Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

testerem sprawdza sie zawartosc wody w plynie wiec jesli wykazalo ze jest 1% to mozna jezdzic jeszcze. w wiekszosci przypadkow niepotrzebnie sie wymienia ten plyn hamulcowy.

 

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tak Wesol ale troche mnie to niepokoilo bo w wiekszosci slyszy sie opinie zeby zmieniac regularnie co 2 lata! a u mnie nie mam pewnosci kiedy ten plyn byl zmieniany moze okolo 3 lat juz ma, a jezdze czasem w gory. Dlatego pojezdze jeszcze moze okolo roku i dla spokoju wymienie!

 

testerem sprawdza sie zawartosc wody w plynie wiec jesli wykazalo ze jest 1% to mozna jezdzic jeszcze. w wiekszosci przypadkow niepotrzebnie sie wymienia ten plyn hamulcowy.

widze ze sam masz juz dosc dlugo uzywane samochody. Nie obrazaj sie, nie chce Cie obrazic. Chcialbym Ci polecic wymiane plynu hamulcowego w jednym z nich. Jak juz to zrobisz, to wroc tu i opisz wrazenia...

 

w szaranczy wymienilem gdzies z rok temu albo dwa. Kiepski plyn to widac nawet juz po kolorze. jelsi jest ciemno brazowy to raczje wymiana. jak zółty to posmiga jeszcze. na polce mam jeszcze chyba ze 6 opakowan plynu hamulcowego ori GM z aso jak jeszcze pracowalem to sie nachomikowalo.

saaby gdzie 90% osprzetu to opla jest maja wymiane tego plynu co 4 lata.

 

w szaranczy wymienilem gdzies z rok temu albo dwa. Kiepski plyn to widac nawet juz po kolorze. jelsi jest ciemno brazowy to raczje wymiana. jak zółty to posmiga jeszcze. na polce mam jeszcze chyba ze 6 opakowan plynu hamulcowego ori GM z aso jak jeszcze pracowalem to sie nachomikowalo.

saaby gdzie 90% osprzetu to opla jest maja wymiane tego plynu co 4 lata.

co to w ogole za jakies glupie tlumaczenie?nie interesuje mnie to jak jest w Sabach tylko w Oplu! to dlaczego OPEL(i wiekszosc producentow aut zaleca wymiane co 2 lata?) Bo mysle, ze nie ma znaczenia marka auta ani z czego jest wykonany uklad bo plynu przed absorbcja wody nic nie uratuje, plyn jest silnie higroskopijny i jego trwalosc w czasie jest ograniczona! nie powiesz mi, ze np.plyn ktory traci swoje wlasciwosci i temperature wrzenia po 2 latach np.w Oplu, VW, Skodzie czy innym aucie, zalany w Saabie trzyma 6 albo 8 lat!!!

 

Chcialem wymienic i mowilem sie na wymiane plynu w ASO. Po czym jak pojechalem do nich to najpierw sprawdzil mechanik testerem i stwierdzil, ze jest ok i nie ma potrzeby jeszcze zmieniac plynu, chyba ze chce wymienic bez potrzeby i wydac kase! powiedzial ze moge spokojnie dojezdzic do nastepnej wymiany oleju okolo roku i wtedy wymienic tez plyn! nie do konca mnie to uspokoilo, ale skoro stan plynu jest ok wiec jezdze dalej!

Faktycznie ASO to jednak dobra firma:)plyn powinno sie wymieniac niezaleznie od jego stanu co dwa lata,tyle ze w Aso zrobisz to za 200zl+plyn za cene z kosmosu, a w kazdym innym warsztacie 80-100zl wraz z plynem.To zadna skomplikowana historia kazdy mechanik to zrobi.powodzenia

co to w ogole za jakies glupie tlumaczenie?nie interesuje mnie to jak jest w Sabach tylko w Oplu! to dlaczego OPEL(i wiekszosc producentow aut zaleca wymiane co 2 lata?) Bo mysle, ze nie ma znaczenia marka auta ani z czego jest wykonany uklad bo plynu przed absorbcja wody nic nie uratuje, plyn jest silnie higroskopijny i jego trwalosc w czasie jest ograniczona! nie powiesz mi, ze np.plyn ktory traci swoje wlasciwosci i temperature wrzenia po 2 latach np.w Oplu, VW, Skodzie czy innym aucie, zalany w Saabie trzyma 6 albo 8 lat!!!

Olej silnikowy wymieniamy co rok niezaleznie od przebiegu(pomijam oczywiscie interwal wymiany),pasek rozrzadu wymieniamy np.co 90tys.km alba co 5lat tak samo jest z plynem hamulcowym.Moim skromnym zdaniem te gora 100zl.za wymiane to zaden majatek,a mowa przeciez o ukladzie hamulcowym:)

testerem sprawdza sie zawartosc wody w plynie wiec jesli wykazalo ze jest 1% to mozna jezdzic jeszcze. w wiekszosci przypadkow niepotrzebnie sie wymienia ten plyn hamulcowy.

Zawartość w płynie 1 proc. wody obniża temperaturę wrzenia o 50 st. C.DOT 4 ma temperatura wrzenia 230 st. C.Jednak to jest duza roznica.pozdrawiam

Edytowane przez vic73

 

sluchaj w aso robi sie tak jak każą. a ze takie sa wymogi producenta to tak mamy robic. klient pryzjezdza i mowi nie wymieniac mi plynu hamulcowego to tak masz robic i nie zadawac glupich pytań. poprcujecie w aso jakims to sie nauczycie jak to jest; nie ma tak kolorowo niestety.

 

A jak sie zastosowac do tego co podaje saab? wymienialibscie co 2 lata czy jednak co 4 lata jak podaje producent? skoro na tym dlugopisie do badania plynu hamulcowego wswietal sie ze zawartosc wod to 0.5 % czy 1% i jest to w normie i pisze good to co wam nie odpowiada? znowu kazdy jest moądrzejszy do tego co to wymyslił czy jak bo nic nie rozumiem. Napisalem jak sie to odbywa w aso czy innych zakladach.

 

cala ta dyskusja robi sie bezwensowna, jakies opowiesci o Saabie i pracach w ASO... a nie ma nadal konkretow, jak np. co w zwiazku z tym plynem, czy np.taki test testerem plynu w zbiorniczku jest w pelni miarodajny, bo slyszalem rozne opinie, ze np.plyn przy kolach jest w gorszym stanie niz ten w zbiorniczku? i jaki jest w takim razie rozsadny okres(gorna granica) po jakim powinno sie zmienic ten plyn, tylko prosze nie podawac przykladow sabba i innych...


sluchaj w aso robi sie tak jak każą. a ze takie sa wymogi producenta to tak mamy robic. klient pryzjezdza i mowi nie wymieniac mi plynu hamulcowego to tak masz robic i nie zadawac glupich pytań. poprcujecie w aso jakims to sie nauczycie jak to jest; nie ma tak kolorowo niestety.

 

A jak sie zastosowac do tego co podaje saab? wymienialibscie co 2 lata czy jednak co 4 lata jak podaje producent? skoro na tym dlugopisie do badania plynu hamulcowego wswietal sie ze zawartosc wod to 0.5 % czy 1% i jest to w normie i pisze good to co wam nie odpowiada? znowu kazdy jest moądrzejszy do tego co to wymyslił czy jak bo nic nie rozumiem. Napisalem jak sie to odbywa w aso czy innych zakladach.

a to ze w ASO robi sie jak kaza to nas nie oswieciles bo o tym kazdy wie i jest to oczywiste! i podobnie to dziala w druga strone ASO nie ma prawa zrobic czegos wiecej ponad to co sobie zazyczyl klient bez konsultacji z nim!

 

o saabie bo tak jak pisalem w duzym stopniu to jest opel. ksiazki mowia ze wymiana plynu co 2 lata bez wzgledu ile km sie robi. saab sobie ustalil ze co 4 lata a nie jest to jakas podrzędna marka wiec chyba tez wiedza co robia. Takowego plynu w oplu to si enawymienialem spor. stad tez te zapasy umnie na półce. taka wymiana to okolo0.4 litra plynu wymaga a pobieralo sie butelke 0.5 ł wiec zawsze zostawalo tego plynu. poczatkowo wylewalem ale pozniej pomyslalem sobie- przez 2-3 dn przychomikowalem tyle ze mialem juz okolo litra a przy przegladzie auta i tak musialem pobrac opakowanie. tym sposobem w garazu mialem 8 litrow plynu hamulcowego i 37 litrow oleju silnikowego. prawei codziennie buteleczka 0.5 litra oleju mi zostawala. Tak samo plyn chlodzacy czy preparat do odgrzybiania klimatyzacji. itd itd. Wymiana plynu to wyglada tak: odciagam strzykawką plun ze zbiorniczka. zalewam nowy pod korek. odpowietrzam wszystkie kola albo tradycyjnie z kolega z akolkiem albo najlepiej odsysarka gdy auto jest w gorze na podnosniku.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności