Gość haz Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Zamierzam kupić Astrę G (hatchback) z rocznika 2003-2004. Na sam koniec mam dylemat pomiędzy tymi silnikami. Zamierzam założyć od razu instalacje gazową (sekwencja). Jestem spokojnym kierowcą. Z tego co znalazłem to zalety i wady tych silników to: Z16SE Zalety: 8 zaworowy - tańszy w eksploatacji, dobrze jedzie z dołu, oszczędny Wady: pada sterownik silnika, problemy z przepustnicą, podobno przekombinowany i bardziej awaryjny niż jego poprzednik Z14XEP Zalety: Nowszy silnik, hydraulika zaworów, rozrząd na łańcuchu, zużycie paliwa Wady: Podobno trudny do zagazowania, droższy w eksploatacji, podobno łańcuch jakiś słaby i wymienia się go tak samo często jak pasek, a wymiana łańcucha 2-3x droższa niż paska.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Ja bym się skłaniał za Z16SE   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Kierował bym sie stanem a jezeli taki sam, to jednak pomimo wad wolałbym Z16SE.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość romantyr Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Dokładnie tak jak pisali Koledzy wyżej. Choc silnik Z16SE jest ''starszej generacji''to sprawia zdecydowanie mniej problemów z instalacją lub bez,koszt wymiany np. rozrządu,pompy itd.potrafi być prawie o połowę tanszy niż w silniku Z14XEP! Edytowane 5 Stycznia 2015 przez romantyr   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) podobno przekombinowany i bardziej awaryjny niż jego poprzednik mimo tegi jest to nadal bardzo dobry silnik. oszczędny czy ja wiem, w poronaniu do x16sz cz x16szr to kiepsko wypada. Edytowane 5 Stycznia 2015 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość romantyr Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 W/g mnie zawsze będą jacyś zwolennicy lub przeciwnicy tych silników o które pytasz Kolego. Każdy będzie chwalił, to co ma. I ta dyskusja może trwać bez końca.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość haz Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zdecydowałem się ostatecznie na Z16SE.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość romantyr Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Zdecydowałem się ostatecznie na Z16SE. No to,gratuluję wyboru   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.