Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

 

o co Ci chodzi w ostatnim zdaniu, że jeden wtryskiwacz wystaje ponad 30% normę? .. możesz rozwinąć :-)

Chodzi o to ile wtryskiwacz "przelewa" taka domowa metoda sprawdzania wtryskiwaczy, w skrócie porównujesz ilość przelanego paliwa z 4 wtryskiwaczy (bierzesz 4 butelki 0,5l łączysz je z przelewami jakimiś wężykami odpalasz samochód chodzi kilka minut i potem porównujesz wyniki) jeżeli na którymś wtryskiwaczu jest 30% więcej przelanego paliwa porównując do tego który przelał najmniej tzn. że wtrysk nadaje się do wymiany. Oczywiście taki test daje tylko obraz który jest najbardziej rozwalony a nie jest powiedziane że reszta jest sprawna, żeby dokładnie obadać wtryski niestety demontaż + maszyna probiernicza + opłata (nie wiem ile kosztują ale myślę że coś w granicach 50 zl za sztukę).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/page/2/#findComment-573809
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

cale turbo było regenerowane w "profesjonalnym" zakładzie więc wykluczam turbo,

Ten się nie myli co nic nie robi.

Raczej nie zmierzę parametrów pracy silnika podczas jazdu bo najzwyczajniej na tę chwilę nie mam

Inaczej nie rozwiążesz problemu bo miernik służy jako urządzenie pomocnicze a nie diagnostyczne w tym przypadku

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/page/2/#findComment-573825
Udostępnij na innych stronach

Witam! Byłem dziś na komputerze, znajomy podłączył astre pod cdif/2 wykazało bezsprzecznie czujnik ciśnienia (Map sensor) no a co za tym idzie przeładowanie, dziś zamówiłem czujnik jutro ma przyjść jak tylko wymienię to dam znać. A tak na marginesie może kolega Kaslo, orientujesz się czy interfejs autocom cdp pro (orginał nie podróbka) dobrze radzi sobie z oplami?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/page/2/#findComment-573876
Udostępnij na innych stronach

 

 

wykazało bezsprzecznie czujnik ciśnienia (Map sensor) no a co za tym idzie przeładowanie
a jaki miałeś błąd ?? będę drążył a może to nie było przeładowanie tylko za niskie doładowanie, albo błąd z brakiem komunikacji z czujnikiem doładowania .. to co robisz to partyzantka a nie analiza .. zadaje pytania a nie umiesz odpowiedzieć na jedno podstawowe .. jaki masz zapisany błąd diagnostyczny??

Po drugie jeżeli wyskakuje błąd przeładowania to wyłączenie stacyjki powoduje, że po ponownym uruchomieniu problem znika na jakiś czas .. dopóki nie będziesz znów deptał pedału gazu .. a z tego co Ty piszesz to błąd jest cały czas .. chyba, że ja coś źle zrozumiałem z Twojego wpisu.

Co do wtryskiwacza możesz mieć rację .. że wtryskiwacz jest padnięty i prawdopodobnie będzie do wymiany .. metoda nadaje się wdo wtryskiwaczy Bosha, które masz na silniku ale do Denso już nie.

A bardzo możliwe jest to, że uszkodzony wtryskiwacz powoduje wytwarzanie bardzo dużo sadzy, która osadziła się na kierownicy strumienia spali w turbinie i ją już blokuje .. analiza nie polega tylko na znalezieniu skutków .. ona powinna wskazać Ci przyczynę .. poprzednia wymiana turbiny usunęła być może skutek .. a nie przyczynę

Tak więc naprawdę możesz tu uzyskać pomoc ... ale najlepiej byłoby abyś jak najdokładniej odpowiadał na pytania i najdokładniej powiadał o tym co się dzieje

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/page/2/#findComment-574020
Udostępnij na innych stronach

Na cdif wykazało przeładowanie: "stan przeładowania" i wskazało na boot sensor, wymieniłem to samo, potem wymieniłem elektorzawór doładowania i nadal to samo rozebrałem i przeczyściłem przepustnice do tego powymieniałem wszystkie węże od turbiny i z elektrozaworu zobaczymy jaki efekt będzie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/page/2/#findComment-574546
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej iopcji by pokazal komputer ze wina czujnika. Moz epokazac jakis blad zwiazany z cisnieniem czy to za wysokim czy za niskim i w podpowiedzi bedzie ze wine ponosić moze za to tak: zmienna geometria, wezyki, elektrozawor, instalacja elektryczna i czujnik MAP. MAP sensory za czesto nei padają a auta nei naprawia sie tka ze wymieniasz jak lepci pokolei czesci skladowe. Masz sprawdzac bo jak tak maz naprawiac to w kazdym warsztacie ppracujesz tylko dwa tygodnie i cie wywalą. Kto bedzie za nietrafine diagnozy placił??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/page/2/#findComment-574555
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

 

 

Nie ma takiej iopcji by pokazal komputer ze wina czujnika. Moz epokazac jakis blad zwiazany z cisnieniem czy to za wysokim czy za niskim i w podpowiedzi bedzie ze wine ponosić moze za to tak: zmienna geometria, wezyki, elektrozawor, instalacja elektryczna i czujnik MAP. MAP sensory za czesto nei padają a auta nei naprawia sie tka ze wymieniasz jak lepci pokolei czesci skladowe. Masz sprawdzac bo jak tak maz naprawiac to w kazdym warsztacie ppracujesz tylko dwa tygodnie i cie wywalą. Kto bedzie za nietrafine diagnozy placił??
... dokładnie tak jak pisze Wesoł ..

przepraszam Elmo .. ale tylko czysty dyletant mógł pomyśleć, że gdy na diagnoskopie pojawia się błąd przeładowania to wymienia się czujnik ciśnienia .. sorry ale jak to przeczytałem to się załamałem .. wiecej wiedziałbyś czytając podobne problemy innych .. szkoda tych wydanych pieniędzy .. taniej byłoby jechać do mechanika ..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/page/2/#findComment-574569
Udostępnij na innych stronach

No ok tylko byłem u mechanika i pokazało że to "uszkodzony jest czujnik ciśnienia doładowania" więc tym się zasugerowałem (wiem że czasem to nie jest sedno problemu no ale jak wskazywał ewidentnie to sie posłuchałem i poźniej bład czujnika znikł a przeładowanie zostało). No ok mówisz, że wszystko po kolei wymieniam tylko zauważ, że pół roku temu była regenerowana turbina spore luzy na wałku więc turbo nowe wężyki wszystko było sprawdzane więc raczej to nie kierownice a poza tym na postoju cięgno gruszki ładnie pracuje więc wątpie żeby to były zapieczone kierownice. Czujnik wymieniłem dlatego że pokazywał tak komputer, a elektrozawór był ostatnim elementem tej układnaki więc wymieniłem go. Już nie znam innych elementów które by odpowiadały za sterowanie. Wgl ciężko jest o elektromechanika który ma full sprzętu i jeszcze się na nim znał najczęściej są tacy co jedynie wymienią klocki i ewentualnie podłączą pod komputer i to jeszcze jakiś kulawy.... a tak apropo to jedna impreza podłączenia kosztuje 50 zl i nic nim nie zyskam na dobrą sprawę gdyż pokaże jedynie "stan przeładowania i koniec" reszty i tak muszę się domyślać sam. potrzebny dobry diagnosta, którego włąsnie mi brak.


 

 

diagnoskopie pojawia się błąd przeładowania to wymienia się czujnik ciśnienia

Jeszcze w ramach sprostowania to nie było tak że wyskoczyło mi przeładowanie i wymieniłem czujnik. Owszem wyskoczyło przeładowanie ale i błąd czujnika ciśnienia doładowania i auto później chodziło coraz gorzej coraz częściej załączał sie tryb awaryjny nawet powyżej 2,5k obrotów po wymianie czujnika tryb awaryjny załączał sie tylko po dłuższej jeździe powyżej 3,5k obrotów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/page/2/#findComment-574577
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

Elmo .. spróbuje odpowiedzieć po kolei ..

najpierw dokładnie trzeba znać numer błędu .. a dodatkowo tzw. symptom czyli właśnie ta część błędu, która wskazuje co tak naprawdę jest nie OK np.

P0243 01 - Turbo-charger EVRV Short to Batt.

P0243 02 - Turbo-charger EVRV Short to GND.

P0243 04 - No load

P0243 84 - Turbo-charger EVRV Drive IC too high temp.

 

P0105 07 - Boost Press.Sensor - Voltage above upper limit

P0105 03 - Boost Press.Sensor - Voltage below lower limit

 

P0234 91 - Turbo Boost Press.Positive Deviation (Under Boost Press.)

P0234 90 - Turbo Boost Press.Negative Deviation (Over Boost Press.)

 

Jak widzisz powyżej .. jeden błąd nic nie mówi bo może znaczyć dokładnie coś przeciwnego .. jeszcze trzeba umieć go odczytać i potem zinterpretować

 

Rozumiem Twoją frustrację .. bo wiem jak to jest .. dlatego też pytałem Cię o takie rzeczy a nie o inne.

 

Z tego co pamiętam Ty nie regenerowałeś turbiny tyko wymieniałeś na inną nową ale innego producenta. Powiedz mi czy problem przeładowania był od razu po wymianie turbiny czy pojawił się po jakimś czasie. Może turbina jest po prostu niewłaściwie skalibrowana .. a może silnik rzeczywiście tak dymi, że turbina tak się zasyfia ..

 

Zawór i czujnik wymieniłeś na nowy oryginalny?? Czy kupiłeś działające używki lub zamienniki.

 

A czy wymieniałeś w tzw. międzyczasie MAFa (przepływka powietrza)?

 

Zweryfikuj wiązkę przy czujniku .. może jakiś pin ledwo sie trzyma .. w końcu samochód ma już kilka lat

 

Ile auto ma przejechane .. ?? i który to rocznik .. ??

 

Jak daleko masz do Gliwic??

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/page/2/#findComment-574682
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności