Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, podepnę się do tematu. Ja mam takie problemy ostatnio. Kontrolka na desce "autko z kluczykiem". Jak to się zapali to jest koniec. Auto jedzie ale jest tak zmulone że szok. Jechałem w sobotę autostradą, lampka się zapaliła 127 km/h max prędkość, pedał w podłodze i nic. Już raz kasowali mi ten błąd ale nadal wyskakuje. Koleś wspominał właśnie coś o kolektorze i zastanawiam się czy objaw jaki mnie dotknął można połączyć z tym tematem? Przeważnie kontrolka zapala się jak przeciągam auto na czwórce do piątki albo na piątce.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67935-17-cdti-problem-z-klapami-w-kolektorze/page/2/#findComment-635674
Udostępnij na innych stronach

Twój problem nie jest spowodowany przez klapy wirowe.

skąd wiesz? byłem u majstra kasować błąd i powiedział cyt. "zapycha się kolektor ssący na krótkich odcinkach", to nie ma związku?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67935-17-cdti-problem-z-klapami-w-kolektorze/page/2/#findComment-635705
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wygląda na to że nie jest, kolektor oczyszczony, auto jedzie płynniej dostało jakby więcej mocy ale kontrolka autka z kluczykiem ponownie się zapaliła, może to wina jakiegoś czujnika?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67935-17-cdti-problem-z-klapami-w-kolektorze/page/2/#findComment-640228
Udostępnij na innych stronach

1- czujnik prędkości

2 -turbina doładowanie przekroczone

3 -immo nieprawidłowy sygnał (kluczyk)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67935-17-cdti-problem-z-klapami-w-kolektorze/page/2/#findComment-640271
Udostępnij na innych stronach

Bład nr jest kluczowym przy problemie. Do sprawdzenia podciśnienia, sterowanie turbiną, w Z17DTL zwykła turbina bez zmiennej geometri.

Pod kompa i obserwować doladowanie turbiny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67935-17-cdti-problem-z-klapami-w-kolektorze/page/2/#findComment-640277
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

pojechałem do innego mechanika, podłączył kompa poobserwował i ewidentnie wskazał na turbo że przeładowuje i wszystko do poczyszczenia, dam cynka co wyszło

z tego co mówił to częsty problem w tych silnikach zgadzacie się?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67935-17-cdti-problem-z-klapami-w-kolektorze/page/2/#findComment-641913
Udostępnij na innych stronach

Nie czesty przypadek, w zasadzie zwykła turbina , co można przeczyscic? egr, dolot i to w zasadzie można samemu. Przeczyscił bym map sensor, ale głownie sprawdził podcisnienia, działanie vacum, turbina żywotna w tym silniku.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67935-17-cdti-problem-z-klapami-w-kolektorze/page/2/#findComment-642010
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności