Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Od prawie dwóch miesięcy jestem posiadaczem Opla Mokka 1.6. Samochód ma przejechane 1.700 km.

Podczas zmiany biegów z 1 na 2 i rzadziej z 2 na 3 przy puszczaniu sprzegła dochodzi mnie odgłos stuku. Jeżeli sprzegło puszczam bardzo wolno to tego stuku nie słyszę. Biegi wchodzą przy tym dobrze, choć z pewnym oporem, ale to nie przeszkadza. W żadnym z wcześniejszych moich samochodów nie dochodziły mnie tego typu dźwięki.

Czy ktoś z lepiej zorientowanych w temacie może wie czym to jest spowodowane?

 

P.S. od razu zaznaczę, że czytalem post, gdzie jeden z forumowiczów skarży się na odgłos ze skrzyni biegów, ale wydaje mi się, że w moim wypadków nie jest to spowodowane kasowaniem luzów.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by to słyszeć. Podjedź do ASO - masz gwarancję, niech posłuchają. Ten silnik nie ma dwumasy więc na pewno nie jej wina. Kwestia charakteru tego stuku i jego siły - uważasz, że to nie luzy, masz jakieś doświadczenie w tej kwestii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnego doświadczenia, wydaje mi się, że w nowym samochodzie sprzegło i skrzynia nie powinny wydawać dźwiękow jak w aucie po 200 tys km przebiegu. W żadnym z dotychczasowych aut niczego takiego nie słyszałem.

Czy gdyby to jednak były luzy, da się ten dźwięk jakoś zlikwidowac regulacją czy inną czynnościa serwisową.?

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam nową Mokkę. Mogę powiedzieć tyle, że obecnie produkowane samochody są robione na ilość, nie na jakość.

Też czasem odnoszę wrażenie, że niektóre luzy są zbyt duże. Też czasem mam wrażenie, że na całkowicie zimnej skrzyni haczy mi lekko 2 i 3 bieg. Mam też świadomość, że rozebranie skrzyni i wymiana synchronizatorów 2 i 3 biegu nic mi nie da, i po naprawie będzie to samo. Obawiam się też, że w Twoim przypadku zostanie to uznane jako luz technologiczny mieszczący się w normie.

Tak samo jest ze zużyciem oleju - litr na 1000km to dużo nawet dla używanego auta, a taką normę mają samochody nowe... Dlatego pytałem, czy masz doświadczenie bo obawiam się, że odejdziesz z kwitkiem jeśli oczekujesz bezszelestnego zachowania się zespołu napędowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Tiaaa autko za +70 patyków i litr oleju silnikowego na 1000km oraz stuki? Jak miałem poprzednie (nowe) auto i coś pukało. Szukali, szukali aż znaleźli, luz na jednej ze śrub mocujących szynę od fotela pasażera. Kwestia chęci i podejścia. Co zyskało na tym ASO? Serwisowałem tam auto przez wiele lat blacharsko i mechanicznie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszę o normach producenta. Nie oznacza to, że tyle chleje.

Problem stuków - pisałem, żeby podjechał do ASO. Może faktycznie jest coś nie tak - nie mamy szklanej kuli, żeby na odległość postawić diagnozę.

Często ludzie skarżą się na głośną pracę napędu - skrzynia z Mokki 1.6 jest też w innych modelach i cały czas są te same jazdy bez trzymanki. M32 6-biegowe też mają swoje "uroki" i niestety nikt nic na to nie poradzi.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

No to tak o zużyciu oleju silnikowego. W mojej przebieg 15 000km, stan oleju pilnowany na 3/4 miarki i uzupełniany na bieżąco. Na razie dolane zostało łącznie około 0,4l.

 

To jest OK dla tego silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tak. Każdy silnik bierze olej, tylko nie zawsze widać to na bagnecie. Te 4 setki na 15kkm to pryszcz - wychodzi 25ml na 1000km czyli praktycznie śladowa ilość...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobię jak radzisz, podjadę do ASO niech posluchają i zobaczą. Nawiasem mówiąc jak prowadziłem Mokki 1.4 i 1.6 podczas jazd testowych to nie było żadnych stuków. Mają jakieś specjalne egzemplarze.

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak w Insigni... Non Stop trzaskania,pukania,metaliczne dzwieki niewiadomo skąd....trzeszczenie...i ciagłe usterki...mniejsze i wieksze...

Dlatego bez żalu sie jej pozbyłem....wersja 2.0 160Km Cosmo/Elite 2010 :(

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mizerny, nie ma co się zastanawiać.

Mam ten sam model co Ty, przy zmianie biegów wszystko przebiega płynnie i bez szemrania.

