Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

MAF czyli przpelywka nie ma nic wspolnego z dolaodwaniem turbiny. turbo bedzi enormalnie pompowac nawet jak przeplywka bedzie siadnieta. Przpelywka sluzy do ograniczania dawki paliwa i tylko tego czyli jest zabezpieczeniem przed dymieniem i niepotrzebnym laniem paliwa jak turbo jeszcze nie pompuje a wstaje dopiero.

Nie ma bledy raczje od czujnika MAP ktory by mowil wymien ten czujnik. moz ejedynie wskazywac ze jest niewlasciwy odczyt czyli jak kolega tu podal np zwarcie do plusa czy zwarcie do masy itd co moze sugerowac ze jest problem z czujnikiem MAP ale mozliwe tez ze jest kabel przerwany. Przerwanie kabla masowego spowoduje ze wlasnie wywali blad zwarcia do plusa bo jak nie ma masy to mamay przeciez tylko kabel sygnalowy i zasilanie czyli plus wiec stad ten blad. Analogicznie przerwanie kabal zasilajacego to mamy blad zwary do masy itd itd. To czyste myslenie z dziedziny elektryki/elektorniki, zadna nowosc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/page/3/#findComment-574688
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość grzes08

 

 

MAF czyli przpelywka nie ma nic wspolnego z dolaodwaniem turbiny. turbo bedzi enormalnie pompowac nawet jak przeplywka bedzie siadnieta. Przpelywka sluzy do ograniczania dawki paliwa i tylko tego czyli jest zabezpieczeniem przed dymieniem i niepotrzebnym laniem paliwa jak turbo jeszcze nie pompuje a wstaje dopiero.

Wesoł .. a czy ja cos takiego napisałem ...??? nie widzę .. :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/page/3/#findComment-574692
Udostępnij na innych stronach

Nie wiesz do czego sluzy przpelywomierz i jaka ma role i poprostu tak piszesz. Przpelywomierz jesli zaniza wartosci to w rezultacie tnie dawke paliwa. Tnie by ograniczyc dymienie. To jest ogranicznik zadymienia czujnik MAF. Czy sie to komus podoba czy nie. Nie bede opisywal o co to bo to wystarcyz chwile pomyslec by zrozumiec. Nie ma wplywu na doladowanie turbiny ja jedynie na ilosc paliwa czyli moc. Turbina mozesz pompowac nawet dwa bary cisnienia i mocy nie bedzie jesli nie podlejesz paliwem. Wiem co mowie i moge to potwierdzic logami z doladowania, dawki i wskazan MAF.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/page/3/#findComment-574792
Udostępnij na innych stronach

Nie ma wplywu na doladowanie turbiny ja jedynie na ilosc paliwa czyli moc

Z tym się zgodzę. Wiem doskonale za co odpowiada przepławka. Zgodzisz się też ze mną że przepływka podając nieprawidłowe dane ograniczy moc silnika przez za małą lub za dużą ilość paliwa oraz ilość spalin w układzie wydechowym, co za tym idzie nie napędzi odpowiednio turbiny po stronie wydechowej, co też nie przełoży się na doładowanie silnika. Mam gdzieś uszkodzoną przepływkę do 2.0T, auto w tym przypadku nie osiągało pełnej mocy, wywalało akurat błąd niedoładowania oraz sondy a silnik nie wkręcał się na obroty.( nie właściwa dawka paliwa w stosunku do powietrza)

Turbina mozesz pompowac nawet dwa bary cisnienia i mocy nie bedzie jesli nie podlejesz paliwem. Wiem co mowie i moge to potwierdzic logami z doladowania, dawki i wskazan MAF.

Tak turbina jeśli będzie miała odpowiednią ilość spalin wytworzy odpowiednie ciśnienie i też zgadzam się z tym że mocy będzie brakowało jeśli nie będzie odpowiedniej dawki paliwowej.

Edytowane przez Kaslo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/page/3/#findComment-574798
Udostępnij na innych stronach

W wolnej chwili wstawie ci loga z 010 z vaga jakiegos jak to tnie przpelywka znacząco bo bedzie widac po parametrach a doladowanei bedzie prawidlowe. Olosc paliwa decyduje o mocy. Zeby turbo robilo robote nie trzeba mega duzej energii by ja napdzić. Na fisie moge sobie kuknac ze np spalanie jak jade bardzo agresywnie siega czasami ponad 60 litrów chwilowego ale generlanie pryzspiecha na 3 czy 4 biegu to 30-40 litrów. Wyobraz sobei z ejadac srednioagresywnie by nie powiedziec ze jak na mnie to dosć lajtownie i spalanie na poziomie 10-15 litró i turbo pompuje tak samo i bedzie widoczne w logu ze jest na poziomie 2440 mBar.

 

A i jak przeplywka poda nie nieprawidlowe dane tylko jak zanizy wartosci. Przy zawyzaniu wartosci paliwa nei bedzi epodlane wiecej jak jest to ujete w mapie po innych ogranicznikach. Tak wiec w mapie w ECM masz ogranicznik paliwowy na podstawie MAF na podstawie wcisnietego pedalu gazu, na podstawie cisnienia doladowania na podstawie ustalonego momentu obrotowego itd zaleznie od rodzaju silnika i sterownika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/page/3/#findComment-574851
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zeby turbo robilo robote nie trzeba mega duzej energii by ja napdzić

tak nie potrzebuje dużo ale silnik musi osiągać minimum około 3000 obrotów

 

by nie powiedziec ze jak na mnie to dosć lajtownie i spalanie na poziomie 10-15 litró i turbo pompuje tak samo i bedzie widoczne w logu ze jest na poziomie 2440 mBar.

Tak w tym przypadku zgadzam się turbo ma czym być napędzane

 

 

A i jak przeplywka poda nie nieprawidlowe dane tylko jak zanizy wartosci. Przy zawyzaniu wartosci paliwa nei bedzi epodlane wiecej jak jest to ujete w mapie po innych ogranicznikach. Tak wiec w mapie w ECM masz ogranicznik paliwowy na podstawie MAF na podstawie wcisnietego pedalu gazu, na podstawie cisnienia doladowania na podstawie ustalonego momentu obrotowego itd zaleznie od rodzaju silnika i sterownika.

I tu chyba udało się osiągnąć wspólny kompromis :spoko:

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/page/3/#findComment-574856
Udostępnij na innych stronach

heh problem tez byl w tym ze ja mowilem o dieslu a Ty o benzynie wiec tez inaczje to dziala w obu typach. w serii umnie turbo juz osiagalo swoje cisnienei przy okolo 1800 obr. Teraz na wiekszej suszarce cos kolo 2000 czy 2100. Deisle maja turbo ze zmiena geometria a benzynowce wiadomo ze nie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/70859-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/page/3/#findComment-574858
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności