Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Od prawie dwóch miesięcy jestem posiadaczem Opla Mokka 1.6. Samochód ma przejechane 1.700 km.

Podczas zmiany biegów z 1 na 2 i rzadziej z 2 na 3 przy puszczaniu sprzegła dochodzi mnie odgłos stuku. Jeżeli sprzegło puszczam bardzo wolno to tego stuku nie słyszę. Biegi wchodzą przy tym dobrze, choć z pewnym oporem, ale to nie przeszkadza. W żadnym z wcześniejszych moich samochodów nie dochodziły mnie tego typu dźwięki.

Czy ktoś z lepiej zorientowanych w temacie może wie czym to jest spowodowane?

 

P.S. od razu zaznaczę, że czytalem post, gdzie jeden z forumowiczów skarży się na odgłos ze skrzyni biegów, ale wydaje mi się, że w moim wypadków nie jest to spowodowane kasowaniem luzów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by to słyszeć. Podjedź do ASO - masz gwarancję, niech posłuchają. Ten silnik nie ma dwumasy więc na pewno nie jej wina. Kwestia charakteru tego stuku i jego siły - uważasz, że to nie luzy, masz jakieś doświadczenie w tej kwestii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnego doświadczenia, wydaje mi się, że w nowym samochodzie sprzegło i skrzynia nie powinny wydawać dźwiękow jak w aucie po 200 tys km przebiegu. W żadnym z dotychczasowych aut niczego takiego nie słyszałem.

Czy gdyby to jednak były luzy, da się ten dźwięk jakoś zlikwidowac regulacją czy inną czynnościa serwisową.?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam nową Mokkę. Mogę powiedzieć tyle, że obecnie produkowane samochody są robione na ilość, nie na jakość.

Też czasem odnoszę wrażenie, że niektóre luzy są zbyt duże. Też czasem mam wrażenie, że na całkowicie zimnej skrzyni haczy mi lekko 2 i 3 bieg. Mam też świadomość, że rozebranie skrzyni i wymiana synchronizatorów 2 i 3 biegu nic mi nie da, i po naprawie będzie to samo. Obawiam się też, że w Twoim przypadku zostanie to uznane jako luz technologiczny mieszczący się w normie.

Tak samo jest ze zużyciem oleju - litr na 1000km to dużo nawet dla używanego auta, a taką normę mają samochody nowe... Dlatego pytałem, czy masz doświadczenie bo obawiam się, że odejdziesz z kwitkiem jeśli oczekujesz bezszelestnego zachowania się zespołu napędowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Tiaaa autko za +70 patyków i litr oleju silnikowego na 1000km oraz stuki? Jak miałem poprzednie (nowe) auto i coś pukało. Szukali, szukali aż znaleźli, luz na jednej ze śrub mocujących szynę od fotela pasażera. Kwestia chęci i podejścia. Co zyskało na tym ASO? Serwisowałem tam auto przez wiele lat blacharsko i mechanicznie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszę o normach producenta. Nie oznacza to, że tyle chleje.

Problem stuków - pisałem, żeby podjechał do ASO. Może faktycznie jest coś nie tak - nie mamy szklanej kuli, żeby na odległość postawić diagnozę.

Często ludzie skarżą się na głośną pracę napędu - skrzynia z Mokki 1.6 jest też w innych modelach i cały czas są te same jazdy bez trzymanki. M32 6-biegowe też mają swoje "uroki" i niestety nikt nic na to nie poradzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

No to tak o zużyciu oleju silnikowego. W mojej przebieg 15 000km, stan oleju pilnowany na 3/4 miarki i uzupełniany na bieżąco. Na razie dolane zostało łącznie około 0,4l.

 

To jest OK dla tego silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tak. Każdy silnik bierze olej, tylko nie zawsze widać to na bagnecie. Te 4 setki na 15kkm to pryszcz - wychodzi 25ml na 1000km czyli praktycznie śladowa ilość...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobię jak radzisz, podjadę do ASO niech posluchają i zobaczą. Nawiasem mówiąc jak prowadziłem Mokki 1.4 i 1.6 podczas jazd testowych to nie było żadnych stuków. Mają jakieś specjalne egzemplarze.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak w Insigni... Non Stop trzaskania,pukania,metaliczne dzwieki niewiadomo skąd....trzeszczenie...i ciagłe usterki...mniejsze i wieksze...

Dlatego bez żalu sie jej pozbyłem....wersja 2.0 160Km Cosmo/Elite 2010 :(

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mizerny, nie ma co się zastanawiać.

Mam ten sam model co Ty, przy zmianie biegów wszystko przebiega płynnie i bez szemrania.

Co do oleju, sprawdziłem po 800 km i nie stwierdziłem ubytku. Tylko się chyba cieszyć. :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jak sytuacja wygląda teraz? Tak się składa, że mam ten sam problem z biegami, i czasami problem z wrzuceniem wstecznego - po ponownym wciśnięciu sprzęgła jest ok. Mokka 1.6 115km przebieg niecałe 3tyś km, ale od samego początku tak było. Jest też problem z głośnikiem w drzwiach kierowcy - słychać trzaski szczególnie przy basie, nie zawsze, ale jest. Pojawia się już od głośności na poziomie 28 i wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak samo jest ze zużyciem oleju - litr na 1000km

 

Piszę o normach producenta
tu mówisz nieprawdę .. norma jest 0,6 litra norma producenta .. co nie zmienia faktu, że to i tak jak dla ekstremalne wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się - sprawdziłem ponownie, 0.6l. Mój błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Vwrafi
      Witam.

      Kupiłem jakiś czas temu Astrę G Bertone 1.8 ( dokładnie w 2012 roku - przebieg wtedy 122 000km ). Teraz ma 180 000km i nic od chwili zakupu nie robiłem przy zawieszeniu oprócz wymiany końcówki stabilizatorów jakieś 4 lata temu. Auto już nie trzyma się za dobrze na zakrętach, puka, stuka oraz sprzęgło zaczęło się ślizgać. Nadszedł czas na remont i chciałbym kompletnie wymienić całe zawieszenie + oczywiście sprzęgło ( wysprzęglik też ). Mam znajomego pracującego w hurtowni z częściami motoryzacyjnymi i może mi załatwić części ale muszę mu podać dokładnie co chcę ( mogę zalogować się na stronę na jego loginach sprzedawcy i wybrać sobie części ).

      Stąd moje pytanie: Czy ktoś może mi podać kompletną listę części jakie muszę zakupić do zawieszenia mojej Astry G Bertone 1.8 Z18XE oraz do wymiany sprzęgła? Chciałbym też wymienić amortyzatory. Wiadomo, że oprócz np. amortyzatorów trzeba wymienić także poduszki, łożyska do nich i właśnie o taką listę by mi chodziło, żeby później w trakcie naprawy nie jeździć po brakujące części. Zwykłe łożyska koła też chcę wymienić bo już mi piszczą.
    • Przez zwiru1994
      Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem ze sprzęgłem jak w temacie. Wymieniałem cały komplet z firmy LUK. Sprzęgło zachowuje się tak jakby było zapowietrzone, jednak odpowietrzałem dość długo, a już po chwili leciał sam płyn. Podczas ruszania na pierwszym biegu bierze od samego dołu, jednak każdy następny bieg bierze przy samej górze. Podczas jazdy przy zmianie biegu na wyższy przy obrotach około 3500 zdarza się, że pedał przycina się w połowie przy puszczaniu, po chwili odbija do góry i dopiero auto ciągnie. Kiedy wciskam sprzęgło na postoju za pierwszym i drugim razem chodzi do spodu tak jak powinno, później po wciśnięciu jakieś 3/4 jest silny opór. Dodam że stare sprzęgło brało u góry za każdym razem tak samo. Czy ktoś z was spotkał się z czymś takim, jakieś pomysły co może być przyczyną?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.