Co do oleju, sprawdziłem po 800 km i nie stwierdziłem ubytku. Tylko się chyba cieszyć. :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jak sytuacja wygląda teraz? Tak się składa, że mam ten sam problem z biegami, i czasami problem z wrzuceniem wstecznego - po ponownym wciśnięciu sprzęgła jest ok. Mokka 1.6 115km przebieg niecałe 3tyś km, ale od samego początku tak było. Jest też problem z głośnikiem w drzwiach kierowcy - słychać trzaski szczególnie przy basie, nie zawsze, ale jest. Pojawia się już od głośności na poziomie 28 i wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak samo jest ze zużyciem oleju - litr na 1000km

 

Piszę o normach producenta
tu mówisz nieprawdę .. norma jest 0,6 litra norma producenta .. co nie zmienia faktu, że to i tak jak dla ekstremalne wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się - sprawdziłem ponownie, 0.6l. Mój błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez dianusia321
      Witam, mam problem z moją omegą bfl 2.0 v16 w automacie, rocznik 2000. Otóż od jakiegos czasu ma problem ze skrzynią biegów, podczas ruszania nie ma mocy, jakby chcial jechac, ale nie mogl, musze wcisnac duzo bardziej gaz niz zwykle. Jak juz jedzie kawalek i sie rozpedza (jak jade na D) to jakby skrzynia nie chciala przelaczyc na drugi bieg, czasem ma problem z przelaczeniem dopiero na wyzszym biegu. Jak wlasnie nie chce przelaczyc objawia sie to tak: przy 3/4 tys obrotow nagle zaczyna wywalac wskazowke obrotow az do 5 tys. Z takim pustym dzwiekiem(nie wiem jak to nazwac - ale podczas tego samochod nie przyspiesza, nie reaguje na mocniejsze wcisniecie gazu) podczas tej sytuacji czesto zapala sie ikonka ze niby reczny jest zaciagniety i samochod zwalnia pomimo wcisniecia pedalu i ikona ABS rzadko, ale jednak sie pojawia.(podczas gdy tak sie stanie to musze zatrzymac samochod calkiem, zgasic silnik i odpalic ponownie bo inaczej nie da sie dalej jechac-czuc jak zwalnia po zdjeciu nogi z gazu pomimo braku wcisniecia hamulca). Bylam na OBD, pokazaly sie bledy, niektore udalo sie skasowac, ale procz nich wyskoczyl ABS prawy tyl, czujnik predkosci wyjsciowej automatycznej skrzyni biegow i immobilisera. Wymieniony zostal ten czujnik predkosci wyjsciowej. Po kontrolnej jezdzie i skasowaniu bledow, pojawily sie one na nowo. Samochod jak jezdzil to tak jezdzi praktycznie. Prosze o jakies rady co to moze byc ze tak sie dzieje.
    • Przez klonek
      Dopadł mnie problem z nie odbijaniem pedału sprzęgła. Wymieniona sprężyna ta przy pedale, stara miała ściśnietę zwoje praktycznie nie pracowała. Nie pomogło. 
      Wymieniona pompka sprzęgła na nową TRW, układ odpowietrzony w taki sposób:  po zamontowaniu nowej pompki szwagier pompowal pedałem sprzęgla i ze zbiorniczka pobierało płyn na bieżąco uzupełniany jak zaczął lecieć przez odpowietrznik to go zakręciłem. Powtórzyliśmy to kilka razy, pompowanie trzy razy wciśnięcie pedału i odkręcenie odpowietrznika zleciało trochę płynu bez powietrza, pedał zostawał w podłodze podciagniecie ręką i tak kilka razy. 
      Biegi wchodzą płynnie nie zgrzyta nie blokuje. Płynu nie ubywa cały układ na wszystkich łączeniach przewodów suchy, na łączęniu skrzyni z silnikiem też sucho. 
      A pomimo tego pedał potrafi nie odbić. 
      Nie dzieje się to też za każdym wciśnięcie pedału a raz na kilka czasem kilkanaście wciśnięć sprzęgła.
      Chodzi mi po głowie myśl że jest ciągle zapowietrzone może coś robię źle ❓❓
    • Przez robkon25
      Witam,
      Od początku posiadania Merivy mam problem z ruszaniem z pierwszego biegu, jak również do tyłu.
      Przy każdej próbie równoczesnego puszczania sprzęgła i dodawanie gazu samochodem szarpie i wykonuję " żabie skoki". A więc żeby ruszyć najpierwe muszę dać dużo gazu i powoli udaje się ruszyć. Taka sama sytuacja jest z jazdą na biegu wstecznym. Po za tym na postoju kiedy wcisnę i puszcze sprzęgło obroty podchodzą do góry i opadają.
      Przy wrzucaniu wstecznego biegu raz na jakiś czas rozlega się zgrzyt.
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.