merivie?

 

Czy kontrola i regulacja luzu w zaworach to drogi interes? Może warto to zrobić auto ma prawie 70 tys jeżeli wierzyć komisowi i książce serwisowej ;) ?

 

Gość misiek775

Kontrole możesz zrobić sam - szczelinomierz i jazda

 

tu masz opis:

http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/334-kontrola-luzow-zaworowych-w-silniku-z16xep

 

Te silniki nie lubią gazu ze względu na brak samoregulacji luzu zaworowego.

 

Co do kontroli to tak jak Misiek 775 podał,gorzej z regulacja już samą będzie.Kielichy regulacyjne występują co 0,03 mm a kosz sztuki nowego to ponad 50,-. I robota podwójna,trzeba rozebrać żeby grubość zmierzyć,zamówić i albo poczekać z rozłożonym motorem,albo złożyć i za jakiś czas ponownie rozebrać żeby je wymienić.

 

Druga kwestia to sama konstrukcja głowicy a właściwie grubość trzonka zaworowego,5mm to słabo a do tego krótka prowadnica i wyrobienie w okolicach 100tyś km gotowe.

 

  • 1 miesiąc temu...
Gość Grucha1989

Miałem identyczną sytuację niedawno, czasem było dobrze, po usunięciu błędu - a później jak trochę pojeździłem to również pojawiał się "check" i samochód działał na trzech cylindrach, dusił się i ledwo żył... Podmiana świec nic nie dała, wymiana cewki również...teraz jest po wymianie listwy wtrysków gazowych i na razie od tygodnia jest ok, mam nadzieję że tak pozostanie... Z kolei jeśli chodzi o wtryski VALTEKa to u mnie gazownik mi jakoś odradzał, bo stwierdził że są jakieś za słabe...ale nie wiem o co konkretnie chodziło, może moc silnika trochę za duża czy coś... :<

 

Dzięki Grucha za info ja po podczas ostatniej jazdy utwierdziłem się w tym że to własnie wina "zacinania się" listwy wtryskowej LPG (jeżeli wtryski w ogóle mogą się zaciąć). Próba jazdy na benzynie non stop ponad 400 km i zero problemów po przejściu z powrotem na LPG i przejechaniu 30 km zapaliła się kontrolka. Dodatkowo coraz częściej przy przelaczaniu na LPG silnik pracuje na 3 gary i brak mocy. Z początku myslałem że to wina za zimnego silnika (gazu) bo wystąpił problem gdy na dworze było poniżej -5 dC no ale ostatnio to prawie za każdym razem nawet kiedy jest powyżej +5dC mam ten problem. Nawet zmiana ustawień przełączania się na LPG z 20 na 25 dC nie pomogła. Przy przełączaniu na LPG czasami silnik pracuje na 3 gary gdy nie wyłączając silnika wyłącze LPG ten sam problem na 3 gary ale gdy wyłącze silnik i odpale jeszcze raz to benzyna OK a LPG problem, musze poczekać kilkanaście sekund lub tak jak ostatnie 2 jazdy przejechać z 500-700 metrów na początku chodzi jak traktor ale z każdym metrem po mału odzyskuje moc aż do w miare regularnej pracy na 4 gary. Gazownik stwierdził że to wina cewki chce mi na próbę założyć używaną Delphi (jedną załatwił ale szybko zdemontował bo okazała sie wadliwa) miał załatwić drugą ale ma problem.

Dzisiaj chciałem mu przedstawić całą styuacje i odwieś go od wymiany cewki na próbę podmiany listwy wtryskowej no ale jest na chorobowym no i muszę poczekać do przyszłego tygodnia.

A jaką listwę wtryskową masz ? ile kosztowała ?

Edytowane przez sebamx

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności