Skocz do zawartości

Corsa C 1.2 problem z olejem po wymianie uszczelki glowicy


Gość lmoonl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zakupiłem 3 tygodnie temu corse c od "dziadka" ktory serwisowal auto w salonie bosch. okazalo sie jednak ze mimo tego serwisu jest uszkodzona uszczelka pod glowica i olej dostawal sie do plynu chlodniczego. Wymienilem uszczelke glowicy uszczelke pokrywy rozrządu i uszczelniacz walu korb. po zdjeciu glowicy okazalo sie ze kanał w bloku silnika jak i glowicy ktorym splywal olej do misy byl totalnie zatkany wylkadalo to jak piasek z olejem . odetkalem to i stwierdzilem ze konieczna bedzie wymiana ileju i tu zaczal sie problem . Spuściłem stary olej ktory odmierzyłem i bylo go 3.2L wczesniej sprawdzilem poziom bagnetem i bylo ok. Po wlaniu nowego oleju 10W40 w ilości 3L na bagnecie mam MAX i teraz pytanie jak to jest mozliwe prosze o rady nie wiem co z tym zrobic . dodam ze zmierzyłem bagnet i ma 44.5 cm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie rozumiem ... Po zalaniu 3 l nowego oleju powinieneś mieć max na bagnecie i tak masz . Gdzie tu widzisz problem ? To że starego było więcej ? Brałeś pod uwagę , że mogłes niedokładnie zmierzyć ?

Szukasz problemu tam gdzie go nie ma . Zainteresuj sie lepiej co sie będzie działo po wymianie upg , czy zabieg ten sie w pełni powiódł .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr zmieniony na nowy, kanal odetkany a przyczyny jego zatkania nie jestem w stanie okreslic. W instrukcji od opla jaka otrzymałem jest napisane ze miesci sie 3.5 L oleju do silnika 1.2 i stad moje zdziwienie. Dodam ze po rozgrzaniu auta zawory graja dość głośno po przejechaniu okolo 20 km slychac je jak stoje na czerwonym swietle. i teraz pytanie czy ten typ tak ma czy moze jest to inna przyczyna dodam ze rozrzad jego lancuch wygladal solidnie i byl wymieniany przy przebiegu 101000 km a teraz mam 209000 km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Koledzy nie ma co się kłócić o ilość oleju w układzie, a warto się zastanowić nad tym dlaczego kanały olejowe były zatkane, i skąd są te stuki, czy z hydro-popychaczy czy z rozrządu. Kol. Imoonol nie pisze czy robił coś z głowicą (uszczelniacze, prowadnice, hydro-popychacze). Ten piasek to prawdopodobnie wypłukiwany nagar z oleju, dlatego Harnaś pisze czy płukany był silnik (możliwe że to nie jedyny zatkany kanał olejowy, czymś takim np: http://allegro.pl/stp-preparat-do-plukania-silnika-30-011-450ml-fv-i4686882401.html ), może tez być niskie ciśnienie oleju i niedostatecznie napełniają się hydro i mamy stuki, albo tłucze się łańcuch bo o ile łańcuch jest wytrzymały to ślizgi i napinacze już nie.

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik był zalepiony, kanały zapchane to odpowiedź jest oczywista.

Olej nie dociera do wszystkich elementów.

Zaraz polecą panewki pewnie.

 

Wymiana pompy nic nie da.

Ciśnienie ponoć było sprawdzone...

 

Myślę że poprzednik wlał tam "doktorów" itp. uszczelniajacych wycieki.

 

Taki osad nie bierze się z powietrza. A tym bardziej z czystego oleju w serwisowanym aucie.

 

Szklanki słychać bo też nie mają dobrej ilości oleju. Lub już jest po nich bo chodziły prawie bez oleju.

 

 

 

Ale temat jest o ilości oleju... więc sorki za spam.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica nie była planowana, nie wymienialem uszczelniaczy i innych elementów jedynie uszczelke , silnika tez nie plukalem a zatkany byl tylko jeden kanal ktory odetkalem i przemylem benzyną ktora pozniej spuscilem wraz z olejem . Reasumując zeby ten temat nie ciagnal sie wnieskonczonosc.

1. czy powinienem wlac oleju do poziomu miedzy min a max czy 3.5 l ???

2. czy warto przeplukac teraz silnik ??

 

 

dodam ze na 100 % slychac zawory jak graja

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam co Harnaś pisze. Jak wcześniej ich nie było słychać to bym się zastanowił przynajmniej na płukaniu bo niestety konsekwencje mogą być drogie, faktycznie zaklejone mogą być inne kanały.


A jak płukać to z głową żeby całkiem go nie pozatykać.

P/S - 1 wymieniając olej nigdy wszystko nie wyleci

2 w instrukcji pewnie jest napisane że poziom oleju należy utrzymywać pomiędzy kreską min a max na miarce oleju a nie określają tyle a tyle w litrach - dotyczy to też wymiany

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności