Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem szczęśliwym bądź też nieszczęśliwym posiadaczem owej astry h 1.7 cdti kod silnika DTH układ zasilania bosch. Od jakiegoś czasu mam problem z wieszającym się pedałem gazu, rozebrany kilkukrotnie wypsikany środkiem do czyszczenia potencjometrów narazie spokój, jednakże mniemam iż problem nie leży w samym pedale a w czujniku doładowania. Skąd te podejrzenia a no z tąd, że przy ostrzejszej jeździe wyskakuje mi kluczyk i max obroty do 3000 zagszę auto i zapale i wszystko jest ok. Po drugie mierzyłem sygnał wyjściowy na czujniku ciśnienia i pomiar wyszedł 3,5V czy mógłby ktoś potwierdzić powyższą wartość mierząc na 100% sprawnym czujniku. Niby na kompie wyskakuje błąd pedału gazu ale traktuje to z dystansem gdyż może nie być to wina samego pedału(wszelkie połączenia elektryczne zostały spryskane alkoholem izopropylowym) i wyskakuje również błąd czujnika ciśnienia, dodam, że nie więcej jak pół roku temu turbina została wymieniona na garetta, podciśnienie sprawne aczkolwiek nie wiem co z tym zaworkiem do podciśnienia może on się przycina?

Dziękuje za wszelką pomoc.

Edytowane przez elmo2

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

To turbo to nowe prosto z fabryki garretta czy po regeneracji i majstorwaniu w niej??

Czujnik cisnienia MAP jest zasilany 5V i osiaga rpawei to napieci epryz maksymalnym cisnieniu jakie mize pokazac. Nie wiem jak Ty tam mierzyles to napiecie czy na psotoju czy jakims smiesznym dpetaniem pedalu gazu czy jak bo nic nie podajesz. Wiecej danych dawaj.

Pedal gazu rozbierz i blaszki przesun nieco tak by tarly w innym miejscu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-573293
Udostępnij na innych stronach

Turbo nowe z fabryki tylko muszle były zakładane on starej, napięcie było mierzone na obrotach jałowych, wcześniej ustaliłem że przy ciśnieniu około 100 kPa napiecie jest 3,5 V zrobiłem to tak, że odkreciłem czujnik dmuchałem kompresorem o ustalonej wartości zasilałem napięciem 5V i mierzyłem napięcie wyjściowe potem montaż do kolektora i te sama wartość była. Nie mogę nigdzie znaleźć charakterystyki tego czujnika jak bym ją znał to miałbym jasną odpowiedź ale wydaje mi się, że czujnik jest sprawny aczkolwiek przeprowadzę testy na przyciśniętym pedale( nie miałem drugiej osoby do pomocy). Dziś podczas dłuższej jazdy w trasie wyskoczył serwis i ograniczenie do 3k obrotów, podejrzewam że to albo coś ze sterowaniem powietrza czujnik(ale raczej wątpie), elektrozawór, gruszka, bądź zasyfiałe kierownice(ale już po kilku miesiącach taki syf by się zrobił?) bądź uszkodzony wtryskiwacz( jeden wystaje ponad 30% normę)

Edytowane przez elmo2

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-573350
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie .. piszesz, że masz założoną turbinę garretta ?? a z tego co ja pamietam na tych silnikach nie było turbiny garretta tylko mitsubishi. Chyba, że po prostu się przejęzyczyłeś pisząc .. i napisałeś garrett.

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-573421
Udostępnij na innych stronach

Upss masz rację to napiszę sprostowanie miałem orginalną mitsubishi a założyłem nową ale melleta a nie garetta (moje założone były tylko muszle) przepraszam moje przejęzyczenie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-573470
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dziś podczas dłuższej jazdy w trasie wyskoczył serwis i ograniczenie do 3k obrotów, podejrzewam że to albo coś ze sterowaniem powietrza czujnik(ale raczej wątpie), elektrozawór, gruszka, bądź zasyfiałe kierownice(ale już po kilku miesiącach taki syf by się zrobił?) bądź uszkodzony wtryskiwacz( jeden wystaje ponad 30% normę)

 

podstawowe pytanie jaki błąd Ci wyskoczył? .. kolejne czy jak wyłączyłeś zapłon i zapaliłeś silnik problem znikł i silnik odzyskał moc? .. o co Ci chodzi w ostatnim zdaniu, że jeden wtryskiwacz wystaje ponad 30% normę? .. możesz rozwinąć :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-573490
Udostępnij na innych stronach

niech zrobi zapis danych z dolaodwania przy przyspieszaniu na biegu np 3 labo 4 najlepiej. Tak zeby bylo widac cisnienei żądane i rzeczywiste osiagane przez turbo. Jelsi zakres obrotowy bedzie sie miescil w zakresie obrotów okolo 1400 do niecalych 4000 to ci powiem czy turbo jest okej czy nie. Sterowanie turbo tak dokladnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-573529
Udostępnij na innych stronach

Przydał by Ci się komp do diagnozy i sprawdzenie parametrów pracy, pedał posiada dwa potencjometry i można porównać zakres ich pracy. Co do turbiny to kto i jak złożył muszlę oraz ustawiał gruszkę. Pomiary miernikiem na obrotach jałowych??? co Ci to da. Turbo sprawdza się pod obciążeniem .Jeśli problem leży po stronie pedału w co wątpię sprawdź skrzynkę elektryczna i masy w komorze silnika. Auto wchodzi w tryb serwisowy i wywala błędy w kompie odczytaj, sprawdź dane podczas jazdy i będziesz wiedział.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-573579
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Raczej nie zmierzę parametrów pracy silnika podczas jazdu bo najzwyczajniej na tę chwilę nie mam jak ale może załatwie sobie kompa do podłączenia, cale turbo było regenerowane w "profesjonalnym" zakładzie więc wykluczam turbo, a co do wtryskiwacza to mierzyłem to jeden puszcza dając 74%(dopuszczalne 30%) więcej z przelewu. Wiem, że to żadna diagnoza dla wtryskiwaczy ale przynajmniej wiem, że jeden jest na bank uszkodzony ale to i tak nie znaczy że reszta jest sprawna. Dodam, że cała kabloteka była spryskana alkoholem izopropylowym, więc to nie styki. Ogólnie jest tak, że jadąc na wysokich obrotach przez dłuższy czas powiedzmy jakieś 3000-3500 tys obr. załącza mi się tryb serwisowy wyłączenie kluczkiem nic nie daje bo za chwile znowu to samo, brakuje mu mocy i wgl. więc obstawiam na coś ze sterowaniem powietrza. Chociaż brałem pod uwagę wtrysk że poprostu ma za małą wydajnoć i może się to dziać ale wątpie.

Edytowane przez elmo2
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-573657
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności