Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość golden2912

Witam

 

nastepne pytanie odnosnie pocenia przy wtryskach i pod filtrem paliwa

 

 

macie tez cos takiego ? to normalny objaw czy jakas nieszczelnosc ?

a pod filtrem co sie znjaduje ? myslalem ze to zabrudzenie przy wymianie filtra paliwa ale chyba nie...

 

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66956-zapocone-wtryski/
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam,

 

mam dokładnie to samo jeśli chodzi o ten filtr paliwa, dokładnie tak samo mokry, zachlapany jakby olejem ale tego na 100% nie sprawdzałem, wtryski mi się nie pocą chodź przed zima wymieniałem uszczelnienie pierwszego wtrysku od wlewu oleju, natomiast znalazłem pocenie się w okolicach uszczelki pod głowicą (wydaje mi się że dobrze to odczytuje, chodź jestem laikiem w tych sprawach). Na śrubach w okolicach tej uszczelki zauważyłem olej, i co jakiś czas gdy przetrze szmatą to pojawia się znów. Autko jest świeżo po wymianie oleju, czy to ma jakiś związek ? Wymieniany był filtr oleju i powietrza, natomiast filtr paliwa nie. Dodam jeszcze, że gdy dzisiaj rano sprawdzałem stan oleju na bagnecie (olej wygląda ok,brak wody) to miałem stan powyżej max, za dużo było jakieś 3-4 cm (jakby 2 razy max). Mechanik wlał 5 l oleju, takie też informacje znalazłem na forum, że tyle się mieści do z17dth. Przy wymianie oleju zauważyliśmy z mechanikiem, że olej również wydostaje się korek wlewu oleju, więc została wymieniona uszczelka korka, wyciek z tamtą zlikwidowany , natomiast w okolicach uszczelki dalej pocenie. Sprawdzałem dzisiaj rano również stan płynu chłodniczego i wygląda, że jest ok natomiast po odkręceniu korka w środku były małe czarne drobinki hmm czegoś lepkiego na ściankach zbiorniczka. Płynu ostatnio dolewałem na początku roku do zgrzewu, dzisiaj rano było go do KALK. Czy to normalne ? Proszę o jakiekolwiek sugestie. Z góry dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66956-zapocone-wtryski/#findComment-371810
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek22

Nie wiem jak u was z filtrem paliwa, ale ja pod filtrem mam taki korek do spuszczania paliwa z filtra, moze słabo przykręcone je macie. Co do uszczelki pod głowicą...jak sie poci to znaczy ze jest nieszczelność, skodo podnosi Ci sie poziom oleju to znaczy ze płyn chłodniczy przedostaje sie przez uszczelke do oleju, stąd tez te drobinki w zbiorniku płynu chłodniczego. zrob to jak najszybciej bo jak ci pęknie do końca to bedzie źle. Co do pocenia przy wtryskach to miałem podonie, wymieniłem uszczelki i po kłopocie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66956-zapocone-wtryski/#findComment-371814
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

mam dokładnie to samo jeśli chodzi o ten filtr paliwa, dokładnie tak samo mokry, zachlapany jakby olejem ale tego na 100% nie sprawdzałem, wtryski mi się nie pocą chodź przed zima wymieniałem uszczelnienie pierwszego wtrysku od wlewu oleju, natomiast znalazłem pocenie się w okolicach uszczelki pod głowicą (wydaje mi się że dobrze to odczytuje, chodź jestem laikiem w tych sprawach). Na śrubach w okolicach tej uszczelki zauważyłem olej, i co jakiś czas gdy przetrze szmatą to pojawia się znów. Autko jest świeżo po wymianie oleju, czy to ma jakiś związek ? Wymieniany był filtr oleju i powietrza, natomiast filtr paliwa nie. Dodam jeszcze, że gdy dzisiaj rano sprawdzałem stan oleju na bagnecie (olej wygląda ok,brak wody) to miałem stan powyżej max, za dużo było jakieś 3-4 cm (jakby 2 razy max). Mechanik wlał 5 l oleju, takie też informacje znalazłem na forum, że tyle się mieści do z17dth. Przy wymianie oleju zauważyliśmy z mechanikiem, że olej również wydostaje się korek wlewu oleju, więc została wymieniona uszczelka korka, wyciek z tamtą zlikwidowany , natomiast w okolicach uszczelki dalej pocenie. Sprawdzałem dzisiaj rano również stan płynu chłodniczego i wygląda, że jest ok natomiast po odkręceniu korka w środku były małe czarne drobinki hmm czegoś lepkiego na ściankach zbiorniczka. Płynu ostatnio dolewałem na początku roku do zgrzewu, dzisiaj rano było go do KALK. Czy to normalne ? Proszę o jakiekolwiek sugestie. Z góry dzięki za pomoc.

 

Witam

Kolego nie lej po 5 litrów pomimo tego iż jakiś idiota ci to wmawia. U mnie nalał sprawdziłem poziom też było ponad stan a to niewskazane. Dlatego od razu domowym sposobem ulałem już nie pamiętam dokładnie ile ale na pewno w silniku nie było aż 5 litrów. Nadmiar oleju tak samo szkodzi jak jego brak. Wspomniałeś o uszczelce pod głowicą - nie wiem czy miałeś to przed wymianą oleju czy po ale wszystko na to wskazuje że wskutek zbyt dużego poziomu oleju wzrosło ciśnienie w komorze silnika i szuka sobie ono ujścia w postaci uszczelki pod głowicą. Doprowadź poziom oleju do max a nie ponad ten stan w przeciwnym razie poleci uszczelka i zapewne tez coś innego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66956-zapocone-wtryski/#findComment-380204
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość golden2912

witam

pare miesiecy temu mialem problem z zapoconymi wtryskami wiec udalo sie do aso aby zorientowac sie jak mozna temu zaradzic
w ASO oczywiscie nastapila pomylka zwiazana z cena za uszczelki (nr 26 ponizej)

69865655.jpg

mialy kosztowac 30 zl/szt a kosztuja 92zl/szt, no nic probowali wybrnac z problemu i do tego ekstra wymienili uszczelki doprowadzajace paliwo do wtrysku (numer 25 powyzej)
wszytko fajnie ale problem z zapoconym wtryskiem znowu sie pojawil wiec pojechalem na gwarancji do zmiany i tu juz wyszedl ciekawszy problem :-D
oczywiscie zrobia mi na gwarancji owe uszczelki (choc nie wiem po co numer 25 ) ale zgodnei z dzialaniem ASO czyli chcac wyciagnac kase od klienta wymyslili sobie aby wymienic nastepne uszczelki :-D

uszczelka numer 21 i 22 koszt za jeden wtrysk wychodzi 41 zl
no i oczywiscie przewody przelewowe nr 7 poniewaz sa stare :-D koszt 311 zl :-D

66954645.jpg

i teraz pytanie do fachowcow, generalnie mam uczucie ze chca odemnie wyciagnac nastepna kase
czy do wymiany uszczelek nr 26 trzeba wyciagnac wtryski ?
czy uszczelki numer 21 i 22 maja bezposredni wplyw na na pokazywanie sie oleju na uszczelce 26 ?

 

 

 

Połączyłem. Jak przystało na doświadczonego użytkownika, proszę kontynuować w już rozpoczętych tematach i nie zakładać nowych / bad

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66956-zapocone-wtryski/#findComment-489747
Udostępnij na innych stronach

do wymiany uszczelki 26 z górnego zdjęcia w silniku Z17 DTH nie potrzeba demontować wtryskiwaczy .. ktoś chce Cię naciągnąć. Jedynie co trzeba zdemontowac to przewód przelewowy paliwa na wtryskiwaczach.

Wydaje mi się, że tam powinno być albo uszczelka nr 21 lub nr 22 (nie obie na raz) ale wiem, że nie ma ona większego wpływu na pojawienie się oleju na uszczelkach 26 .. no może inaczej .. jeżeli te uszczelki przepuszczają to większym problemem jest nie zatrzeć silnik niz przejmowanie się czy mamy wyciek lub też go nie mamy. Uszczelka 21 (22) jest jednorazówką i należy je wyłacznie stosować jeden raz i pod żadnym ale to żadnym pozorem nie używać powtórnie.

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66956-zapocone-wtryski/#findComment-489798
Udostępnij na innych stronach

 

 

ekstra wymienili uszczelki doprowadzajace paliwo do wtrysku (numer 25 powyzej)
to jest boczny uszczelniacz pokrywy zaworów .. a nie jakaś uszczelka doprowadzająca paliwo do wtrysku .. jezeli miałeś problem z wyciekami oleju to zrobili to prawidłowo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66956-zapocone-wtryski/#findComment-489800
Udostępnij na innych stronach

Gość golden2912

no i fajnie o to mi chodzilo...

tylko wiesz z tych uszczelniaczy pokrywy zaworow (25) nic nie lecialo tylko oni to zrobili ekstra ze wzgledu na zanizona wartosc z poczatku tych uszczelek (26) wzrosla mocno kwota wiec to zrobili troche zeby "zachowac twarz" (doslowanie i w przenosni :) )

a juz tak z ciekawosci jesli te uszczelki 21 lub 22 by przepuszczaly to co by bylo efektem? wyciek? gdzie?

czyli jesli nie trzeba do tej naprawy gwarancyjnej wyciagac wtryskow to po co w tak perfidny sposob chca naciagnac klienta....

krotko mowiac niech zrobia naprawe gwarancyjna i reszty niech sie nie ruszaja ...

 

btw wydaje mi sie ze jak wymieniali je wtedy to sciagali cala pokrywe zaworow mozliwe ?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66956-zapocone-wtryski/#findComment-489851
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności