Gość gardi1 Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 to tez już zmieniałem - problem zanikł samoistnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/16/#findComment-493643 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Jestem po wymianie drążka lewego.Jest ciszej ale serwis znalazł też luzy na łączniku kolumny kierowniczej.Ale cena na razie mnie zablokowała 550zł za sam łącznik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/16/#findComment-493849 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiktor1986 Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Witam, mam już drugą merive i w obu występował problem luzów w kolumnie i stukania na malych nierównościach. W poprzedniej ignorowałem ten problem w obecnej postanowiłem się za to wziąć. Pierwsza diagnoza regeneracja maglownicy. Jednak to nie to. Druga wymina kolumny kierownicy. To trafna diagnoza ale nie do końca. Nowa kosztuje dużo. Znaleźona uzywana w gorszym stanie. Ale mój mechanik postanowil ja rozebrać i okazało się że wystarczy wymienić dwa łożyska kulkowe produkcji polskiej zamontowane w kolumnie. Efekt: brak luzu, brak stukania. Układ kierowniczy pracuje idealnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/16/#findComment-499908 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 (edytowane) A mnie nurtuje problem związany ze zbyt dużą sztywnością zawieszenia.Mam na trasie do pracy masę robót drogowych.Jazda przez te dziury już mi brzydnie.Meriva się po prostu tłucze jadąc przez nie.Pojeździłem tą trasą trochę Astrą 1 i Astrą 2.Aż przyjemnie jest jechać.To samo moją poprzednią Felicją .A w Merivie czuć każdą dziurkę, każdą nierówność.Na przeglądzie nie wyszły żadne luzy.Wszystko jest w porządku.Amortyzatory mają sprawności 71 przód i 70 tył.Ciśnienie w kołach zmniejszyłem już na 2.4 przód 2.5 tył Myślałem zmienić koła ze 185/60R15 na 14 i opony 155/80R14 albo 175/70R14 aby trochę dodać amortyzacji przez większe balony. Ktoś już robił takie zmiany? A może ktoś zmiekczył deczko zawiechę? Sugestie mile widziane. Edytowane 13 Września 2013 przez adam1954   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/16/#findComment-499977 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Don Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Meriva ma dość twarde zawieszenie ze względu na wysokość. Dzięku temu nie buja na zakrętach jak żabojady. Kwestia przyzwyczajenia, preferencji. Wg mnie opony o szerokości 155 będą za wąskie jak na takie auto i niekoniecznie może być możliwość założenia 14calowych felg ze względu na rozmiar hamulców z przodu. W 1.7 CDTI ponoć 15 są najmniejsze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/16/#findComment-500020 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 (edytowane) Jak będę u wulkanizatora to popytam.Gdy czegoś się dowiem to dam znać Ale wiem na pewno że muszę cos z tym zrobić. Lubię to autko.Jest moja ulgą na mój kregosłup.Więc zrobię dużo aby było bardziej komfortowe i nie zmuszało mnie do picia Melisy godzinę prze jazdą tym pojazdem. Myslałem nawet nad tym aby na próbe odłaczyć drążek tabiliztora i zobaczyć jak się zachowuje. Dzisiaj wyeliminowałem stuki w zawieszeniu. Miałem wymieniać łącznik kolumny z maglownicą ale chcąc się upewnić czy to na pewno to dzisiaj poluzowałem śrubę dolnego krzyżaka i podczas próby wyjęcia tegoż krzyżaka okazało się że jest luz na górnym krzyżaku.Luz ten był spowodowany poluzowaniem śruby.Zrobiłem prawie półtora obrotu tą śrubą (kluczyk E12).15 kilometrów jazdy po dziurach i jest cisza.Wierzyć mi się po prostu nie chce że luz na górnym krzyzaku może się tak roznosić na zcałe zawieszenie.Ale jednak. Na razie jest cisza. Edytowane 13 Października 2013 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/16/#findComment-500086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zmazi Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Witam, mam już drugą merive i w obu występował problem luzów w kolumnie i stukania na malych nierównościach. W poprzedniej ignorowałem ten problem w obecnej postanowiłem się za to wziąć. Pierwsza diagnoza regeneracja maglownicy. Jednak to nie to. Druga wymina kolumny kierownicy. To trafna diagnoza ale nie do końca. Nowa kosztuje dużo. Znaleźona uzywana w gorszym stanie. Ale mój mechanik postanowil ja rozebrać i okazało się że wystarczy wymienić dwa łożyska kulkowe produkcji polskiej zamontowane w kolumnie. Efekt: brak luzu, brak stukania. Układ kierowniczy pracuj mam podobnie już pisałem -proszę o kontakt   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/16/#findComment-503721 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 mam podobnie już pisałem -proszę o kontakt Możesz jakby co pisać na maila.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/16/#findComment-503723 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość irek711 Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Poczytaj o smarowaniu EPS-u . W to co mówią w ASO nie zawsze należy wierzyć. W oplu w rzeszowie w ogóle nie wiedzą że łącznik EPS-u się smaruje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/16/#findComment-503770 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalwww Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Witam u mnie tez byly stuki w zawieszeniu od prawie dwóch lat. Wiec dalem magiel do regeneracji i jest wreszcie cicho. Kupilem smar w serwisie opla posmarowalem wspomaganie. Tylko niestety zostal jeszcze taki dziwny dzwiek jak wjade na kostke brukowa. Jak skrecam kierownica to przestaje jak na filmiku. Co to jest? hhh.wmv Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70129-meriva-stukanie-w-zawieszeniu-przek%C5%82adni-kolumnie-kierowniczej/page/16/#findComment-508058 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.