Skocz do zawartości
kasa1979

Meriva stukanie w zawieszeniu / przekładni / kolumnie kierowniczej

Rekomendowane odpowiedzi

Jak pisałem wyżej.

Innego pomysłu nie mam


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po weekendzie. W sobotę odkręciłem krzyżak kolumny. Rozciągłem wieloklin gdzie jest frez. Nasmarowałem smarem silikonowym ktorym wczesniej smarowałem eps. Niestety zadnych efektów. Nadal stuka po  "tarce" na drodze i po poprzecznych nierownosciach. Sprawdzilem jeszcze dla pewnosci dokrecenie koł kluczem. Wszystko jest dokrecone. Juz nie mam pomysłow. Mam jedno pytanie do specy od meriv. Bo wedlug mnie ewidentnie stuka z kolumny kierowniczej a w zasadzie zaraz pod kierownica. Slychac nierownosci ale tylko przy niskiej predkosci. Powyzej 40 km/h zadnych stukow. Przy malej predkosci 10-20 km/h grzechotanie.  Czy   mozna jakos nasmarowac  zebatke która jest w kolumnie ? chodzi mi o miejsce gdzie laczy sie z silnikiem a potem wychodzi do gornego krzyzaka. Przeciez tam jest jakis slimak. On zapewne tez potrzebuje smarowania. Wszyscy smaruja slynny eps  a nikt nie wspomina o slimaku ktory moze nie widzial smaru od zjazdu z linii produkcyjnej. Zaraz zalacze zdjecie jak to ruscy smaruja w kia Rio. Czy jest jakies dojscie zeby nasmarowac slimaka kolumny ??

 

https://www.drive2.ru/l/499270364182872228/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stukanie to luzy.

Luzy się kasuje przez dokręcenie lub wymianę elementu.

Smarem (moim zdaniem) luzu się nie skasuje na dłuższą metę.

Może jakiś minimalny luz ale większe raczej nie.

Może się trochę wygłuszy ale za chwilę luźny element smar wybije i znowu stukac będzie


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Adam ze odzywasz sie i dajesz mi jakiekolwiek wskazowki.

Jesli chodzi o luz w kolumnie to przychodza mi tylko 2 rzeczy. Sruba na duzy klucz (30 lub 32) ktora jest w okolicy gornego krzyzaka. Moze to ona jest niedokrecona ? moje auto ma przejechane oficjlanie 204 tys wiec jesli nikt nigdy nie grzebal w kolumnie to ta sruba po takim przebiegiu poluzowala sie o jakies pol obrotu na przyklad ???  Moze trzebe ja dokrecic ?  tylko kurcze ciezkie dojscie do tej sruby. Masakra.   A druga sprawa to w kolumnie zebatej napewno sa lozyska. Moze one sie wyrobily ???  Przeciez te lozyska rowniez sa pewnie fabryczne i mogly juz dostac po tylku. Zalaczam zdjecie sruby kolumny  oznaczona zolta strzalka.

20141014_162341a.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tak może być.

Ale to trzeba będzie wszystko rozwalać w drobny mak.

Odważysz się na taki ruch?

W sumie ludzie to składali więc drugi człowiek też powinien poradzić sobie z rozbiórką i ponownym złożeniem.:D

 

Ale gdybyś wyjął cały wałek napędowy kolumny i spróbował poruszać kierownicą trzymając za wypust w którym mocowany jest krzyżak.?

Może wtedy bez rozbierania dało by się potwierdzić lub nie czy to od tego luz jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam ja to narazie mam inny pomysł. Postaram się nagrać film z jazdy po kostce granitowej. Żebyś posłuchał jak to stuka.  Ja szukam przyczyny w kierownicy a może w rzeczywistości to jest zawieszenie lub coś innego. 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja gdy szukałem u mnie to też mi się wydawało że krzyżaki a była to tulejka w maglownicy.

Pisałem o jej wymianie w Corsie chyba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi w białej też stukała kolumna.

Okazało się, że dolne łożysko ma dość i sobie wylata.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie mam pytanie co może dziać się w mojej merivie . Mianowicie przy prędkości około 90 km/H zaczyna coś stukac pod kierownica jakby plastik oraz trzęsie się kierownica przez chwile i przestaje i tak wkoło.  Dodam że do 80 km jest wszystko dobrze

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat ma 12 stron.

Przeczytałeś je?

Sprawdziłeś chociaż jedną z zawartych w nich porad?

Co do tej pory zrobiłeś aby to wyeliminować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co ten atak odrazu. W większości przypadków opisane jest przy małych prędkościach u mnie zaczyna się przy 90 . Jeśli nie chcesz nic podpowiedzieć nie musisz rozumiem .

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie co wyście są tacy delikatuśni? Jak dzieciątka na których popatrzysz pod kątem i już płaczą.

Jaki atak?

Zapytanie tylko i wyłącznie.

Podałeś co zrobiłeś?

Nie .

Napisałeś że nic z tych porad nie skutkuje?

Nie .

O co więc chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie robiłem bo dziś się to zaczęło dziać. Mógł byś coś podpowiedzieć będę wdzięczny jeśli tak .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić wszystko 

Począwszy od kolumny kierownicy skończywszy na tarczach hamulcowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam  sprawdzałem dziś moja kolumnę i wyczuwam luz na drugie od kolumny i tam jest śruba którą wydaje mi się nie dokrecona tylko nie mogę dobrać klucza na pewno powyżej 32 lub podobna dobierał się ktoś do tego i doradzi jaki to rozmiar i czy pomogło dokrecenie  ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Gruby19876 napisał:

wyczuwam luz na drugie od kolumny i tam jest śruba którą wydaje mi się nie dokrecona tylko nie mogę dobrać klucza na pewno powyżej 32

 

 

Popraw aby było zrozumiałe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry . Rozebrałem wszystkie plastiki i na końcu kolumny kierowniczej jest taka duża śruba tylko nie wiem jaki ma rozmiar . Na pewno musi być jakiś cienki klucz bo jest mało miejsca chyba że tak jest jeszcze jakieś łożysko i dokrecenie nic nie da :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o tą nakrętkę?

 

2019-04-20_160114.png

 

 

 

20141014_162341a.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam pewnie dojście będzie po wypięciu drążka z krzyżakiem i kluczem nasadowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.